AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #1 Del Skrevet 25. januar 2024 Hei! Jeg har brukt tid på å gå ned i vekt.. plutselig så løsna det veldig for meg, og jeg har gått ned de 10 siste kiloene og nådd målvekt. Er utrolig stolt over meg selv! Og føler meg veldig bra! Har alltid vært større enn venninner og kolleger. En trist ting, er at jeg føler ikke at disse unner meg dette. Føler de unngår/utestenger meg litt. Har heldigvis en venninne som virkelig roser meg og bygger meg opp, men føler venninner jeg har hatt god kontakt med ikke vil være med meg lenger. Dette gjør vondt. Tar bort mye av gleden… Noen som har opplevd det samme?? Kunne trengt noen å drodle litt om dette med.. kan du dele med meg om du kjenner deg igjen i det samme? Anonymkode: e27ca...de8 3 19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #2 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg jobber meg også ned i vekt. Gått ned 15 og skal ned 15 til. Har delt med de nærmeste ifh til resultater. Har ei venninne som heier og bryr seg. Hun andre er mere opptatt av seg selv. Det sårer veldig. Man lærer gjennom hele livet hvem som er sine virkelige venner ❤️ Anonymkode: 65383...8e7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sara88 Skrevet 25. januar 2024 #3 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg har hatt venninner og bekjente som har gått ned i vekt, og felles for alle er at jeg synes de har blitt slitsomme å være rundt. De forventer liksom stadig kommentarer på det, kommenterer og diskuterer mye vekt og kosthold og er veldig opptatt av eget utseende. Da har jeg tatt avstand, for føler de rett og slett har endret personlighet. Sier ikke at dette gjelder deg, men det er iallefall min erfaring. 30 2 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #4 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg opplevde det samme når jeg fikk fra syk og ufør, til å forsøke ny behandling og operasjon som ble så vellykket at jeg kunne gå tilbake til jobb og nå har penger og ting, mange støttet meg og ble glade. Men jeg opplevde faktisk venner som enten oppførte seg som om det ikke var en big deal, eller bare overså det og snakker ikke om det, som om de likte meg når jeg var syk, dum og hjelpeløs liksom. Helt sykt. Anonymkode: da972...e8e 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #5 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg har ikke vært i samme situasjon, så har ikke noe å bidra med sånn sett, dessverre. Men min umiddelbare tanke er at du sikkert er en flott dame, over gjennomsnittet ansiktspen? Nå som du i tillegg har oppnådd idealvekt er du blitt en "trussel" for venninnene dine og deres attraktivitet. Damer kan være fæle sånn. De er vant til at din rolle i gjengen er "tjukkasen", og hele dynamikken endres når du plutselig kan utkonkurrere dem på datingmarkedet. De takler det rett og slett ikke. Anonymkode: 86b66...643 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #6 Del Skrevet 25. januar 2024 Jeg bryr meg ikke om vennene mine veier 50 eller 100 kg og jeg legger heller ikke merke til om noen har gått opp eller ned eller klipt håret. Og jeg trodde dessuten at det å kommentere kropp og vekt var fyfy? Anonymkode: efb95...bb9 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #7 Del Skrevet 25. januar 2024 Først og fremst utrolig bra du har gått ned, mange fordeler med og gå ned i vekt og ikke være overvektig. Selv gått ned 20 kilo. Jeg må spørre, snakker du mye om det. Forventer og få mye støtte. Fordi da kan venner raskt bli lei. Noen er misunnelige og unner ingen ting dem selv ikke får til, men det kan også være vanskelig om du får til noe som dem selv sliter med. Viktigst at du er stolt av deg, og ikke lever på støtte fra andre og få masse feed back. Det kan vare litt og så går det over hos dem fleste. Selv hun som skryter masse av deg. Så ville jeg bare vært som jeg pleier før jeg gikk ned i vekt. Og om dem kutter deg ut kun fordi du går ned i vekt, så er dem ingenting og samle på i lengden uansett. Men tenkt litt på hvordan du selv er rundt vektnedgangen din. Blir det mye det og litt at du forventer mye støtte og få kommenter så er det lett at venner blir litt lei tilsutt Anonymkode: ed3a5...07b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #8 Del Skrevet 25. januar 2024 Takk for svar, alle tre ❤️ Angående det tredje svaret, om å endre personlighet eller å prate om kosthold og utseendet, så har jeg helt bevisst unngått dette. Har ikke nevnt hva jeg jobber med på privaten (å få til den kroppen jeg ønsker meg) Nettopp fordi jeg vet mange synes det er dritirriterende. Så dette har vært min prosess, også har jeg denne venninnen (takknemlig <3) som sier at jeg stråler. Mens mange føler jeg at ikke vil henge med meg mer. Inviterer meg ikke på vors. Virker liksom.. jeg vet ikke. Jeg vil være slank, men vil jo ikke være ensom. ts Anonymkode: e27ca...de8 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #9 Del Skrevet 25. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Takk for svar, alle tre ❤️ Angående det tredje svaret, om å endre personlighet eller å prate om kosthold og utseendet, så har jeg helt bevisst unngått dette. Har ikke nevnt hva jeg jobber med på privaten (å få til den kroppen jeg ønsker meg) Nettopp fordi jeg vet mange synes det er dritirriterende. Så dette har vært min prosess, også har jeg denne venninnen (takknemlig <3) som sier at jeg stråler. Mens mange føler jeg at ikke vil henge med meg mer. Inviterer meg ikke på vors. Virker liksom.. jeg vet ikke. Jeg vil være slank, men vil jo ikke være ensom. ts Anonymkode: e27ca...de8 Så kanskje de ikke ser/merker det da? Anonymkode: 64837...765 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #10 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så kanskje de ikke ser/merker det da? Anonymkode: 64837...765 Hvorfor skulle de da plutselig utestenge henne sosialt? Anonymkode: 86b66...643 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så kanskje de ikke ser/merker det da? Anonymkode: 64837...765 Hmm, det ville overrasket meg altså. Jeg har som sagt gått ned over lang tid, men de siste kiloene sleit jeg med. Så har i lang tid vært typisk 10 kilo for mye. Nå ser jeg veldig slank ut. Synes de 10 siste kiloene synes mer enn de 20 første. Uansett da. Så har jeg ikke sagt «jeg holder på å gå ned», jeg har bare gjort det. Skikkelig satt inn støtet. Gjort alt rett. Det har krevd mye disiplin, men jeg klarte det. jeg forventer ikke at de skal hylle meg, eller i det hele tatt kommentere det. Jeg gjorde det for min egen skyld. Problemet jeg legger frem, er at det virker som at de ikke vil inkludere meg lenger. jeg er akkurat samme person. Men ja, må innrømme at jeg også er ansiktspen og at disse kiloene gjør meg mer attraktiv. Så kanskje det er et poeng i det ene svaret. Uansett er det trist.. fra å bli invitert på vors, til å ikke bli det ts Anonymkode: e27ca...de8 5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Hei! Jeg har brukt tid på å gå ned i vekt.. plutselig så løsna det veldig for meg, og jeg har gått ned de 10 siste kiloene og nådd målvekt. Er utrolig stolt over meg selv! Og føler meg veldig bra! Har alltid vært større enn venninner og kolleger. En trist ting, er at jeg føler ikke at disse unner meg dette. Føler de unngår/utestenger meg litt. Har heldigvis en venninne som virkelig roser meg og bygger meg opp, men føler venninner jeg har hatt god kontakt med ikke vil være med meg lenger. Dette gjør vondt. Tar bort mye av gleden… Noen som har opplevd det samme?? Kunne trengt noen å drodle litt om dette med.. kan du dele med meg om du kjenner deg igjen i det samme? Anonymkode: e27ca...de8 Jeg liker overhode ikke å snakke om vekt og slanking da det er en veldig trigger for meg som tidligere har hatt spiseforstyrrelser. Har hatt flere kollegaer som har snakket om slanking midt i lunsjen, og da mister jeg rett og slett gleden med måltidet. Det trenger altså ikke være at de ikke unner deg det, men at de ikke selv, av ulike grunner, ikke ønsker å snakke om vekt og slanking. 5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pop up bruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hmm, det ville overrasket meg altså. Jeg har som sagt gått ned over lang tid, men de siste kiloene sleit jeg med. Så har i lang tid vært typisk 10 kilo for mye. Nå ser jeg veldig slank ut. Synes de 10 siste kiloene synes mer enn de 20 første. Uansett da. Så har jeg ikke sagt «jeg holder på å gå ned», jeg har bare gjort det. Skikkelig satt inn støtet. Gjort alt rett. Det har krevd mye disiplin, men jeg klarte det. jeg forventer ikke at de skal hylle meg, eller i det hele tatt kommentere det. Jeg gjorde det for min egen skyld. Problemet jeg legger frem, er at det virker som at de ikke vil inkludere meg lenger. jeg er akkurat samme person. Men ja, må innrømme at jeg også er ansiktspen og at disse kiloene gjør meg mer attraktiv. Så kanskje det er et poeng i det ene svaret. Uansett er det trist.. fra å bli invitert på vors, til å ikke bli det ts Anonymkode: e27ca...de8 Hvis du ikke har sagt noe, og bare plutselig gått ned mye i vekt, kan det hende at de av høffelighetesårsaker ikke kommenterer det da? Mange vil ikke at andre skal kommentere sin egen vekt og kropp, så kanskje det er slik de tenker? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg har ikke vært i samme situasjon, så har ikke noe å bidra med sånn sett, dessverre. Men min umiddelbare tanke er at du sikkert er en flott dame, over gjennomsnittet ansiktspen? Nå som du i tillegg har oppnådd idealvekt er du blitt en "trussel" for venninnene dine og deres attraktivitet. Damer kan være fæle sånn. De er vant til at din rolle i gjengen er "tjukkasen", og hele dynamikken endres når du plutselig kan utkonkurrere dem på datingmarkedet. De takler det rett og slett ikke. Anonymkode: 86b66...643 Nei, dette er ikke vanlig. Anonymkode: 93b24...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #15 Del Skrevet 25. januar 2024 De er misunnelige. Og endringer, selv til det positivte, tas ofte ikke så godt imot. Særlig ikke i starten. Anonymkode: 33283...72c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #16 Del Skrevet 25. januar 2024 Takk for svar, alle! 🙂 Må bare presisere en ting: Jeg prater ikke om dette prosjektet med de. Jeg nevner ikke vekt, mat, trening, utseende eller kropp. Jeg har holdt på med dette for meg selv, og KUN for egen selvfølelse. Selvfølelsen har blitt bedre, jeg er gladere, sprekere og mer positiv. Men så blir jeg ekskludert. Jeg vil ikke snakke om kroppen min, jeg vil være med venninner å prate om alt mulig. Gir det mening? ts Anonymkode: e27ca...de8 2 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Del Skrevet 25. januar 2024 Hvis de ikke vet at du har lagt om livsstilen, så kan det jo hende de er redd for å si noe, og at de tror det kan skyldes noe psykisk, vanskeligheter etc. Anonymkode: 5ad35...75a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #18 Del Skrevet 25. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hmm, det ville overrasket meg altså. Jeg har som sagt gått ned over lang tid, men de siste kiloene sleit jeg med. Så har i lang tid vært typisk 10 kilo for mye. Nå ser jeg veldig slank ut. Synes de 10 siste kiloene synes mer enn de 20 første. Uansett da. Så har jeg ikke sagt «jeg holder på å gå ned», jeg har bare gjort det. Skikkelig satt inn støtet. Gjort alt rett. Det har krevd mye disiplin, men jeg klarte det. jeg forventer ikke at de skal hylle meg, eller i det hele tatt kommentere det. Jeg gjorde det for min egen skyld. Problemet jeg legger frem, er at det virker som at de ikke vil inkludere meg lenger. jeg er akkurat samme person. Men ja, må innrømme at jeg også er ansiktspen og at disse kiloene gjør meg mer attraktiv. Så kanskje det er et poeng i det ene svaret. Uansett er det trist.. fra å bli invitert på vors, til å ikke bli det ts Anonymkode: e27ca...de8 Vektnedgang kan være triggende. Jeg gikk selv fra 68 til 50 kg, og opplevde at en del venninner syntes det var vanskelig å vite om de skulle kommentere noe eller ikke. Så de lot være å ta så mye kontakt. De var altså ikke truet av mitt nye utseende, men visste kanskje ikke hva de skulle si. Det kan jo også hende at venninnene dine gradvis hadde fadet deg ut uansett, helt uavhengig av vektnedgangen. Anonymkode: c595b...076 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #19 Del Skrevet 25. januar 2024 Se for deg at du har tre venninner du møter regelmessig. Så har du samtidig et vektproblem. Du har det likevel gøy med de, og kropp er aldri et tema. for din egen del vil du gå ned i vekt. du klarer det, og mister venninnene dine. Er det da verdt det? Det er jo kjempevondt. jeg vil jo bare fortsette å være med å prate om jobb, menn, politikk og livet. ts Anonymkode: e27ca...de8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 25. januar 2024 #20 Del Skrevet 25. januar 2024 (endret) De er enten misunnelige eller dritt lei slanke-prat og/eller ei venninne som har endret personlighet i takt med slankingen. Du sier det ikke er det siste, da er det det første. Hvor gamle er dere? Endret 25. januar 2024 av myMa 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå