Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal ha et bursdag/familieselskap me 18-20 personer og skal ha mat i tillegg til kaker litt senere. Det er jo mye mat så har tenkt litt på hjemmelaget pizza eller pizzasnurrer laget av ferdigbunn. Men hvor mange skal jeg rekne🤔 mannfolk spiser jo alltid litt mer enn damene, ihvertfall her. Eller har noen noen andre tips til til mat jeg kan ha?😊

Anonymkode: c6055...630

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas er snedig, og pizzasnurrer kan godt være en del av det. Andre tapasretter kan være innbakte pølser, spekemat, ost og kjeks, fylt tortilla skåret opp (f.eks. med krydderost og skinke i) eller omelett på ristet brød. Bare fantasien setter grenser på fingermat.

På vanlig koldtbord/middag beregner en 5-600 gram mat pr person, der ca halvparten vil være kjøtt/protein, men dette er kanskje ikke en full middag? 

 

Anonymkode: 2cb36...627

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Tapas er snedig, og pizzasnurrer kan godt være en del av det. Andre tapasretter kan være innbakte pølser, spekemat, ost og kjeks, fylt tortilla skåret opp (f.eks. med krydderost og skinke i) eller omelett på ristet brød. Bare fantasien setter grenser på fingermat.

På vanlig koldtbord/middag beregner en 5-600 gram mat pr person, der ca halvparten vil være kjøtt/protein, men dette er kanskje ikke en full middag? 

 

Anonymkode: 2cb36...627

Takk for tips😊 nei tenker ikke "full" middag i og med vi skal ha flere kaker etterpå. Men siden noen reiser litt langt/noen timer, så tenkte jeg at det kunne være greit med litt mat som metter

Anonymkode: c6055...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Tapas er snedig, og pizzasnurrer kan godt være en del av det. Andre tapasretter kan være innbakte pølser, spekemat, ost og kjeks, fylt tortilla skåret opp (f.eks. med krydderost og skinke i) eller omelett på ristet brød. Bare fantasien setter grenser på fingermat.

På vanlig koldtbord/middag beregner en 5-600 gram mat pr person, der ca halvparten vil være kjøtt/protein, men dette er kanskje ikke en full middag? 

 

Anonymkode: 2cb36...627

Voldsomt mye arbeid og utgifter med tapes da. 

Det enkleste er en form for gryte/lapskaus/frikasse eller pølser. Med pizza så må det ventes på at oven har stekt hver og en. 

Anonymkode: 8380d...22e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du må regne med 500 gram pizza på mannfolkene. Damene klarer seg vel med 250-350 gram. 

Anonymkode: 69c58...fd2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må regne med 500 gram pizza på mannfolkene. Damene klarer seg vel med 250-350 gram. 

Anonymkode: 69c58...fd2

Takk for svar, da vet jeg sånn ca. Hva jeg skal gå ut ifra!

Anonymkode: c6055...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Voldsomt mye arbeid og utgifter med tapes da. 

Det enkleste er en form for gryte/lapskaus/frikasse eller pølser. Med pizza så må det ventes på at oven har stekt hver og en. 

Anonymkode: 8380d...22e

Ja det er sant! Hmm.. lapskaus ja, det er jo ikke så værst det heller. Kanskje jeg kan gå for det. Takk for tips😊

Anonymkode: c6055...630

Skrevet

Det går fint å steke tre pizza i slengen på varmluft, om du egentlig hadde lyst på pizza.

Anonymkode: ac040...615

Gjest Kalsberg92
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal ha et bursdag/familieselskap me 18-20 personer og skal ha mat i tillegg til kaker litt senere. Det er jo mye mat så har tenkt litt på hjemmelaget pizza eller pizzasnurrer laget av ferdigbunn. Men hvor mange skal jeg rekne🤔 mannfolk spiser jo alltid litt mer enn damene, ihvertfall her. Eller har noen noen andre tips til til mat jeg kan ha?😊

Anonymkode: c6055...630

Vi må stenge denne ikke Lov med hjelp trenger hjelp osv som tittel 

Skrevet

Lapskaus er enkelt med ferdige poser med grønnsaker fra frysedisken. Ellers er også pizza veldig godt og kan lages klart i forveien og flere kan stekes sammen ved bruk av varmluft som alt nevnt. 
Meksikansk gryte, eller chili con/sin carne er også godt. 

Skrevet

Hei trådstarter.

Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer:

* Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel.

Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.

_popcorn_, adm

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...