Gå til innhold

Spiseforstyrrelser


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når bør man søke hjelp? Jeg føler ikke at jeg kan søke hjelp før det virkelig er ille. Akkurat nå lever jeg med et lite måltid om dagen. Prøver også å ikke spise noe noen dager. Hvis jeg føler jeg har spist for mye, kommer det opp igjen. Jeg klarer ikke å bry meg om noe annet enn vekten min. Jeg er nå 170cm og veier sirka 47kg, så jeg er jo ikke farlig undervektig, men vil jo ikke dø så vil vite når ting blir farlig.

Anonymkode: 86198...9d7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har slitt med spiseforstyrrelser fra tidlige tenår og er nå midt i 30-årene. Har fått mye hjelp og støtte gjennom ROS (https://nettros.no). Får fortsatt samtale der annenhver uke (digitalt, men kan også få ved oppmøte litt avhengig av hvor du bor). Jeg har jobbet meg opp i normalvekt men det er likevel en kamp. Kanskje egentlig en større kamp siden jeg strever med å akseptere hvordan jeg ser ut, vekten og mange av måltidene gjennomføres bare av ren fornuft. Skal nå få hjelp fra DPS i tillegg. Søk hjelp nå. 

Anonymkode: a6ad7...33c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, du er farlig undervektig. 

Anonymkode: 7e80d...221

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har planer/lyst til å dø, så må du søke hjelp nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk hjelp nå! Jo lenger du holder på, jo vanskeligere er det å bli frisk.

Anonymkode: 0477f...f58

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå til fastlegen, få hjelp nå!

Anonymkode: 2ca80...91a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter, 

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og nettjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver. Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her. Håper du får hjelp til å bli frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

 

Med vennlig hilsen,

Sciurus

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...