Gå til innhold

Trening og kosthold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid ønsket å delta i kroppsbygning (bikinifitness) men har slitt med utfordringer knyttet til mat. Jeg hadde bulimiproblemer tidligere, og etter å ha overvunnet det, begynte jeg å slite med overspising. Trening er en betydelig del av livet mitt, og jeg elsker det virkelig. Jeg forstår også viktigheten av riktig ernæring. For øyeblikket følger jeg et nytt treningsprogram, men jeg er klar over at jeg noen ganger spiser for lite for å bygge muskler. 

Jeg har kommet langt når det gjelder mine matproblemer, og jeg føler meg mye bedre nå enn før. Jeg har styrket meg mentalt og håndterer ikke mat på samme negative måte som før. Jeg vet at hvis jeg vil konkurrere en dag, må jeg øke matinntaket mitt. Imidlertid er jeg redd for å falle tilbake til gamle mønstre og vil ikke ende opp i den onde sirkelen jeg var fanget i før. Jeg syntes det et vanskelig å spise mye/mer noen dager. Jeg vet at jeg må øke det daglige kaloriinntaket mitt hvis målet er å bygge mer muskler. 

For de som har erfaring med bulking/cutting: Er det gunstig å være i et kalorioverskudd på 200-300 kcal over mitt daglige kaloriinntak for å øke muskelmassen? Jeg tror jeg ikke kunne håndtert et større overskudd basert på tidligere erfaringer. Jeg spiser sunt og variert og har et høyt proteininntak, og jeg følger også keto, som fungerer veldig bra for meg. Lurer på om et ketobasert kosthold kan ha noen negative virkninger når jeg prøver å bygge muskler?

Nå ble det mange spørsmål, og jeg må bare beklage hvis jeg skriver rotete. Håper noen med erfaring og kunnskap kan gi noen gode råd:-)

Anonymkode: 2f3ce...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror du postet i feil kategori 😅

Anonymkode: ef6d4...de9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid ønsket å delta i kroppsbygning (bikinifitness) men har slitt med utfordringer knyttet til mat. Jeg hadde bulimiproblemer tidligere, og etter å ha overvunnet det, begynte jeg å slite med overspising. Trening er en betydelig del av livet mitt, og jeg elsker det virkelig. Jeg forstår også viktigheten av riktig ernæring. For øyeblikket følger jeg et nytt treningsprogram, men jeg er klar over at jeg noen ganger spiser for lite for å bygge muskler. 

Jeg har kommet langt når det gjelder mine matproblemer, og jeg føler meg mye bedre nå enn før. Jeg har styrket meg mentalt og håndterer ikke mat på samme negative måte som før. Jeg vet at hvis jeg vil konkurrere en dag, må jeg øke matinntaket mitt. Imidlertid er jeg redd for å falle tilbake til gamle mønstre og vil ikke ende opp i den onde sirkelen jeg var fanget i før. Jeg syntes det et vanskelig å spise mye/mer noen dager. Jeg vet at jeg må øke det daglige kaloriinntaket mitt hvis målet er å bygge mer muskler. 

For de som har erfaring med bulking/cutting: Er det gunstig å være i et kalorioverskudd på 200-300 kcal over mitt daglige kaloriinntak for å øke muskelmassen? Jeg tror jeg ikke kunne håndtert et større overskudd basert på tidligere erfaringer. Jeg spiser sunt og variert og har et høyt proteininntak, og jeg følger også keto, som fungerer veldig bra for meg. Lurer på om et ketobasert kosthold kan ha noen negative virkninger når jeg prøver å bygge muskler?

Nå ble det mange spørsmål, og jeg må bare beklage hvis jeg skriver rotete. Håper noen med erfaring og kunnskap kan gi noen gode råd:-)

Anonymkode: 5bd05...ace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tror du postet i feil kategori 😅

Anonymkode: ef6d4...de9

Takk, skal flytte emnet på riktig plass 🙂

Anonymkode: 2f3ce...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er slått sammen med et tilsvarende emne: ''Trening og kosthold''.

Rhodiola, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...