Gå til innhold

Påstand: mindre pene/stygge kvinner sliter på mange arenaer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Derfor skjønner hun etterhvert hvorfor, og begynner å se seg om etter menn i hennes liga.

Desverre er det svært mange som ikke skjønner hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Samme her, gjort alt i min makt for å komme meg videre i livet, men her sitter jeg i samme dritten tross lang utdannelse med gode karakterer. Det er liksom ingenting som fungerer, som om det er en forbannelse som henger over meg konstant.

Anonymkode: 7f1c6...3cf

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Om oppmerksomheten er ønsket eller uønsket handler kun om en ting, nemlig hvor attraktiv mannen er. 

Nei, om så sjefen min ser ut som Brad pitt så er jeg ikke interessert i å bli trakasser på jobb. Det er upassende og ubehagelig.. og en fyr som følger deg nedover gata er heller ikke gøy uansett hvordan han ser ut. Det er ubehagelig. Du blander virkeligheten med tv-serier der populære jenter klager over hvor ekle noen menn er når de  kommer over og spør pent.. i virkeligheten så klager man over ekkel oppførsel. At en mindre pen fyr kommer opp til deg på en klubb og spør om en dans er ikke ekkelt eller plagsomt, så lenge han tar ett nei pent.

Anonymkode: 87bd9...39a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, om så sjefen min ser ut som Brad pitt så er jeg ikke interessert i å bli trakasser på jobb. Det er upassende og ubehagelig.. og en fyr som følger deg nedover gata er heller ikke gøy uansett hvordan han ser ut. Det er ubehagelig. Du blander virkeligheten med tv-serier der populære jenter klager over hvor ekle noen menn er når de  kommer over og spør pent.. i virkeligheten så klager man over ekkel oppførsel. At en mindre pen fyr kommer opp til deg på en klubb og spør om en dans er ikke ekkelt eller plagsomt, så lenge han tar ett nei pent.

Attraktivitet handler ikke kun om utseendet, sosioøkonomiske status osv. har også noe å si. Dessuten, det du her karakteriserer som ekkel oppførsel og trakassering, ville du sannsynligvis ikke gjort dersom mannen var attraktiv nok. 

Endret av Traktor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traktor skrev (Akkurat nå):

Attraktivitet handler ikke kun om utseendet. 

Det er hva vi snakker om nå.. og som sagt, disse scenarioene jeg har beskrevet er ekle uansett hvor attraktiv en person er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man "stygg" kvinne som sliter med å få partner er det bare til å smi mens jernet er varmt. Innse at alder gjør damer styggere. Du kan kanskje ikke konkurrere med andre på 25 som er pene når man selv er 25. Men du kan utkonkurrere gjennomsnittlige på 33. 

Bli slank. Vipps så har man kjempefordel over alle de lubne og overvektige. Lær å bruke sminke og style håret. (Stygge kvinner er heldige på disse områdene sammenlignet med lave stygge menn.) 

Ellers er det bare til å sikte etter menn i egen liga. Finnes plenty av menn her i landet. 

Utover det hjelper det å bli bra koneemne. Er man flink på både soverommet og kjøkkenet så er det få menn som ønsker å gi slipp på ei slik dame. Spesielt om man er god og snill i tillegg. 

Anonymkode: ed0a6...604

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Fordi de er stygge selv? De stygge mennene får jo ikke noen pene damer de heller, så du burde jo fint klare å plukke opp en fyr som er på ditt «nivå» utseendemessig? 

Men også disse mennene vil ha pene damer. De er jo visuelle, vet du 🤣

Anonymkode: fcc31...129

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er man "stygg" kvinne som sliter med å få partner er det bare til å smi mens jernet er varmt. Innse at alder gjør damer styggere. Du kan kanskje ikke konkurrere med andre på 25 som er pene når man selv er 25. Men du kan utkonkurrere gjennomsnittlige på 33. 

Bli slank. Vipps så har man kjempefordel over alle de lubne og overvektige. Lær å bruke sminke og style håret. (Stygge kvinner er heldige på disse områdene sammenlignet med lave stygge menn.) 

Ellers er det bare til å sikte etter menn i egen liga. Finnes plenty av menn her i landet. 

Utover det hjelper det å bli bra koneemne. Er man flink på både soverommet og kjøkkenet så er det få menn som ønsker å gi slipp på ei slik dame. Spesielt om man er god og snill i tillegg. 

Jeg hadde ingen oppmerksomhet som slank 18 år gammel kvinne. BMI 18, lange bein. Stygt ansikt. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er verre å være stygg dame enn å være stygg mann. Fordi menn kan leve av det å være stygge,mens stygge kvinner bare blir latterliggjort og skal helst bare skal gjemmes bort.

Anonymkode: 6b99c...7b1

Med stygg mann, tipper jeg du tenker på gjennomsnittsmannen. De virkelig stygge mennene ender ofte opp som tapere på alle måter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men også disse mennene vil ha pene damer. De er jo visuelle, vet du 🤣

De kan ville ha hva enn de vil, men de får det jo ikke. På samme måte som ts sikkert har siktet litt for høyt frem til nå. Tilslutt forstår man hvor man ligger og da blir man fornøyd med det man får. Disse stygge mennene blir nok godt fornøyd med stygg dame. 

Ser jo daglig mindre pene folk gå hånd i hånd og med barnevogn, så åpenbart finner folk hverandre. Det er nok andre grunner til at man ikke finner noen, den ene er nok holdningen, den andre er at man sikter for høyt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De kan ville ha hva enn de vil, men de får det jo ikke. På samme måte som ts sikkert har siktet litt for høyt frem til nå. Tilslutt forstår man hvor man ligger og da blir man fornøyd med det man får. Disse stygge mennene blir nok godt fornøyd med stygg dame. 

Ser jo daglig mindre pene folk gå hånd i hånd og med barnevogn, så åpenbart finner folk hverandre. Det er nok andre grunner til at man ikke finner noen, den ene er nok holdningen, den andre er at man sikter for høyt

Jeg er TS, og mine ekser var ikke fornøyd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har aldri hørt en kvinne si det samme om menn.

Det er fordi kvinner ikke en gang anerkjenner disse mennene sin eksistens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg er TS, og mine ekser var ikke fornøyd. 

De var ikke fornøyd med utseende ditt? Hvis de sa det rett ut. Da følte de kanskje at de hadde siktet litt for lavt og at de kunne få noe penere? Det kan være pure delusion eller fakta, spørs helt hvem de er sammen med nå? Vanskelig å si når vi ikke vet hvordan du ser ut eller de. Men hvis du sjekker sosiale medier og det er årevis siden dere var sammen, så kan du jo se om de er alene eller sammen med noen som er penere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Fordi de er stygge selv? De stygge mennene får jo ikke noen pene damer de heller, så du burde jo fint klare å plukke opp en fyr som er på ditt «nivå» utseendemessig? 

Stygge menn går ikke etter stygge damer. Hvor har du det fra? Jeg går uansett ikke etter "brad pitt"-utseende menn. Jeg har heldigvis en smak for det litt utenom det vanlige "pene". Men igjen, jeg er ikke pen selv og får dermed bare rare blikk og grimaser. 

Anonymkode: 4255b...8a5

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

De var ikke fornøyd med utseende ditt? Hvis de sa det rett ut. Da følte de kanskje at de hadde siktet litt for lavt og at de kunne få noe penere? Det kan være pure delusion eller fakta, spørs helt hvem de er sammen med nå? Vanskelig å si når vi ikke vet hvordan du ser ut eller de. Men hvis du sjekker sosiale medier og det er årevis siden dere var sammen, så kan du jo se om de er alene eller sammen med noen som er penere

Han ene er sammen med en dame som er mye større enn meg, og ikke noe særlig penere. Han andre er på dame nummer tre fra Østen. Kjøpebrud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig veldig rart at noen kan få seg til å kategorisere sånn her inne. Stygge og pene etc. Helt fjernt. Har dere ikke noen gang møtt noen som er veldig pene ut fra standarder i blader, og når en har betraktet en veldig lenge, så tipper det over til å bli litt for mye av det gode? Ingenting er ekte, alt blir veldig rart? Det er individuelt hva som er stygt og pent. 

Dere kan ikke lage slike tråder for å jekke noen opp. Dere kan jekke dem uten å jekke andre ned. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hoia skrev (11 minutter siden):

Det er virkelig veldig rart at noen kan få seg til å kategorisere sånn her inne. Stygge og pene etc. Helt fjernt. Har dere ikke noen gang møtt noen som er veldig pene ut fra standarder i blader, og når en har betraktet en veldig lenge, så tipper det over til å bli litt for mye av det gode? Ingenting er ekte, alt blir veldig rart? Det er individuelt hva som er stygt og pent. 

Dere kan ikke lage slike tråder for å jekke noen opp. Dere kan jekke dem uten å jekke andre ned. 

Hva mener du? At vi ikke skal snakke om pen/stygg, men at pene kanskje er litt stygge om man ser lenge på de osv? Litt dobbeltmoral kanskje.

Jeg sier ikke at jeg går rundt og tenker at randome folk er STYGGE. Men alle har en viss smak, og selv om mange liker mye forskjellig så er det mange trekk som er rett og slett mer appellerende å se på, ergo pen. Det går an å snakke om utseende til mennesker uten å sitte med foldede hender og si "neinei alle er like vakre." Like vakre i følge hvem? Ja utseende hos mennesker betyr ingenting i et annet solsystem, men her på jorden  er det annerledes. 

Tråden handler om at vi som ikke har et utseende som appellerer, vi har opplevd dårligere behandling i diverse situasjoner. 

Jeg lever en hverdag der folk ser mitt ulekre ansikt, og jeg blir behandlet deretter. Flere her i tråden har samme erfaring.

Så kommer du og snakker om at 'hvis vi ser lenge nok på en som er pen i et magasin så blir det for mye av det gode' atte hæ???

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Han ene er sammen med en dame som er mye større enn meg, og ikke noe særlig penere. Han andre er på dame nummer tre fra Østen. Kjøpebrud. 

Så man kan kanskje anta at det heller var personligheten din, ikke utseende.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva mener du? At vi ikke skal snakke om pen/stygg, men at pene kanskje er litt stygge om man ser lenge på de osv? Litt dobbeltmoral kanskje.

Jeg sier ikke at jeg går rundt og tenker at randome folk er STYGGE. Men alle har en viss smak, og selv om mange liker mye forskjellig så er det mange trekk som er rett og slett mer appellerende å se på, ergo pen. Det går an å snakke om utseende til mennesker uten å sitte med foldede hender og si "neinei alle er like vakre." Like vakre i følge hvem? Ja utseende hos mennesker betyr ingenting i et annet solsystem, men her på jorden  er det annerledes. 

Tråden handler om at vi som ikke har et utseende som appellerer, vi har opplevd dårligere behandling i diverse situasjoner. 

Jeg lever en hverdag der folk ser mitt ulekre ansikt, og jeg blir behandlet deretter. Flere her i tråden har samme erfaring.

Så kommer du og snakker om at 'hvis vi ser lenge nok på en som er pen i et magasin så blir det for mye av det gode' atte hæ???

Det er subjektivt hva som er pent. Det er veldig sjelden vanlige folk tenker at noe er stygt, eller foretar beslutninger grunnet det. Kanskje du er paranoid? Noen tenker at uperfekte ansikter er penere en perfekte, det er ikke noe fasitsvar på noe.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så man kan kanskje anta at det heller var personligheten din, ikke utseende.

Begge to har angret, og vi er gode venner i dag. Så nei, ikke personlighet. Begge drev blant annet med sexnekt fordi de ikke klarte å tenne på meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...