Gå til innhold

Siam spinner


Siam

Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig fått meldt meg inn i et treningsstudio etter å ha tatt prøvetimer rundt omkring og overalt for å finne det beste stedet.

Og nå som ikke jobben sponser halvparten av treningskontigenten er jeg nesten nødt til å trene litt så ikke hver treningstime koster en formue.

Dessuten skal jeg jo ned noen kilo før sommeren (15 faktisk... :sjenert: ), og bygge opp musklene mine etter svangerskapet.

Planen er å få trent litt variert, jeg er veldig glad i spinning, og det er jo fin-fin forbrenningstrening, men jeg trenger også styrketrening.

Og så skal jeg ha det moro!

Målet er å trene 3 ganger i uka.

Dagens trening besto av

15 minutter på crosstrainer

30 minutter rask gange på tredemølle

3 x 10 sit-ups (magemusklene er borte!!)

3 x 20 sekunder planke

3 x10 push-ups (på knærne seff)

Ble god og varm, og er faktisk fornøyd med starten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Driver på med noe av det samme, bare jeg trener hjemme. Er ingen fancy`e treningssentre her i nærheten....

Kjenner igjen slappheten etter sv.skap, og null muskler! Jeg har ammet av meg mye mer enn jeg la på meg, så noe mer ned i vekt vil jeg ikke... Bare bygge opp styrke.

Har en cd med pilates, og den var kjempegøy. Kom i siste utg av IForm. Har 3 ulike programmer, på 20, 30 og 40min.

Lykke til med treningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk, Pondusa! Jeg har meldt meg på et pilateskurs, og det gleder jeg meg til. Jeg har også kjøpt meg en pilates dvd, så jeg kan trene hjemme om jeg føler for det. Det blir veldig spennende, for jeg har ikke trent pilates før, men mange sier det er veldig fin trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei paa deg! Saa flink du er!! Anbefaler pilates, det har jeg begynt med, man merker raskt bedring i styrken!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å begynne med pilates, Popelka.

Dagens trim: trilletur i snø, minst 1 time. Snø gir bra motstand, gitt.

Trillet i 1 1/2, men det ble noen skravlepauser underveis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er! :tommelsmil:

Jeg har ikke kommet i gang etter juleferien jeg. :sjenert: Men har avtalt med søstern at vi skal trene igjen fra neste uke...det er jo litt deilig også bare man kommer i gang. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Soul! Er ikke så veldig flink enda, men jeg har startet.

I morgen har jeg lyst til å dra på spinning. Det er en time kl 10, men ... :sove: Er ikke det litt tidlig, da? Det er også en time kl 11, men jeg vet ikke om det er en time som er åpen for alle medlemmer. Jeg kan i alle fall dra bort til 11, og hvis jeg ikke kan spinne, kan jeg trene på egenhånd igjen.

Eller vannaerobic, var ikke det på onsdager? Fårse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det gjorde jeg også, Soul! Men det viste seg at det var en spinningtime for dem med spesielle plager (muskelsmerter osv), så det var en skikkelig rooolig time. Mye koseprating, gitt. Men fordelen med spinning er at man kan bestemme intensiteten selv, så jeg guffet på. Det ble vel nesten en spin1 til slutt.

Etterpå tok jeg en runde med mitt lille miniprogram.

3x10 sit-ups

3x10 push-ups

3x20 sek planke

Neste gang får jeg vel nesten øke litt, selv om jeg kjenner det bra den siste runden.

Etter lunch gikk jeg en halvtimes tur med Oliver.

Har meldt meg inn i vektklubben.no

Målet er ned 14 kilo innen bryllupet til K&T 10. juni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinning 1 på lørdag.

Etterpå tok jeg det lille programmet mitt, men litt økning. Glemte å øke de første rundene, så jeg tok ut det jeg hadde den siste.

Sit-ups 10+10+20

Push-ups 10+10+12 - ikke mye økning, gitt...

Planke 20+20+20 sek. - ingen økning.

Søndag: en minitur på 20 minutter + 10 min snømåking. :sjenert: Her tar jeg med hver minste lille ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: mer snømåking!

Tirsdag: babytrim på Spenst. Oj, oj, oj, hvor lite muskler jeg har igjen! Timen var kjempetung.

Da jeg kom hjem ble det snømåking, igjen.

Har satt meg opp på en time i morgen, men jeg lurer på om den utgår til fordel for babykino... :sjenert: Har mistanke om at jeg kommer til å bli veldig støl i morgen. Så får jeg heller trene på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag: en time snømåking. Tung snø!!

Fredag: 1 1/2 times trilletur på skogsveier.

Lørdag: 1 1/2 times trilletur på skogsveier

Søndag: 45 minutter trilletur på skogsveier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Time med treningsveileder i dag. Fikk satt opp styrkeprogram.

Rakk å varme opp i 15 minutter, kjørte programmet en halv gang ( 12 ganger, 1 repitisjon) bare for å finne riktig antall vekter.

Så 10 minutter kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spin1, og det var en kjempetøff time. Masse ståing, og raskt tempo. Sånn er det å ha mannlige instruktører, de kjører vanligvis litt hardere.

Så jeg fikk slitt litt i dag, har vondt i hodet nå... :forvirret:

Men det var moro, det blir nok lettere etterhvert. No pain, no gain ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjørte treningsopplegget mitt, 10 min. oppvarming, 5 minutter kondisjon mens jeg ventet på at apparater skulle bli ledig, og 10 min. kondisjon som avslutning.

30 minutter trilletur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...