AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #1 Del Skrevet 23. januar 2024 Det er på an igjen med debatten om sekker i setet. Men jeg ser mer av de som står i stedet for å sette seg på tomme seter. Hvorfor gjør man det? Anonymkode: 3828d...7cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #2 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg kan finne på å stå dersom jeg ikke skal sitte på langt, eller dersom det ikke frister å sette seg ned ved siden av passasjeren det er ledig sete ved siden av. Anonymkode: 71695...8fa 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #3 Del Skrevet 23. januar 2024 Om jeg har ryggsekk og ikke gidder å ta den av, eller om jeg bare skal noen få holdeplasser, så står jeg ofte isteden for å sette meg. Særlig hvis det er kronglete å komme til de ledige setene, eller om det er trange plasser, ved siden av folk osv. Noen ganger er det bare enklere å stå, rett og slett. Vet om noen som står av helsemessige årsaker også. Det kan være vanskelig å reise seg igjen om man har satt seg, eller at kroppen har godt av bevegelse, for eksempel. Anonymkode: 325a9...c76 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #4 Del Skrevet 23. januar 2024 Vet om flere som har trivdes på bibliotek. Anonymkode: 71695...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #5 Del Skrevet 23. januar 2024 Gidder ikke sitte med mindre jeg skal mer enn 4 stopp, og det skal jeg sjeldent. Anonymkode: 96a9c...1c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #6 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er på an igjen med debatten om sekker i setet. Men jeg ser mer av de som står i stedet for å sette seg på tomme seter. Hvorfor gjør man det? Anonymkode: 3828d...7cf Fordi jeg skal av om 3-4 stopp. Da er det bedre at jeg lar setene være ledig, slik at eldre kvinner på 40+ kan bruke dem 🙂 Anonymkode: 4c1a9...2a2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #7 Del Skrevet 23. januar 2024 Kjører t-bane da, men vennet meg til å stå under pandemien og sluttet aldri, med mindre jeg kommer sliten fra trening eller skal lenger enn et kvarters reise. Tenker det er sunt å stå litt, har et stillesittende yrke! Anonymkode: 0cfac...454 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymphadora Skrevet 23. januar 2024 #8 Del Skrevet 23. januar 2024 Enten fordi jeg bare skal noen få stopp eller så har jeg sittet på jobb en hel dag og synes det er greit å stå litt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #9 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg skal av om 3-4 stopp. Da er det bedre at jeg lar setene være ledig, slik at eldre kvinner på 40+ kan bruke dem 🙂 Anonymkode: 4c1a9...2a2 Snilt av deg Jeg er 60+ og reiser meg også for folk om de er skrøpelige, gravide, går på krykker osv. Altfor få gjør det ikke, så applaus til oss! Anonymkode: 0cfac...454 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 23. januar 2024 #10 Del Skrevet 23. januar 2024 Hater å sitte klint inntil folk. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 23. januar 2024 #11 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi jeg skal av om 3-4 stopp. Da er det bedre at jeg lar setene være ledig, slik at eldre kvinner på 40+ kan bruke dem 🙂 Anonymkode: 4c1a9...2a2 Takk for den, du 😁 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #12 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er på an igjen med debatten om sekker i setet. Men jeg ser mer av de som står i stedet for å sette seg på tomme seter. Hvorfor gjør man det? Anonymkode: 3828d...7cf Jeg er feit, det er trangt, og jeg må beføle sidemann for å ordne sikkerhetsbelte. Anonymkode: 487bc...e0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #13 Del Skrevet 23. januar 2024 Honey Dew skrev (48 minutter siden): Hater å sitte klint inntil folk. Samme her. Så mange som lukter dritt. Anonymkode: a28e0...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #14 Del Skrevet 23. januar 2024 Som de andre over her sier, hvis jeg bare skal et kort stykke så står jeg, gitt at det er plass nok i midtgangen til at jeg kan gjøre det uten å blokkere for alt og alle. Hvis det er mange ledige kan det hende jeg setter meg ved et nærme utgangen, da. Men hvis det er få ledige lar jeg dem heller være til de som trenger det mer enn meg. Og, sikkert stygt å si, men ofte når det er få ledige seter igjen så er sidemannen noen det ikke frister å sitte ved siden av (noen som hoster, stinker røyk/parfyme, er ruset/full, osv). Anonymkode: a1e8c...580 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #15 Del Skrevet 23. januar 2024 Om jeg bare skal et par stopp så står jeg heller slik at andre som skal lengre (eller må sitte av ulike grunner) får ledig sete Anonymkode: c15a2...31b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #16 Del Skrevet 23. januar 2024 Godt spørsmål. Spurte noen ungdommer om det samme, og fikk til svar at det var det nye nå. De foretrakk å stå foran å sitte med fremmede uavhengig av hvor langt de skulle. Folk liker visst ikke folk lenger og spesielt ikke fremmede. Anonymkode: ba2f5...0f7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #17 Del Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fordi jeg skal av om 3-4 stopp. Da er det bedre at jeg lar setene være ledig, slik at eldre kvinner på 40+ kan bruke dem 🙂 Anonymkode: 4c1a9...2a2 Eh takk for den. Er da fortsatt ung når man er 40+ 😂😂 Anonymkode: ec1b8...ad3 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #18 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg er nesten to meter og reiser ofte med sekk. Det er heller ikke mange sitteplasser på metrotogene her. Anonymkode: 28712...3be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #19 Del Skrevet 23. januar 2024 noen ganger rett og slett fordi de seten er så møkkete at det byr meg imot å sette meg ned i dem... Anonymkode: bb9a8...743 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #20 Del Skrevet 23. januar 2024 Fordi andre passasjer ikke ønsker å ha noen andre sittende ved siden av dem. Hvis de sitter på setet nærmest midtgangen, så blir det vanskelig å komme seg forbi dem - og sette seg på setet nærmest vinduet - når den andre passasjeren overhodet ikke ønsker dette. Anonymkode: 9716d...f72 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå