Gå til innhold

Til dere som drikker alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det lengste du har gått uten?

Tror det var 6 mnd for min del

Anonymkode: c3982...e76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Graviditet.

Anonymkode: 7d540...c0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fulgt med på det, kan greie meg i årevis uten alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett års tid pga graviditet.

Anonymkode: 6629e...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste 15 årene er det 3 dager. Alkohol er livskvalitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lars1009 skrev (4 minutter siden):

De siste 15 årene er det 3 dager. Alkohol er livskvalitet.

Spørs hvor lenge den livskvaliteten fungerer da

Anonymkode: c3982...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke noe jeg har gått rundt å tenkt på. Det har helt sikkert hvert noen perioder på rundt en måned eller to hvor jeg ikke har drukket noe, men det bare tilfeldig og har aldri vært noe mål.

Jeg elsker alkohol, og har et sundt forhold til det.

Anonymkode: e5dac...cc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 2,5 år? Graviditet og amming

Anonymkode: f5a62...b8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg gikk gravid og ammet, rundt 1 år. Kan gå uker mellom hber gang jeg drikker, men jeg kan også drikke hver helg. Ulikt etter årstidene. Drikker mer i sommerhalvåret. Drikker aldri alene, kun med venner/sosiale sammenkomster. Vennene mine drikker like mye som meg. Er i 40 årene.

Anonymkode: 09061...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere år, faktisk. Savna det ikke en gang.

Nå har jeg begynt å drikke litt igjen, men det blir med den ene ølen, kanskje to, deretter er det vann, kaffe eller brus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de første 15 åra  av livet var null alkohol... 15 til 20 så var det vel ett år med endel drikking ellers var det kanskje annenhver lørdag...fra 25 -45 hadde jeg ikke råd til å drikke alkohol i noen særlig grad..hvis jeg skulle drukket hver dag i den perioden så ville jeg kunnet drukket 5 dager i strekk..og vært uten mat resten av måneden. så fra 45 til idag så har det gått en kule varmt men tok meg 10 uker i to omganger i høst uten alkohol og kan stoppe når som helst uten abstinensproblemer.. men at det per nå er misbruk er dt ingen tvil om..avhengighet, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nylig vært i rusbehandling så har nå 4,5 mnd uten alkohol. Og uten andre rusmidler. 

Men er stadig fristet til å drikke. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med drikke alkohol? Dersom du mener problematisk forhold kan jeg skjønne at du spør, men absolutt alle med et normalt forhold til alkohol kan vel utmerket greie seg uten alkohol for alltid om det skulle være om å gjøre? 

Jeg hadde et normalt forhold til alkohol før vi ble prøvere - altså kunne ta et glass vin til god mat. Sluttet med det da vi skulle prøve på barn. Prøvingen tok 8 mnd og barnet er nå 1,5 så har vært godt over 2 år uten en dråpe alkohol. Savner det ikke :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter at jeg begynte å drikke alkohol litt oftere enn sånn type en gang i året, er vel det lengste jeg har gått rundt 6-7 mnd. Da var det er bevisst valg, siden jeg syntes eksen min drakk for mye, og hver gang jeg drakk, ble det et påskudd for han også. Sånn ellers kan jeg fort gå 2-3 mnd. uten å tenke over det.

Anonymkode: 76e0a...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke så mye over det, men tror ikke det er mer enn 1 måned. Drikker stort sett noen øl når jeg møter venner eller familie. Sjelden jeg drikker meg full, men det hender jo 3-4 ganger i året. Før kunne jeg ta en øl hjemme i helgene, men da samboer ikke drikker har det blitt lite av det etter jeg møtte han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Ikke noe jeg har tenkt over. Men tror det har gått 2 måneder uten alkohol, uten at det var covid. Under covid så gikk det vel ca 6 måneder uten alkohol fordi det var ingenting som skjedde en periode der.

Anonymkode: 7cb06...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke, har ikke akkurat notert. Men jeg har vært gravid og ammet to ganger ganske tett, så da ble det jo ikke noe alkohol en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ærlig innrømme at jeg liker å drikke alkohol, så jeg tar en hvit måned minst to ganger i året .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg rørte ikke alkohol før jeg var 35 år, bortsett fra en gang jeg var på en klassefest på ungdomsskolen hvor jeg fikk servert noe vin som jeg først flere år senere forstod at inneholdt alkohol og at jeg da hadde fyllekjørt på mopeden.

Nå har jeg passert 50 år og drikker nok litt for mye. Veldig glad i vin og har begynt å lage min egen vin. Drikker vin stort sett hver dag.

Anonymkode: c2056...b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker vin. Drikker kanskje en flaske i uken, delt over tre dager. Ikke vanskelig å la være å drikke 4 dager, men det er så kooos med vin når det er helg, så får ikke til en hvit uke 😞 . Drakk aldri mens jeg var gravid (eller mens vi prøvde) eller mens jeg ammet. 

Anonymkode: d3dfa...b37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...