AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Jeg trenger å snakke med noen. Men er det trygt og anonymt ? De ser jo nr jeg ringer ifra...Og hva slags ekspertise møter man ? Er det kun tilfeldig ? Anonymkode: 7ed75...612 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 De som sitter i andre enden er ikke ute etter å skade deg på noen måte. Selvfølgelig er det trygt. Anonymkode: c8515...d0b 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Mener du mental helse? De tilkaller andre instanser om du feks snakker om selvmord, de har varslingsplikt og du er ikke anonym. Men de bruker ikke informasjonen med mindre de varsler videre om deg, og de har taushetsplikt. Anonymkode: d7e84...a25
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De som sitter i andre enden er ikke ute etter å skade deg på noen måte. Selvfølgelig er det trygt. Anonymkode: c8515...d0b Det vet jeg. De jobber der for en grunn ❤ Men lurer på kompetanse og om de er pliktig til å varsle dersom man til tider ikke ser løsning ? Anonymkode: 7ed75...612
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Mener du mental helse? De tilkaller andre instanser om du feks snakker om selvmord, de har varslingsplikt og du er ikke anonym. Men de bruker ikke informasjonen med mindre de varsler videre om deg, og de har taushetsplikt. Anonymkode: d7e84...a25 Ja,ikke sant... da kan jeg ikke ringe dem . Da tanken er der til tider ... men intet jeg ønsker. Takk for informasjon. Anonymkode: 7ed75...612 1
Dumi2 Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 Jeg har ringt både Kirkens SOS og Mental Helse hjelpetelefon, og følt meg veldig trygg angående begge. Alle gangene ( ja, beklager alle gangene, jeg har egentlig ingen andre å snakke med) har de vært veldig flinke til å snakke med meg, funnet noen andre instanser som jeg kan få bedre hjelp av og ikke minst; behandlet meg seriøst og med respekt! De fleste, i alle fall på Kirkens SOS, er frivillige. Noen yngre voksne, noen eldre voksne, noen pensjonister. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja,ikke sant... da kan jeg ikke ringe dem . Da tanken er der til tider ... men intet jeg ønsker. Takk for informasjon. Anonymkode: 7ed75...612 Hvis du chatter er du mer anonym, og kirkens sos er bedre. Har du i tillegg vpn skal det litt til å spore deg. Anonymkode: d7e84...a25
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Det vet jeg. De jobber der for en grunn ❤ Men lurer på kompetanse og om de er pliktig til å varsle dersom man til tider ikke ser løsning ? Anonymkode: 7ed75...612 Er det ikke fint om de varsler dersom livet ditt er i fare? Så kan du få hjelp du sårt trenger. Anonymkode: c8515...d0b 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det ikke fint om de varsler dersom livet ditt er i fare? Så kan du få hjelp du sårt trenger. Anonymkode: c8515...d0b Noen ganger hadde det vært fint å bare kunne snakke om ting med noen uten å være redd for å bli meldt videre. Andre folk har venner de kan snakke med, hva skal vi gjøre som ikke har det? Akutt ambulant team hver gang alt er svart? Jeg er ikke ts, men noen ganger blir jeg oppgitt over at det ikke er lov å snakke om hvordan man har det og hvordan man tenker når alt er svart. Det kan faktisk hjelpe å bare si det til noen som tar imot det og står i det. Anonymkode: d7e84...a25 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja,ikke sant... da kan jeg ikke ringe dem . Da tanken er der til tider ... men intet jeg ønsker. Takk for informasjon. Anonymkode: 7ed75...612 Det skal være mulig å skjule eget nummer når en ringer. Sjekk telefonen din. Anonymkode: d72d1...530
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #11 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er det ikke fint om de varsler dersom livet ditt er i fare? Så kan du få hjelp du sårt trenger. Anonymkode: c8515...d0b Tja, jeg tør hverken snakke med de, fastlege eller noen andre fordi jeg har barn. Det kan alltid brukes mot deg. Anonymkode: 38c85...ab8 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #12 Skrevet 24. januar 2024 6 minutter siden, AnonymBruker said: Tja, jeg tør hverken snakke med de, fastlege eller noen andre fordi jeg har barn. Det kan alltid brukes mot deg. Anonymkode: 38c85...ab8 Barna må da få hjelp om de trenger det... Anonymkode: 61531...438 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #13 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tja, jeg tør hverken snakke med de, fastlege eller noen andre fordi jeg har barn. Det kan alltid brukes mot deg. Anonymkode: 38c85...ab8 Det kommer jo helt ann på hva det handler om og om barnet får den omsorgen barnet trenger. Hvis det går utover omsorgsevnen så må jo barnets beste gå foran alt. Håper virkelig du tar kontakt hvis du sliter, sånn at både du og barnet ditt får hjelp. Anonymkode: ce255...495 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #14 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Noen ganger hadde det vært fint å bare kunne snakke om ting med noen uten å være redd for å bli meldt videre. Andre folk har venner de kan snakke med, hva skal vi gjøre som ikke har det? Akutt ambulant team hver gang alt er svart? Jeg er ikke ts, men noen ganger blir jeg oppgitt over at det ikke er lov å snakke om hvordan man har det og hvordan man tenker når alt er svart. Det kan faktisk hjelpe å bare si det til noen som tar imot det og står i det. Anonymkode: d7e84...a25 Men det er jo ikke farlig om det blir meldt videre, tvert i mot. Anonymkode: c8515...d0b 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #15 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Men det er jo ikke farlig om det blir meldt videre, tvert i mot. Anonymkode: c8515...d0b For mange av oss som har vært der oppleves det som en ekstra belastning og ikke som hjelp. Man får uansett ikke god hjelp når et slikt varsel sendes. Anonymkode: d7e84...a25
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #16 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): For mange av oss som har vært der oppleves det som en ekstra belastning og ikke som hjelp. Man får uansett ikke god hjelp når et slikt varsel sendes. Anonymkode: d7e84...a25 Det er vel heller sjelden at det kommer masse folk på døra og tvangsinnlegger en bare man nevner selvmord. De fleste som kan noe om psykisk sykdom kan skille mellom det å snakke om et tema, uttrykke at man har det vanskelig, og det som er akutt fare for liv. Men det er jo litt slik da, at man ofte krisemaksimerer veldig når man er i dårlig psykisk form. Det er ikke uvanlig i det hele tatt at man er redd for å ta i mot hjelp. Det ser man gang på gang her inne og det er leit at folk lider når de kunne hatt det bedre. Angående det med barnevernet som ble nevt tidligere i tråden, barnevernet kommer ikke på døra fordi mamma ber om hjelp. De kommer når mamma ikke ber om hjelp og psykisk sykdom går ut over barna. Anonymkode: c8515...d0b
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #17 Skrevet 25. januar 2024 De har ingen spesiell kompetanse, men har faste ansatte. Ikke frivillige. Dog litt hummer og kanari hvor grei de ansatte er.. Anonymkode: 29293...f88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå