Gjest vintersolverv Skrevet 23. januar #1 Del Skrevet 23. januar Vil anbefale å prøve truger i all denne snøen, om du liker å gå turer i skogen og ellers utenfor veiene, og ikke syns det er praktisk å bruke ski! Jeg ble introdusert til truger av en venn av meg når jeg hadde hund. Han tok med truger til meg og han, og hunden sin, og så gikk vi en lang tur med hundene i skogen når det var rimelig mye snø. Og det var så super opplevelse at jeg gikk rett på Finn og fant meg noen brukte truger etterpå. De jeg kjøpte da var Atlas Elektra 27", som jeg solgte igjen senere, fordi jeg syns de var litt tunge å gå med og slo borti hverandre. Nå har jeg kjøpt meg Tubbs TRK 22", også på Finn, som passer bedre for mitt bruk. De er lettere, og lettere å manøvrere syns jeg. Jeg er vel rundt 65 kg med klær, og trugene er til 36 - 73 kg med maxvekt på 77 kg, så disse funker bra. jeg synker mer med dem enn de andre jeg hadde, men jeg foretrekker det fremfor at de er litt tunge og vanskelige å gå på. De var også litt store for meg, jeg kunne hatt en størrelse mindre. Man finner størrelsestabeller der de forskjellige trugene selges på nett, og går man i en fysisk butikk så får man jo hjelp til hvilken størrelse man trenger og hvilke truger som passer til det bruket man skal ha dem til osv. Det står også på beskrivelse av trugene på nett. De jeg har nå er for dagsturer i variert terreng, som er det jeg bruker dem til. De sank en del (til knærne) når det var så mye ny løssnø, men nå når snøen har falt sammen pga varmegrader, så er den mer kompakt og jeg synker bare ned til litt over anklene. I sporene jeg allerede har gått opp, synker jeg ikke i det hele tatt, og man kan nesten gå med sko der nå. Jeg har skistaver som jeg bruker med dem, som er litt lengre enn det som anbefales for truger, men det går greit med de jeg har også. Man bruker mye mindre kraft på å gå når man går med staver, fordi man ikke må bruke energi på å holde balansen, og så kan man trekke seg opp med stavene om man synker litt dypt. Jeg har lett litt etter videoer på norsk om truger, og fant noen, det ligger flere også: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 23. januar #2 Del Skrevet 23. januar Jeg må legge ved denne også, for denne viser hvor utrolig stor forskjell det er på å gå med truger og uten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #3 Del Skrevet 23. januar Skriver under på den; for meg passer truger bedre enn ski og jeg syns det er herlig å traske på tur med truger. Anonymkode: f7bf0...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 24. januar #4 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 20.48): Skriver under på den; for meg passer truger bedre enn ski og jeg syns det er herlig å traske på tur med truger. Anonymkode: f7bf0...a58 En med-truger, utrolig! Hvilke truger har du? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #5 Del Skrevet 24. januar Skikkelig god rompe og lårtrening. Anonymkode: 5457a...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 25. januar #6 Del Skrevet 25. januar Truger er GØY prøvde det i Hallingdal for 21 år sia 😀 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mardina Skrevet 25. januar #7 Del Skrevet 25. januar Har lyst på truger jeg også 😊 Må undersøke litt mer på hva som passer for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #8 Del Skrevet 29. januar Kan man bare veie 77 kg, så….. Anonymkode: 264b9...c48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. januar #9 Del Skrevet 29. januar Kjøpte meg truger i fjor før påske😄 Hater ski, men elsker tur. Gikk mange mange mil på trugene før sommeren kom😅 Siste turen i mai😅 Gleder meg skikkelig til sola kommer tilbake til Nord og det blir turvær igjen😄 Anonymkode: 17a0e...0b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 29. januar #10 Del Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Kan man bare veie 77 kg, så….. Anonymkode: 264b9...c48 Man kan ikke bare veie 77 kg på truger nei, det finnes selvsagt også truger til voksne menn med oppakning, og de veier en smule mer. 24" i de trugene som jeg har går opp til 90 kg, og det finnes større truger også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Del Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (På 29.1.2024 den 3.05): Kan man bare veie 77 kg, så….. Anonymkode: 264b9...c48 Det finns truger for folk langt over 100 kg. Anonymkode: f7bf0...a58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå