Gå til innhold

Rullekake med sjokoladefyll


jordbæret

Anbefalte innlegg

Har så lyst på rullekake med sjokoladefyll, men har desverre ingen oppskrift... ¤sukk¤ Har du en du har lyst til å dele med meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladerullekake

3 egg

75 g sukker

75 g hvetemel

1 ts bakepulver

Visp eggedosis. Sikt i mel og bakepulver og hell i en smurt og bakepapirkledt langpanne. Stek ved 225 grader i ca 8 minutter. Hvelv over på et håndkle og la formen ligge over kaken til den er avkjølt. Du kan evt bytte 2-3 ss av melet med kakao om du vil at selve bunnen skal ha sjokoladesmak også.

Sjokoladekrem:

Smelt en plate mørk sjokolade i 3 dl kremfløte. Avkjøl helt i kjøleskap og visp så til krem som bres over kakebunnen før den rulles sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har, hjemme, oppskrift på en som vi bare kaller "den franske" i min familie. Det er en rullekake med sjokoladekrem som har marsipantrekk (egentlig kan du sikkert bare bruke den du allerede har fått, dekke kaken med et tynt lag apeelsinmarmelade, deretter krem og marsipan.)

At vi kaller den "den franske" kommer av at da mamma fant oppskrifa i et ukeblad var den omtalt som "Fransk rullekake" om den hr noen som helst kobling til frankrike vet jeg ikke, men den har ialle fall denne kremen av følte som er varmet opp (jeg trodde den var kokt, men kanskje ikke) dagen før med sjokoladebiter, og det er KJEMPEGODT. For meg som elsker marsipankake er det et ekstra pluss å få den dekket med søt, deilig marsipan da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...