Gå til innhold

Drapene i Skogbygda, Nes


Newbeginnings

Anbefalte innlegg

Altså, starten på dette året har vært helsvart når det gjelder drap og fryktelige hendelser her til lands. Og på tirsdag skjedde en sak som er så hinsides alt at jeg er rystet langt inn i sjelen; far/bestefar tar livet av to voksne døtre, et barnebarn og seg selv.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8JgkeG/opplysninger-til-vg-faren-65-ble-funnet-med-jaktvaapen-etter-trippeldrapet

hva i alle dager kan få et menneske til å  begå så forferdelige, vanvittige handlinger mot sine aller nærmeste- det er ikke til å fatte 😢 Jeg er så preget av denne saken nå at jeg tenker på det hele tiden, skjønner ikke hva slags motiv som kan forklare dette. Han utslettet hele familien utenom kona si, til og med hunden var skutt. Hva er det som skjer i Norge for tiden...?🥺 

I følge media var dette en normal, omgjengelig norsk familie uten noen form for problemhistorikk. Voksne døtre som jobbet som politi og sykepleier, angivelig en hjelpsom og arbeidsom far/bestefar.. En ting er å bli deprimert/suicidal selv, om man f.eks kommer i en vanskelig situasjon-  men å ta med seg familien..? Frata barna sine og barnebarnet et liv og ei fremtid? Så faktisk en voldsforsker uttale at denne saken var uten sidestykke.

Dypt, dypt sjokkerende! Jeg tenker sånn på moren/bestemoren som er igjen, og ene datterens samboer..💔 For et ubeskrivelig mareritt!

  • Liker 1
  • Hjerte 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er så brutalt og ondt at man nesten ikke har ord.

Som tatt ut av en skrekkfilm…

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som ligger bak? Dette er jo et annet motiv enn ved partnerdrap hvor det er sjalusi, såret stolthet over å bli forlatt etc. Hva får en person til å drepe en hel familie, og attpåtil hunden?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Rhodiola, adm.

Endret av Rhodiola
etterfølgende innlegg ble slettet for spekulasjoner og svar til slettede innlegg den 25.01.2024 kl. 20:16
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En helt hinsides tragisk og forferdelig sak. Håper virkelig de klarer å komme til bunns i motiv, for dette er tungt for alle.
Må være den verste tragedien i manns minne i rolige og trivelige Nes 💔

Endret av Ærlige Ærna
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, av og til overgår virkeligheten alt som er av både fantasi og fiksjon...! 😵

Og det er klart i sånn saker begynner man å lete etter motiv, prøve å forstå hvorfor ting som dette kan skje.. Man har jo sett mange partnerdrap, også i senere tid, noe som kan forklares med eiesyke, sjalusi osv. men dette er virkelig noe som overgår det man kan skjønne.. ;( Jeg tenkte først på psykiatri, men mannen hadde jo virka normal inntil det siste og han var jo også såpass til stede i situasjonen at han klarte å ringe politi og varsle. Grusomt, det hele !!

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så rystet av denne saken at jeg orket ikke starte tråd her. Det er bare så ufattelig, ufattelig trist.

En far dreper sine 2 barn og til og med barnebarnet som ikke har rundet sitt første år ennå. 

For så å ringe nødetatene, si hva han har gjort, at han vil også ta sitt eget liv og så drepe seg selv.

 

Stakkars unge kvinner, stakkars lille barn og ikke minst - stakkars, stakkars mor og bestemor som mistet hele kjernefamilien sin.

  • Liker 4
  • Hjerte 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært så rystet av denne saken at jeg orket ikke starte tråd her. Det er bare så ufattelig, ufattelig trist.

En far dreper sine 2 barn og til og med barnebarnet som ikke har rundet sitt første år ennå. 

For så å ringe nødetatene, si hva han har gjort, at han vil også ta sitt eget liv og så drepe seg selv.

 

Stakkars unge kvinner, stakkars lille barn og ikke minst - stakkars, stakkars mor og bestemor som mistet hele kjernefamilien sin.

Enig, fullstendig hjerteskjærende..! Har nesten ikke ord, men følte for å lufte da det er en sak som er så ytterst grusom 😢

Tenker også sånn på de etterlatte, hvordan gå videre i livet når alle du var glad i blir revet vekk på en så brutal måte.. Stakkars mennesker..💔💔💔

  • Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også tenkt på denne saken, og alle drapene som har vært i det siste… Har egentlig ikke ord.

Det er ikke til å fatte. En ting er å ta sitt eget liv, men å utslette egne barn, barnebarn og til og med hunden…

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den saken er så rystende vond at jeg orker ikke lese mer om den. Har et barn på 1,5 og klarer ikke for alt i verden å fatte hvordan det er mulig å så mye som krumme et hår på en sånn uskyldig liten en 😭

Tilogmed bikkja skulle ikke få lov til å leve.

Tenker så mange stygge ting om den bestefaren at jeg skal gi meg nå før jeg skriver noe jeg ikke bør.

  • Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden har på under én time blitt moderert for spekulasjoner og ryktespredninger fem ganger. På grunn av det, blir den nå låst.

Rhodiola, adm.

  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...