Gå til innhold

Fordøyelse og Wegovy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Har gått på Wegovy i mange måneder nå, og sliter litt med tregt fordøyelsessystem, mage/forstoppelse. Kostholdet er normalt. Finnes det noen triks for å få fart på systemet? 😀

Anonymkode: 98fae...657

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Duphalac! Kjøpes reseptfritt og kan brukes over lengre perioder (i all evighet virket det som iflg legen min). Det mykgjør og "smører" innvendig virker det som... funker som bare det og tar en klunk nesten hver dag. 
Anbefaler å kjøpe på nett-apotek, kan fort bli dyrt ellers

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mysimba og har samme problemet. Så må i perioder buke duphalac. Syns den er grusom, men heller det en tett propp.

Anonymkode: 4305c...06a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bruker mysimba og har samme problemet. Så må i perioder buke duphalac. Syns den er grusom, men heller det en tett propp.

Anonymkode: 4305c...06a

Ja, den er guffen... som flytende sukker, skikkelig seigt og blæhh! -men den hjelper! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (4 timer siden):

Ja, den er guffen... som flytende sukker, skikkelig seigt og blæhh! -men den hjelper! 

Prøvd disse dråpene?

Screenshot_20240122_210539_Chrome.jpg

Anonymkode: 2d67c...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Prøvd disse dråpene?

Screenshot_20240122_210539_Chrome.jpg

Anonymkode: 2d67c...be4

Ja, men den er mer akutt-hjelp, stikkord: ved midlertidig forstoppelse. Altså ikke noe man kan ta over tid. Startet med dette… hjalp litt, men mistet litt styring da, så upraktisk. Prøvde mini-klyx også… så gikk det i linfrøolje, svisker etc… Duphalac kan man ta i «det uendelige» og gir mer kontrollerbar avføring uten at det skader

Endret av Fjugur
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Prøvd disse dråpene?

Screenshot_20240122_210539_Chrome.jpg

Anonymkode: 2d67c...be4

Takk for tipset. Jeg får kjøpe en slik når jeg henter neste pakning med W.  Vanligvis er jeg mer plaget med diaré, enn forstoppelse, men med disse sprøytene går jeg konstant forstoppet og trengt.

Anonymkode: cc3c6...6e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for tipset. Jeg får kjøpe en slik når jeg henter neste pakning med W.  Vanligvis er jeg mer plaget med diaré, enn forstoppelse, men med disse sprøytene går jeg konstant forstoppet og trengt.

Anonymkode: cc3c6...6e0

OBS: Laxoberal er kun for kortvarig bruk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beveg deg!

Anonymkode: 40d6f...dc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grusomt forstoppet. Har prøvd chiafrø de siste dagene. Tror det hjelper. Prøvde Movicol en periode, men måtte stoppe. 

Anonymkode: ba64a...1f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt fordøyelsesutfordringer, men det som er så rart er at jeg har både diare og forstoppelse. Skikkelig diare 4 dager etter jeg har satt sprøyta, ellers relativt forstoppet.

Har tatt noen dråper av Laxoberal av og til, det fungerer godt, men tar bare 3-4 dråper, da har jeg god kontroll.

Anonymkode: f91ed...e91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...