jordbæret Skrevet 29. januar 2006 #1 Del Skrevet 29. januar 2006 Har så lyst på rullekake med sjokoladefyll, men har desverre ingen oppskrift... ¤sukk¤ Har du en du har lyst til å dele med meg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. januar 2006 #2 Del Skrevet 29. januar 2006 Sjokoladerullekake 3 egg 75 g sukker 75 g hvetemel 1 ts bakepulver Visp eggedosis. Sikt i mel og bakepulver og hell i en smurt og bakepapirkledt langpanne. Stek ved 225 grader i ca 8 minutter. Hvelv over på et håndkle og la formen ligge over kaken til den er avkjølt. Du kan evt bytte 2-3 ss av melet med kakao om du vil at selve bunnen skal ha sjokoladesmak også. Sjokoladekrem: Smelt en plate mørk sjokolade i 3 dl kremfløte. Avkjøl helt i kjøleskap og visp så til krem som bres over kakebunnen før den rulles sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbæret Skrevet 31. januar 2006 Forfatter #3 Del Skrevet 31. januar 2006 ååå! Tusen takk! Da blir det sjokoladerullekake... yeah! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 31. januar 2006 #4 Del Skrevet 31. januar 2006 Jeg har, hjemme, oppskrift på en som vi bare kaller "den franske" i min familie. Det er en rullekake med sjokoladekrem som har marsipantrekk (egentlig kan du sikkert bare bruke den du allerede har fått, dekke kaken med et tynt lag apeelsinmarmelade, deretter krem og marsipan.) At vi kaller den "den franske" kommer av at da mamma fant oppskrifa i et ukeblad var den omtalt som "Fransk rullekake" om den hr noen som helst kobling til frankrike vet jeg ikke, men den har ialle fall denne kremen av følte som er varmet opp (jeg trodde den var kokt, men kanskje ikke) dagen før med sjokoladebiter, og det er KJEMPEGODT. For meg som elsker marsipankake er det et ekstra pluss å få den dekket med søt, deilig marsipan da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå