AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Skrevet 23. januar 2024 Skal lage en rett som krever en del forskjellige grønnsaker, oppkutta. Er det mulig å kutte grønnsaker som løk, hvitløk, selleri, gulrot, potet osv.. dagen før? Hvordan oppbevares det for å holde det ferskest mulig? Det vil hjelpe mye å få kuttet mest mulig dagen før med tanke på baby, men usikker om grønnsakene tåler det?.. Anonymkode: 282ce...000
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Skrevet 23. januar 2024 Vinskap har fin temperatur for frukt & grønt. Ellers er det skuffer i kjøleskapet som er best egnet. Anonymkode: 763b0...2d9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Skrevet 23. januar 2024 Separate tuppevarebokser, eventuelt legge i et vannlake. Anonymkode: 763b0...2d9
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Skrevet 23. januar 2024 Sellerirot og potet må ligge i vann. Løk og hvitløk må være i tette beholdere, så ikke hele kjøleskapet stinker. Jeg har noen bokser for matoppbevaring jeg bruker til slikt, det fungerer ganske greit når det bare er en dag. Jeg gjorde dette mye når jeg hadde liten baby, slik at jeg fikk brukt enten pappatid eller morgenluren på forberede middag. Anonymkode: 4b0cc...c7b
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #5 Skrevet 24. januar 2024 Alle grønnsaker unntatt løk og hvitløk kan du kutte opp dagen før og legge i vann. Løk og hvitløk kutter du opp rett før tilberedning med mindre du vil ha kjøleskapet og resten av matvarene der ødelagt av lukta. Har dere ikke hatt heimkunnskap/mat og helse på grunnskolen? Anonymkode: ac5bc...c30
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå