Gå til innhold

Klarer jeg å sparkle selv...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 23.32):

Jeg skal pusse opp min leilighet. Hvor alle vegger trenger å helsparkles. Det sitter nå gammel tapet på veggene.

Har sett masken video. Hvor vanskelig er det egentlig å sparkle. Kan alle få det til?

Anonymkode: a69ed...e11

Vi har pusset opp et helt hus, med strietapet på nesten alle rom. Det gikk overraskende bra å bare male, jeg grunnet først og malte 2 strøk. 
I noen rom måtte vi dra av tapeten (det var verre enn å sparkle og pusse, synes jeg!) og helsparkle/pusse. Anbefaler deg skikkelig utstyr. Vi fikk hjelp av en kompis som jobber med dette, som viste oss hvordan vi skulle gjøre det. Anbefaler å bruke rull for å påføre sparkel, og en lang sparkelspade. Krever litt teknikk, men det er mye enklere. 

Anonymkode: 63168...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Regner med det er obligatorisk å bruke giraffsliper når man sliper? Da selvfølgelig koblet til støvsuger. 

Anonymkode: c1dd5...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette klarer dere! Jeg pusset opp leilighet på 65kvm og helsparklet alle rom. Tok av all tapeten på rommene først da, fordi jeg var redd for at den skulle dette av da sparkelen ble påført. Å fjerne tapeten var større jobb enn sparklingen, synes jeg. Det er veldig kjedelig da, og tar overraskende lang tid. Men med god musikk, mye tålmodighet og en giraffsliper med støvsuger, går det helt fint! 

Anonymkode: bdbc2...7c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 23.32):

Jeg skal pusse opp min leilighet. Hvor alle vegger trenger å helsparkles. Det sitter nå gammel tapet på veggene.

Har sett masken video. Hvor vanskelig er det egentlig å sparkle. Kan alle få det til?

Anonymkode: a69ed...e11

Å sparkle er greit nok, problemet er hvis man må pusse etterpå. Fint støv legges seg i alle rom. Så vil heller anbefale veggfornyer i så fall. Sparkle det verste og deretter veggfornyer. Duro Easy Cover 1x10 meter, for eksempel. Den tykkeste varianten dekker ganske store ujevnheter på en fin måte. Fint pussestøv er noe herk å forholde seg til, det er både helseskadelig og vanskelig å bli kvitt fra møbler og annet. Dessuten er det tungt å pusse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...