Gå til innhold

Sex med barn i hus

Fremhevede innlegg

Skrevet
tussi84 skrev (8 minutter siden):

Det var ikke det jeg sa, men når og hvordan man kan sex blir anderledes. Enn kan faktisk ikke stønne så høyt at barna hører det, ha oral sex midt i stua som gode eksempler så lenge barna er hjemme. En 3 eller 4 åring (også noen 2 åringer) går fint av rommet sitt selv, og vandrer så inn på foreldrene sitt soverom, eller i stua der foreldrene er. Tenk om synet som møter dem er mamma suger tissen til pappa. En 4 åring vil fint kunne gjenfortelle det i bhg dagen etter og sier: mamma smakte på tissen til pappa! 

Sexen voksne har skal hverken ses eller høres ovenfor barna. Derfor blir det tryggeste å ha sex under dyna, i tilfelle rottefelle så lenge barna er hjemme, og de ikke er gamle nok til å forstå at de skal banke på/de er gamle nok til at man kan låse rommet man har sex i.

Også er det foreldrene selv, og energi. Et lite barn er krevende og man kan bli så slitne i perioder at man rett og slett ikke orker sex. Det er ikke sex som står i hovedfokuset, når kroppen skriker etter søvn pga søvnmangel i lengre tid. Det er i veldig mange tilfeller heller søvn.

Enn må forstå at i en periode av livet så vil det kanskje bli noe mindre tid til både sex og pleie av forholdet, men at det blir mer tid igjen når barna blir eldre igjen. Det vil ikke si at man aldri skal prioritere hverandre i småbarns perioden, men at ting blir anderledes. Kanskje det ikke blir muligheter for så mange dates ute det første året? Da må man gjøre noe sammen hjemme isteden. Lag mat sammen, se film, gi hverandre massasje osv.

Vi har tre barn (1, 3 og 8 år) og har sex som normalt, både på stua, badet, vaskerommet, kjøkkenet og soverommet. Eneste forskjellen er lyd og tidspunkt. De to minste har Babycall, så vi hører hvis de våkner eller går ut av senga. 8-åringen hører vi også godt hvis han våkner (noe som nesten aldri har skjedd de siste årene) da både gulv og dør lager mye lyd. De har også soverom i en annen etasje enn stue/kjøkken og vi har soverom i andre enden av huset fra dem. Vet jo at ikke alle har like praktiske løsninger på huset slik at det er like enkelt for alle.

Man trenger likevel ikke å gjøre det vanskeligere enn det er. Ta forholdsregler og ha sex når muligheten byr seg. Vi skjermer barna og de har aldri fersket oss. 

Men så må man huske at alle er forskjellige. Vi velger å prioritere sex og tid til hverandre. Det er viktig for oss. Det er ingenting galt med at andre ikke finner dette like viktig. Det viktigste er vel at man er samkjørte som par. Hvis den ene har behov for å prioriterer kjærestetid/sex og den andre ikke, så kan det på sikt føre til dårlig stemning. 

Vi er gode foreldre som tar hensyn til barna og samtidig prioriterer forholdet så godt vi kan. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
tussi84 skrev (1 time siden):

Men det å prioritere hverandre betyr ikke nødvendigvis sex alltid. Det kan like gjerne være å gjøre noe sammen.  Enn må forstå at sexlivet blir anderledes med små barn i hus,.og at det kun er for en periode. Jeg sier ingenting om at man aldri skal ha sex.

For mer utdypende svar se svaret mitt til Frkygo ovenfor her.

Det er jo ikke snakk om kun en periode. Har man flere barn, er det gjerne barn i hus i minst 25 år. Å nedprioritere sex så lenge er neppe lurt.

Jeg har selv fersket mor og far flere ganger som barn. Det kan være flaut og pinlig, men sånn i ettertid er jeg glad for at de fremdeles hadde sex. De hadde tre barn, og klarte å prioritere hverandre likevel. Jeg er overbevist at det er en viktig faktor for at de fremdeles er sammen og har vært det i 35 år. Og jeg overlevde faktisk å se/høre det, tro det eller ei. Ingen traumer.

Jeg synes dine tanker rundt dette er en strategi rett mot helvete for et forhold. Sjansen er stor for at barna tar met skade av det enn at de kan ferske dere en gang eller to.

Jeg har selv små barn nå, og vi har fremdeles sex. Vi har faktisk mer sex nå enn i perioden før vi fikk barn. Jeg tror det handler om at begge er enda mer opptatt av å bevare intimiteten og gløden i forholdet nå som vi har barn. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kunne levd med lite sex over lang tid. Hvis partneren foreslår det, vet man jo i praksis at den ikke lenger er villig til å prioritere deg, og at forholdet før eller senere vil ta slutt. Spørsmålet er da heller når, og hvor mange år man vil kaste bort på det.

Anonymkode: 1db11...917

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Det er jo ikke snakk om kun en periode. Har man flere barn, er det gjerne barn i hus i minst 25 år. Å nedprioritere sex så lenge er neppe lurt.

Jeg har selv fersket mor og far flere ganger som barn. Det kan være flaut og pinlig, men sånn i ettertid er jeg glad for at de fremdeles hadde sex. De hadde tre barn, og klarte å prioritere hverandre likevel. Jeg er overbevist at det er en viktig faktor for at de fremdeles er sammen og har vært det i 35 år. Og jeg overlevde faktisk å se/høre det, tro det eller ei. Ingen traumer.

Jeg synes dine tanker rundt dette er en strategi rett mot helvete for et forhold. Sjansen er stor for at barna tar met skade av det enn at de kan ferske dere en gang eller to.

Jeg har selv små barn nå, og vi har fremdeles sex. Vi har faktisk mer sex nå enn i perioden før vi fikk barn. Jeg tror det handler om at begge er enda mer opptatt av å bevare intimiteten og gløden i forholdet nå som vi har barn. Jeg vet med meg selv at jeg ikke kunne levd med lite sex over lang tid. Hvis partneren foreslår det, vet man jo i praksis at den ikke lenger er villig til å prioritere deg, og at forholdet før eller senere vil ta slutt. Spørsmålet er da heller når, og hvor mange år man vil kaste bort på det.

Vel man prioriterer forskjellig i et forhold. Kjenner folk som har vært sammen i 40 år også selv om de ikke har så mye sex. Det finnes mange ulike måter å prioritere hverandre på, sex er kun en av tingene.

Du kan heller ikke vite hvordan hver enkelt familie har det, eller hva slags barn de har. Her i hus har vi barn som ikke sovner før langt på kveld. Sånn etter 22, gjerne nærmere 23, etter flere timer legging. Da er vi så slitne, og skal snart i seng selv.  Barnet kommer også stort sett inn i løpet av natta og sover mellom oss. Egentid som vi har som par uteblir totalt omtrent. Den eksisterer kun når vi har barnevakt omtrent,  noe som kan være en gang i mnd, eller hvis barnet sovner tidlig en sjelden gang. Å ha sex mens 3 åringen er våken er uaktuelt. 

Vi har godtatt at sånn har vi det nå, og at det kommer ikke til å vare for alltid. Kanskje det heller i denne perioden er viktigere med kyss, berøring, fine kommentarer, ha et godt samarbeid enn at fokuset er sex.  Jo da så klart jeg savner sex. Skulle gjerne vært oftere, men situasjonen tilsier at det ikke er mulig akkurat nå. 

Og hvor villig er man til å prøve å bevare forholdet selv om ikke alt er helt perfekt/sexen blir mindre en stund/en periode? Noen kjemper for forholdene sine, andre stikker omtrent så fort det er noe. Er ikke rart det blir mye brudd og skilsmisser når folk ikke gidder å være tålmodig å Jobbe for forholdet. Det har mye med innstilling å gjøre. Ja både jeg og mannen min savner mer sex i forholdet, men vi ønsker å holde sammen for det. Vi ønsker å finne en løsning, men den løsningen kan ta tid å finne. Vi er villige til å bli værende med hverandre i både gode og mindre gode perioder. Ellers hadde vi gått hvert til vårt for lenge siden.

Sex er absolutt viktig, men det er ikke Alt.

Endret av tussi84
Skrevet

Glad jeg har valgt å ikke få barn når jeg leser tråden her, når det virker som det er normen at sexlivet blir ødelagt 

Anonymkode: ad37b...79c

Skrevet
tussi84 skrev (30 minutter siden):

Egentid som vi har som par uteblir totalt omtrent.

Slik du beskriver ditt liv, med leggerutiner som varer til klokka 23 og barn som kommer inn i ektesengen hver natt, så har du et mye større problem enn sex. Til TS som spør, dette er ikke vanlig! De fleste kan ha et like aktivt sexliv selv om de får barn, og selv om man ikke kan knulle på stuebordet midt på dagen. Vårt sexliv ble bedre og mer spennende etter at vi fikk barn. Det var da vi begynte å gå på swingersklubber, blant annet. 

Skrevet
Topper og daler skrev (15 minutter siden):

Slik du beskriver ditt liv, med leggerutiner som varer til klokka 23 og barn som kommer inn i ektesengen hver natt, så har du et mye større problem enn sex. Til TS som spør, dette er ikke vanlig! De fleste kan ha et like aktivt sexliv selv om de får barn, og selv om man ikke kan knulle på stuebordet midt på dagen. Vårt sexliv ble bedre og mer spennende etter at vi fikk barn. Det var da vi begynte å gå på swingersklubber, blant annet. 

Jo da, men man vet aldri hva slags barn man får. Er du heldig sovner barna i 19/20 tiden så lenge de er små, men du kan også få et barn som sliter med å roe seg ned for å finne søvnen. 

Selvfølgelig vet jeg at problemet med barnet vårt vedr søvn/ikke roe seg ned for å sove avler det andre. (Manglende tid til hverandre og sex) Men ingen finner ut hva som er feilen, og alt av metoder er prøvd. Rutinene for legging er de samme hver kveld. Egentlig tror jeg vårt  barn hadde trengt sovemedisin, men det mener legen at det ikke er behov for. Jeg hadde blitt glad bare barnet hadde sovnet før kl 21 i vårt tilfelle. 

Jeg er glad i barnet mitt, men jeg ser at problemene som det har, også skaper mer avstand og mindre nærhet mellom oss voksne. Hadde vi bare visst hva løsningen var..

Skrevet

Setter på barnetv kl 07, ordner 3 brødskiver om morgenen og låset soveromsdøra i 30 min. 

Anonymkode: 8d9d9...74a

Skrevet
tussi84 skrev (14 minutter siden):

Selvfølgelig vet jeg at problemet med barnet vårt vedr søvn/ikke roe seg ned for å sove avler det andre.

Da er spørsmålet - hvorfor svare TS som om din erfaring er noe man bør regne med? 

Skrevet
Topper og daler skrev (19 minutter siden):

Da er spørsmålet - hvorfor svare TS som om din erfaring er noe man bør regne med? 

Man burde ikke ta for gitt at man får et enkelt barn. Men det at man ikke kan ha sex hvor man vil, stønne høyt mens små barn er våken stemmer jo uansett. Det er ikke bare å gå å ta en kjapp en på 5 min mens 4 åringen er våken. Om vi har lyst på sex kl 17 en ettermiddag, så går ikke det fordi barnet er våkent. Så sex blir til noe man gjør når barnet sover/ikke er hjemme, i alle fall fram til barna blir gamle nok til å banke på. 

Den spontane sexen er ikke lett å gjennomføre med små barn som er våkne.

• Liker 2
Skrevet
tussi84 skrev (4 timer siden):

Vel man prioriterer forskjellig i et forhold. Kjenner folk som har vært sammen i 40 år også selv om de ikke har så mye sex. Det finnes mange ulike måter å prioritere hverandre på, sex er kun en av tingene.

Du kan heller ikke vite hvordan hver enkelt familie har det, eller hva slags barn de har. Her i hus har vi barn som ikke sovner før langt på kveld. Sånn etter 22, gjerne nærmere 23, etter flere timer legging. Da er vi så slitne, og skal snart i seng selv.  Barnet kommer også stort sett inn i løpet av natta og sover mellom oss. Egentid som vi har som par uteblir totalt omtrent. Den eksisterer kun når vi har barnevakt omtrent,  noe som kan være en gang i mnd, eller hvis barnet sovner tidlig en sjelden gang. Å ha sex mens 3 åringen er våken er uaktuelt. 

Vi har godtatt at sånn har vi det nå, og at det kommer ikke til å vare for alltid. Kanskje det heller i denne perioden er viktigere med kyss, berøring, fine kommentarer, ha et godt samarbeid enn at fokuset er sex.  Jo da så klart jeg savner sex. Skulle gjerne vært oftere, men situasjonen tilsier at det ikke er mulig akkurat nå. 

Og hvor villig er man til å prøve å bevare forholdet selv om ikke alt er helt perfekt/sexen blir mindre en stund/en periode? Noen kjemper for forholdene sine, andre stikker omtrent så fort det er noe. Er ikke rart det blir mye brudd og skilsmisser når folk ikke gidder å være tålmodig å Jobbe for forholdet. Det har mye med innstilling å gjøre. Ja både jeg og mannen min savner mer sex i forholdet, men vi ønsker å holde sammen for det. Vi ønsker å finne en løsning, men den løsningen kan ta tid å finne. Vi er villige til å bli værende med hverandre i både gode og mindre gode perioder. Ellers hadde vi gått hvert til vårt for lenge siden.

Sex er absolutt viktig, men det er ikke Alt.

Selv om sex som regel er "vi" er ikke det det samme som at man har kollektiv lik lyst. I en slik situasjon som du beskriver lever man farlig om ikke begge har samme opplevelse. For lite sex over tid i et forhold vil tære på alle og enhver, og der holder at det én av partene som merker at det blir for lite over tid. Man kan tenke at man er en enhet, men til syvende og sist har man også et individuelt behov. Man tilpasser seg partneren sin og kan si seg enig, men får det for lang tid så blir det til slutt et punkt der man gir opp at det noen gang blir en bedring.

Jeg ser egentlig kun unnskyldninger, få forsøk på løsninger og en konsekvent nedprioritering av sex. For kvinner er nok det litt enklere, da sexlyst kan gå mer i faser. For menn så fungerer det ofte litt annerledes. 

Jeg har selv vært mannen i et forhold tidligere hvor nedprioritering av sex ødela til slutt. Det handlet om at det stadig ble nye faser hvor sex ikke skulle prioriteres. Til slutt sluttet jeg å prøve, og da hun fant igjen lysten var jeg ferdig, og lysten var borte. Dette var ikke på grunn av barn, men av andre årsaker. Og ja, "vi" var enige om at sex ikke var prioritert. I praksis er det jo den parten med minst lyst som styrer frekvensen, og man vil jo ikke presse på mot en partner som ikke har lyst.

Så jeg tror ingen skal gå i den fella og tro at "vi" har dårlig lyst, eller "vi" ikke ønsker å prioritere sex. Dette er to forskjellige individer, og sexfrekvensen styres av den som prioriterer sex minst.

For min del er det helt uaktuelt å gå lengre perioder uten sex. Slutten av graviditeten og de første månedene etter en fødsel er én ting, men så bør man etter hvert begynne å oppføre seg som et par som har lyst på hverandre igjen. Hvis ikke ender man opp som venner med hus og barn. Ingen vil gå, men til slutt skjer det uunngåelige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...