AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg lurer på om jeg har riktig lønn, og det er så vanskelig å finne ut av de statistikkene som ligger tilgjengelig på nettet. Har lyst til å høre hva dere har av bakgrunn og hva dere tjener. Jeg jobber innen markedsføring, har en mastergrad og ca 10 års erfaring. Har personalansvar for 7 personer og mye faglig ansvar. Jeg jobber i en større privat bedrift. Jeg tjener i underkant av 850 000 uten noen form for bonus. Jeg synes egentlig jeg tjener godt, men så har jeg i det siste blitt i tvil på om jeg tar til takke med for lite ettersom jeg har fått innnsikt i hva andre med langt mindre erfaring og uten personalansvar tjener. Noen her med litt sammenlignbar bakgrunn som har innspill? Anonymkode: 3b058...11e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker874626 Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 Er du fornøyd med arbeidsoppgavene, trives på jobb, og har en lønn du føler strekker til? Da har du både riktig jobb og riktig lønn Etter min mening: 850 000 er såpass bra lønn at lønnen ikke burde bety noe lenger. Da er det andre ting som fleksibilitet, arbeidsmiljø osv som teller. 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #3 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg ville tenkt det er muligheter for å tjene en god del mer for deg - burde fint være mulig å ligge over en million. Men det kommer til dels an på hvor du ligger i den spesifikke bedriften. Ulike bransjer og bedrifter kan ha ulik lønnsnivå. Anonymkode: 588b2...dbf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Del Skrevet 25. januar 2024 Siviløkonom, 2 års arbeidserfaring, jobber innenfor finans, ikke noe personal eller fagansvar, ligger litt over en million med bonus og overtid. Syntes du tjener lite mtp. erfaring og at du har personal og fagansvar. Etter min mening burde du ligge nærmere 1,5 millioner uten å vite spesifikt hva du gjør og hvilken bedrift du jobber i. Anonymkode: 07a87...925 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Siviløkonom, 2 års arbeidserfaring, jobber innenfor finans, ikke noe personal eller fagansvar, ligger litt over en million med bonus og overtid. Syntes du tjener lite mtp. erfaring og at du har personal og fagansvar. Etter min mening burde du ligge nærmere 1,5 millioner uten å vite spesifikt hva du gjør og hvilken bedrift du jobber i. Anonymkode: 07a87...925 Dette er helt urealistisk. Vår øverste direktør i staten - tjener 1400000. Det vil si øverste mann på skuta. Øvrige fagdir ligger på rett under/rett over millionen. Med personalansvar for så få - da er 850 000 veldig god lønn. I helsevesenet har man 100 000 mindre med ansvar for gjennomsnitt 40/50 stk. Bare for sammenligning. Folk her inne tjener tydeligvis enormt bra ift øvrig befolkning.. Anonymkode: 15c5c...7e9 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Dette er helt urealistisk. Vår øverste direktør i staten - tjener 1400000. Det vil si øverste mann på skuta. Øvrige fagdir ligger på rett under/rett over millionen. Med personalansvar for så få - da er 850 000 veldig god lønn. I helsevesenet har man 100 000 mindre med ansvar for gjennomsnitt 40/50 stk. Bare for sammenligning. Folk her inne tjener tydeligvis enormt bra ift øvrig befolkning.. Anonymkode: 15c5c...7e9 Ja, skrev med forbehold om at jeg ikke vet hvor TS jobber eller hvilke ansvarsområder hen har. Spørs jo såklart på lønnsnivået i bedriften og om det er statlig/privat. TS ba om innspill og kom med ett. Hadde jeg tatt på meg personalansvar for 7 stk ser jeg for meg at jeg hadde gått opp rundt 300 i lønn der jeg jobber nå. Du må huske at det finnes mange der ute som har særdeles gode lønninger. I mitt yrke og arbeidsplass er det ikke uvanlig og dra inn mange millioner dersom man presterer bra. Anonymkode: 07a87...925 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, skrev med forbehold om at jeg ikke vet hvor TS jobber eller hvilke ansvarsområder hen har. Spørs jo såklart på lønnsnivået i bedriften og om det er statlig/privat. TS ba om innspill og kom med ett. Hadde jeg tatt på meg personalansvar for 7 stk ser jeg for meg at jeg hadde gått opp rundt 300 i lønn der jeg jobber nå. Du må huske at det finnes mange der ute som har særdeles gode lønninger. I mitt yrke og arbeidsplass er det ikke uvanlig og dra inn mange millioner dersom man presterer bra. Anonymkode: 07a87...925 Det forstår jeg, men ts jobber med markedsføring. Anonymkode: 15c5c...7e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg tenker lønn fra 1-1.1 hadde vært riktig. Anonymkode: 67ea4...5f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker lønn fra 1-1.1 hadde vært riktig. Anonymkode: 67ea4...5f3 Jeg tenker at dette er en i overkant høy lønn for en jobb innen markedsføring med begrenset erfaring og personalansvar for en liten håndfull mennesker. 🤷♀️ Anonymkode: 92b7a...4c6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker at dette er en i overkant høy lønn for en jobb innen markedsføring med begrenset erfaring og personalansvar for en liten håndfull mennesker. 🤷♀️ Anonymkode: 92b7a...4c6 Begrenset erfaring? 10 år er ikke begrenset, da er man ofte i sin «prime» også som arbeidstaker. Og det er helt vanlig lønn for å ha personalansvar i privat sektor. Anonymkode: 67ea4...5f3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #11 Del Skrevet 26. januar 2024 Er ikke værre enn å søke andre jobber og se hva slags tilbud du får. Det gjorde jeg og gikk opp 300k i Januar! Anonymkode: 10f31...965 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest issoras Skrevet 26. januar 2024 #12 Del Skrevet 26. januar 2024 Er jo ganske umulig å svare på, dette varierer enormt fra bransje til bransje. Veldig malplassert at en som jobber i finans mener at en i markedsføring burde tjeneste 1.4 mill. Få beina ned på jorda! 🫣 Jeg jobber i det offentlige og hos oss ville du tjent kanskje 780 000. Muligens opp mot 850 000, kommer an på hvilket ansvarsnivå du er på. Vi har også ledere med 1.3 mill i lønn med personalansvar for 5 stk, men da har de et enormt fagansvar og jobber mange timer i døgnet. Man tjener ikke alltid bedre i det private, bransje har mye å si, og innad i bransjer er det også store variasjoner. Men å sammenligne seg mot finans er sjelden lurt. Da vil de fleste av oss føle oss som fattiglus. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #13 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Begrenset erfaring? 10 år er ikke begrenset, da er man ofte i sin «prime» også som arbeidstaker. Og det er helt vanlig lønn for å ha personalansvar i privat sektor. Anonymkode: 67ea4...5f3 10 år er ikke spesielt lang erfaring, nei, men den eneste som kan gi et godt svar på dette spørsmålet er jo noen som har god kjennskap til bransjen. 🤷♀️ Anonymkode: 92b7a...4c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #14 Del Skrevet 26. januar 2024 issoras skrev (5 timer siden): Er jo ganske umulig å svare på, dette varierer enormt fra bransje til bransje. Veldig malplassert at en som jobber i finans mener at en i markedsføring burde tjeneste 1.4 mill. Få beina ned på jorda! 🫣 Jeg jobber i det offentlige og hos oss ville du tjent kanskje 780 000. Muligens opp mot 850 000, kommer an på hvilket ansvarsnivå du er på. Vi har også ledere med 1.3 mill i lønn med personalansvar for 5 stk, men da har de et enormt fagansvar og jobber mange timer i døgnet. Man tjener ikke alltid bedre i det private, bransje har mye å si, og innad i bransjer er det også store variasjoner. Men å sammenligne seg mot finans er sjelden lurt. Da vil de fleste av oss føle oss som fattiglus. 😅 Sant, det blir håpløst å spekulere på så tynt grunnlag. En ting er at det er forskjell på offentlig og privat sektor, men det har også etablert seg en myte om at lønnsnivået i (hele) privat sektor er mye høyere enn det i realiteten er. Det høyeste lønnsnivået, som fort blir det det snakkes om, er reservert for noen få bransjer eller deler av bransjer. Eller sagt på en annen måte: Alle i privat sektor som har en fancy jobbtittel og går i dress på jobben, tjener ikke 2 millioner i året. Men det er de få som gjør det som blir lagt merke til. Så 850k kan kanskje være litt lavt, men det kommer veldig an på bransjen vil jeg tro. Anonymkode: fc0dd...e8e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doloressa Skrevet 26. januar 2024 #15 Del Skrevet 26. januar 2024 16 hours ago, AnonymBruker said: Dette er helt urealistisk. Vår øverste direktør i staten - tjener 1400000. Det vil si øverste mann på skuta. Øvrige fagdir ligger på rett under/rett over millionen. Med personalansvar for så få - da er 850 000 veldig god lønn. I helsevesenet har man 100 000 mindre med ansvar for gjennomsnitt 40/50 stk. Bare for sammenligning. Folk her inne tjener tydeligvis enormt bra ift øvrig befolkning.. Anonymkode: 15c5c...7e9 Mellomledere i selskapet jeg jobber i tjener fra 1,5m og oppover. CEO har en lønn på 3mill. uten bonus. Selv har jeg en lønn på 1,2m uten noen personalansvar og 5 års erfaring innen kommersiell prosjektledelse. Har nylig fullført en MBA, men det har ikke hatt noen påvirkning på lønnen da det er selskapet som sponset det. 850k med de kvalifikasjonene ts nevner er alt for lite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Del Skrevet 26. januar 2024 Til sammenligning: Jeg har 10 år fra bransjen, fullfører bachelor i desember i år og har null personalansvar. Har 780 000,- Anonymkode: 2e769...b42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Del Skrevet 26. januar 2024 17 hours ago, AnonymBruker said: Siviløkonom, 2 års arbeidserfaring, jobber innenfor finans, ikke noe personal eller fagansvar, ligger litt over en million med bonus og overtid. Syntes du tjener lite mtp. erfaring og at du har personal og fagansvar. Etter min mening burde du ligge nærmere 1,5 millioner uten å vite spesifikt hva du gjør og hvilken bedrift du jobber i. Anonymkode: 07a87...925 Kan man spøre hva slags jobb er dette? 2 års relevant erfaring eller totalt erfaring? Hva er grunnlønn da? Anonymkode: e4b8c...145 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Del Skrevet 26. januar 2024 16 minutter siden, Doloressa said: Mellomledere i selskapet jeg jobber i tjener fra 1,5m og oppover. CEO har en lønn på 3mill. uten bonus. Selv har jeg en lønn på 1,2m uten noen personalansvar og 5 års erfaring innen kommersiell prosjektledelse. Har nylig fullført en MBA, men det har ikke hatt noen påvirkning på lønnen da det er selskapet som sponset det. 850k med de kvalifikasjonene ts nevner er alt for lite! Men du kan jo ikke bruke tall fra ditt selskap til å vurdere hva ts, i en bransje du overhodet ikke kjenner til, bør tjene. Skulle jo tro at folk med millionlønn hadde såpass med erfaring til å forstå at selskaper og bransjer ikke kan sammenlignes på tvers, men åpenbart ikke. 😳 Hvis jeg sjekker econas lønnskalkulator har en mellomleder med moderat ansvar og personalansvar i snitt kr 923 000 i median grunnlønn. 920 000 hvis vi kun ser på de eksaminert i 2014. Ts ligger litt under 25 persentilen for den gruppa, HVIS hun er siviløkonom. Snittet for mer svevende mastere vil være lavere. Å påstå at 850 000 er altfor lite blir derfor litt vagt. Kommer helt an på! Anonymkode: de29d...205 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #19 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kan man spøre hva slags jobb er dette? 2 års relevant erfaring eller totalt erfaring? Hva er grunnlønn da? Anonymkode: e4b8c...145 2 års total- og relevant erfaring. Kom rett fra skolebenken og ble tilbudt jobb mens jeg skrev masteroppgaven. Jobber som finansmegler med 720 000 i grunnlønn og ser for meg å stige en god del de neste årene. Anonymkode: 07a87...925 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Liljerød Skrevet 26. januar 2024 #20 Del Skrevet 26. januar 2024 6 hours ago, issoras said: Er jo ganske umulig å svare på, dette varierer enormt fra bransje til bransje. Veldig malplassert at en som jobber i finans mener at en i markedsføring burde tjeneste 1.4 mill. Få beina ned på jorda! 🫣 Jeg jobber i det offentlige og hos oss ville du tjent kanskje 780 000. Muligens opp mot 850 000, kommer an på hvilket ansvarsnivå du er på. Vi har også ledere med 1.3 mill i lønn med personalansvar for 5 stk, men da har de et enormt fagansvar og jobber mange timer i døgnet. Man tjener ikke alltid bedre i det private, bransje har mye å si, og innad i bransjer er det også store variasjoner. Men å sammenligne seg mot finans er sjelden lurt. Da vil de fleste av oss føle oss som fattiglus. 😅 Jeg jobber i det private, med 10 års erfaring ca. Jeg har ikke personalansvar og tjener til sammenligning 780 000 i grunnlønn, pluss goder som firmabil etc. Det offentlige skal ikke være lønnsledende, så dermed blir det feil å sammenligne seg med dem. Da må jo per definisjon det offentlig dermed senke sine lønner, for da blir de jo på nivå med det private? Jeg synes 1,2 og oppover er en grei lønn for en med personalansvar, synes du hvertfall burde ligget opp fra 950 000 i grunnlønn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå