AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #1 Skrevet 24. januar 2024 Vi drømmer om Bali til sommeren, og ønsker å høre erfaringer fra andre som har vært der på sommeren. Synes blant annet det er vanskelig å finne ut av prisnivået. Leser at det er «billig», men hva er billig? Og dette er gjerne noen pr gamle erfaringer, så vil gjerne høre fra noen som har vært der de siste årene 😊 Vi er en familie på 4, to barn på slutten av barneskolen og slutten av ungdomsskolen. Reisevante. Kunne egentlig tenkt meg å ta det litt som det kommer mtp overnatting, men det ser ut til at det kanskje ikke er så lurt på sommeren (endel av det jeg ser på er utsolgt allerede), så bør vel booke på forhånd. Noen som kan tipse om overnattingssteder de har vært fornøyde med? Gjerne under 1000kr/natt 😉 Finner masse Bali-sider på Facebook, men de er jo spammet ned av balinesere som tilbyr tjenestene sine. Områder vi ser på er Ubud, Lovina, Amed, Gili (enten trawangan eller air eller begge?) og Sanur. Anonymkode: 69892...437
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #2 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vi drømmer om Bali til sommeren, og ønsker å høre erfaringer fra andre som har vært der på sommeren. Synes blant annet det er vanskelig å finne ut av prisnivået. Leser at det er «billig», men hva er billig? Og dette er gjerne noen pr gamle erfaringer, så vil gjerne høre fra noen som har vært der de siste årene 😊 Vi er en familie på 4, to barn på slutten av barneskolen og slutten av ungdomsskolen. Reisevante. Kunne egentlig tenkt meg å ta det litt som det kommer mtp overnatting, men det ser ut til at det kanskje ikke er så lurt på sommeren (endel av det jeg ser på er utsolgt allerede), så bør vel booke på forhånd. Noen som kan tipse om overnattingssteder de har vært fornøyde med? Gjerne under 1000kr/natt 😉 Finner masse Bali-sider på Facebook, men de er jo spammet ned av balinesere som tilbyr tjenestene sine. Områder vi ser på er Ubud, Lovina, Amed, Gili (enten trawangan eller air eller begge?) og Sanur. Anonymkode: 69892...437 Vi var der i 2019, altså rett før korona. Vi har reist mye rundt om i verden og Bali var dessverre ikke vår favoritt, men jeg har noen tips/råd å komme med. Jeg vil anbefale at dere sjekker ut airbnb og vurderer å leie en villa. Vi gjorde det i Sanur en uke. Under 1000 kr natten, 5 minutters gange fra stranden med gartner og hushjelp som vasket og serverte hjemmelaget frokost hver morgen. Vi var tre personer og det var et lite svømmebasseng i hagen også. Fantastisk villa og mennesker, men ikke så imponert over Sanur. Grei strand, men ikke imponerende og en del restauranter med skandinavisk meny. Ikke så sjarmerende synes jeg. Vi var også i Ubud noen dager og var i monkey forrest og så på risterraseene. Monkey forrest var en opplevelse jeg anbefaler og det var mange gode restauranter i Ubud også. Vanvittig trafikkaos er det imidlertid her og det er lite sjarmerende. Trafikken er egentlig et mareritt overalt på Bali og det er ganske usjarmerende. Ville aldri turt å kjøre selv. Lei en sjåfør. Vi betalte ca 800 kr en hel dag for bil med sjåfør. Tror kanskje vi bodde på feil steder. Vi tok båt en dag fra Sanur til en av øyene utenfor Bali. Der var det mye mer sjarmerende og det ville jeg nok valgt neste gang istedenfor å være på Bali hele ferien. Fantastiske mennesker er det der da. Bare ikke så eksotisk som jeg trodde og strendene er ikke noe spesielt å skryte av. Prisnivået er sikkert fortsatt rimelig tviler på at det har forandret seg så mye, men ville som sagt leid villa og droppet hotell. Anonymkode: b7325...997 2 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #3 Skrevet 24. januar 2024 Bali er vel ikkje det heilt store lenger. Var flott og eksotisk på 90-talet, men no er det oversvømt av turistar overalt. Anonymkode: d2f9e...677 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #4 Skrevet 24. januar 2024 Vært der, og det er vel ca 20 land jeg ville valgt foran Bali. Skittent, trafikken er helt sinnsyk, slitent og kjipt. Beklager… Anonymkode: a286a...e1f 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Er dere gift? Anonymkode: dab9d...faf 1
Jdz Skrevet 24. januar 2024 #6 Skrevet 24. januar 2024 Jeg tenker at Bali med barn kan være litt slitsomt, med mindre du skal gjøre en ren badeferie/fancy resort ute i ingenmannsland, men da er det så mange andre steder du like gjerne kan dra. Jeg synes Bali var fantastisk, men det jeg likte best er ikke noe jeg hadde orket med barn på slep, selv om de er forholdsvis store. 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #7 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er dere gift? Anonymkode: dab9d...faf Hva i all verden spiller det for rolle? Anonymkode: df046...67b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #8 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vært der, og det er vel ca 20 land jeg ville valgt foran Bali. Skittent, trafikken er helt sinnsyk, slitent og kjipt. Beklager… Anonymkode: a286a...e1f Hvilke?😄 trenger tips Anonymkode: 10f2f...dd4 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #9 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva i all verden spiller det for rolle? Anonymkode: df046...67b Sex utenfor ekteskapet og å dele rom dersom man ikke er gift er forbudt ved lov på Bali. Anonymkode: dab9d...faf 1 3
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #10 Skrevet 24. januar 2024 Anbefaler å leie sjåfør! Da får du sett så mye mer. Jeg elsket elsket elsket innlandet av øya. Templer, fjellene, den fantastiske grønnfargen til rismarkene. Jeg dro til Bali uten noen forventninger annet enn at jeg trodde det skulle være litt halvkjipt turistgreie, jeg dro dit egentlig mest for at det var en del av en jorda rundt-billett. Og det var så nydelig! 😍 Anonymkode: c320b...6f4
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #11 Skrevet 25. januar 2024 5 hours ago, AnonymBruker said: Sex utenfor ekteskapet og å dele rom dersom man ikke er gift er forbudt ved lov på Bali. Anonymkode: dab9d...faf De bryr seg ikke om turister gjør det. Det gjelder kun de som bor der. Anonymkode: 9ad30...d13
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #12 Skrevet 25. januar 2024 Sexloven gjelder kun for lokalbefolkning: https://www.bbc.co.uk/news/world-asia-63948740 Anonymkode: 9ad30...d13
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #13 Skrevet 25. januar 2024 Henger meg på denne jeg også, siden vi skal til Bali i sommer! Klarer ikke å bestemme meg for hvor mange og hvilke plasser vi skal bo på. Ubud 3-4 dager er bankers, og Nusa Penida 4 dager. Men av de strandplassene sliter jeg med å velge. Heller mer mot Sanur og/eller Uluwatu enn Canggu/Seminyak siden vi ikke er ute etter uteliv og shopping, men mer rolig strandferie. Ser jo fantastisk ut på Giliøyene også, men jeg er så pysete med båtturer, så tror vi holder oss til den med kortest avstand🙈 Anonymkode: 7f4a0...789
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #14 Skrevet 25. januar 2024 Dropp Bali. Reis til Lombok. Nesten litt fælt at jeg sier det, for Lombok er en vel bevart hemmelighet. Anonymkode: dac1f...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #15 Skrevet 26. januar 2024 Takk for svar! Jeg har forberedt resten av familien om at Bali ikke er f.eks Thailand, mtp strender osv. Så det er vi klar over. Vi prøver å senke forventningene 😅 Men man har jo denne drømmen om Bali, så vi tar det for det det er, og prøver det denne gangen. Vi tenker å starte med 3-4 netter i Ubud, og fra videre -en overnatting kanskje?- i Lovina og se delfinene. Deretter Amed i et par netter, bl.a fordi det skulle være fint å snorkle der. Deretter kanskje 10 netter på Gili-øyene. Lombok blir det ikke. Deretter avslutter vi i Sanur, med dagstur til Nusa Penida/Lembongan og badelandet, blant annet pga beliggenheten ifh flyplassen. Vi kommer ikke til å kjøre noe selv, det blir leid sjåfør. Ungene er ikke noe problem å ha med, de er med på alt. Sliter litt med budsjett da, hvor mye nå man regne med å bruke på mat, liksom? Hva er prisnivået? Anonymkode: 69892...437
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #16 Skrevet 26. januar 2024 Jdz skrev (På 24.1.2024 den 22.02): Jeg tenker at Bali med barn kan være litt slitsomt, med mindre du skal gjøre en ren badeferie/fancy resort ute i ingenmannsland, men da er det så mange andre steder du like gjerne kan dra. Jeg synes Bali var fantastisk, men det jeg likte best er ikke noe jeg hadde orket med barn på slep, selv om de er forholdsvis store. Hva var det du likte best, som du ikke hadde orket å ha med barn på? Anonymkode: 69892...437 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #17 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 24.1.2024 den 22.03): Hva i all verden spiller det for rolle? Anonymkode: df046...67b Muslimsk land. Anonymkode: 1cb35...9ad 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #18 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Muslimsk land. Anonymkode: 1cb35...9ad Øh, nei? Deler av Indonesia er muslimsk. På Bali er 90% hinduer. Du kan ha så mye utenomekteskapelig sex du bare vil, hvis det var det du var redd for. #ConfidentlyIncorrect Anonymkode: df046...67b
reiseglad Skrevet 26. januar 2024 #19 Skrevet 26. januar 2024 Jeg har vært alle stedene du nevner. Ville ikke vært ti dager på noen av Gili-øyene, våre barn kjedet seg der - lite å finne på. Blir tidlig mørkt, lite belysning der, det bli til at du holder deg der du bor. Trawangan er unntaket, men der ville jeg ikke tatt med ungene, en del festglade ungdommer med mushrooms/rus innabords. Kanskje ta dykkerkurs for ungene, mye spennende under vann, hai og skilpadder bla. Bare pass på, mye strøm rundt Nusa Penida. Ellers er de øvrige stedene fine å oppleve. Ville også hatt noen netter i Kuta eller Seminyak, bare for å oppleve litt folkeliv, surfekurs ol. Aner ikke noe om pris der nå, het ikke vært der etter corona.
sikkerpådet Skrevet 26. januar 2024 #20 Skrevet 26. januar 2024 Virker som noen elsker Bali, mens andre ikke synes noe om det. 🙂 Mange steder er nevnt, hva med Nusa Dua? Vurderer dette i Mai.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå