Gå til innhold

Å slutte med tobakk er vanskelig.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det gjorde at en person ble sengeliggende og syk (abstinenser, som skjelving m.m), og strøk på eksamen. Men noen mener at det å slutte med tobakk ikke er grunn til å stryke på eksamen. 
 

Noen som har opplevd liknende? 

Anonymkode: 10ba9...e00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har slutta med tobakk flere ganger, men har aldri fått sterke, fysiske abstinensreaksjoner. 

Anonymkode: 80852...63c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg har slutta med tobakk flere ganger, men har aldri fått sterke, fysiske abstinensreaksjoner. 

Anonymkode: 80852...63c

Inspirerende, men hva var det som fikk deg til og starte igjen flere ganger? 

Anonymkode: 74008...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stumpe røyken er lett, jeg snakker av erfaring, har gjort det titusen-vis av ganger. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye lettere å la være å begynne, så jeg anbefaler heller det.... 🙂 

Anonymkode: bdf93...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det gjorde at en person ble sengeliggende og syk (abstinenser, som skjelving m.m), og strøk på eksamen. Men noen mener at det å slutte med tobakk ikke er grunn til å stryke på eksamen. 
 

Noen som har opplevd liknende? 

Anonymkode: 10ba9...e00

Jeg tenker at rett før en eksamen er et dårlig tidspunkt og slutte med tobakk. Det er vel ikke en god grunn isolert, men om man er ufokusert og har abstinenser presterer en vel dårligere enn på sitt beste? Og slutte med tobakk, kaffe, sukker, what ever, kan vente til etter eksamen? Alle vil jo oppleve det og slutte med tobakk ulikt, derfor hører du ulike opplevelser og ulike formeninger om hvor vanskelig det er. Finn uansett et tidspunkt med litt logikk kanskje? 

Anonymkode: 74008...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

bvp skrev (2 minutter siden):

Stumpe røyken er lett, jeg snakker av erfaring, har gjort det titusen-vis av ganger. :)

Jepp, samme med sukkerstopp, begynne og trene hver dag, slutte og drikke alkohol.. gjort det sikkert tusen ganger, skjønner ikke problemet noen lager ut av det. 

Anonymkode: 74008...a46

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man reagerer helt ulikt, noen får kraftig fysisk abstinenser, andre får ingen.

Jeg ble utrolig rastløs på enkelte tidspunkt, men det hjalp perfekt med nikotintyggis da. Mens venninnen min har prøvd tre ganger, og hun tar det kombinert med ferie for hun blir så sur og irritert, og svetter enormt.

Men hvis man får sterke abstinenser så bør man vurdere litt hvilket tidspunkt som passer for slutting... jeg er enig at tobakk-slutt ikke er grunn for å droppe eksamen, da burde man planlagt bedre, eller benyttet nikotinprodukter.

Anonymkode: 2bc15...34e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det gjorde at en person ble sengeliggende og syk (abstinenser, som skjelving m.m), og strøk på eksamen. Men noen mener at det å slutte med tobakk ikke er grunn til å stryke på eksamen. 
 

Noen som har opplevd liknende? 

Anonymkode: 10ba9...e00

Noen abstinenser vil man få, men jeg tror mange av disse symptomene kun sitter i hode. At man tror man skal bli så forferdelig dårlig at kroppen automatisk responderer på det. En slags placebo effekt.

Jeg har sluttet med både tobakk og snus, og ja man kjenner det, men langt i fra slik som blir beskrevet her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...