Gå til innhold

Podcasten "Åpen journal"


FruK

Anbefalte innlegg

med dr Katarina Flatland Dobloug og Harald M. Dobloug. 

Først og fremst, jeg digger podcasten og har fulgt de fra start, de er morsomme og de har nok spilt mye på at Harald er erfaren og K som spør en del, men: 

Hva skjer med kunnskapsnivået på K.F? Tuller hun eller står det seriøst så dårlig til med kunnskap om kroppen og medisinske spørsmål? Viker som hun ikke kan de enkleste ting.  

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er litt bekymringsverdig at hun er utdannet lege, ja.. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de hører så ekstremt eplekjekke ut begge to, særlig Harald, og den latteren til Karina irriterer vettet av meg.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (7 timer siden):

Jeg synes de hører så ekstremt eplekjekke ut begge to, særlig Harald, og den latteren til Karina irriterer vettet av meg.

Ja, enig. Klarte ikke høre på. Synes det ble så overfladisk og tynt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Happylife82 skrev (På 2.2.2024 den 3.09):

Må man ikke gjennom turnustiden?

Hun må gjennom LIS, men dette er kanskje for å få erfaring då hun kan få en LIS stilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (På 28.1.2024 den 0.18):

Jeg synes de hører så ekstremt eplekjekke ut begge to, særlig Harald, og den latteren til Karina irriterer vettet av meg.

To hyggelig folk, men glad de ikke er et "vennepar" av meg. Blir lei av humoren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JennieB skrev (På 3.2.2024 den 7.25):

Hun må gjennom LIS, men dette er kanskje for å få erfaring då hun kan få en LIS stilling?

trodde bare man måtte ta LIS før man kunne begynne å jobbe som lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker stort sett podcasten, men tok en lang pause fra den etter jul for noen år siden. Han hadde fått en bukse som var litt trang og det ble gjort et stort nummer ut av at den ikke kunne byttes. «Jeg vil ikke ha en mann som må opp i XL» eller noe sånt.

Kan godt være det bare var tull, men syns sånne type folk/podcaster skal være litt forsiktige meg shaming av kropp på den måten.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happylife82 skrev (På 10.2.2024 den 16.13):

trodde bare man måtte ta LIS før man kunne begynne å jobbe som lege.

LIS står for lege i spesialisering. Så det er altså en ferdig utdannet lege som skal spesialisere seg for å blir overlege. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes podcasten er både humoristisk og lærerik 🥰 Alle leger har hatt sine første, uerfarne praksistid, og Katarina har garantert en mye mer ydmyk side på privaten/lys av å være lege :nikke: 

Harald har mye lenger erfaring og kompetanse over mange felt. Ikke rart overhodet at Katarina fremstår som en solid underdog. Synes forøvrig jeg hører litt mer tydelig humring fra Harald. Han er jo mannen uten latter :knegg: 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HerKommerMummi skrev (19 minutter siden):

LIS står for lege i spesialisering. Så det er altså en ferdig utdannet lege som skal spesialisere seg for å blir overlege. 

Det er feil info!

Alle må gjennom LIS, for å få godkjent utdanning. Det er den nye turnustjenesten. Men man kan få 1års vikariat som fastlege, før man tar LIS

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...