AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #21 Skrevet 22. januar 2024 Det var flaut den gangen jeg stod og skulle betale et par ting i kassen, ungen satt i vogna, hadde 6 stykker bak meg i køen og rakte fram en utgått 200-lapp (som jeg hadde fått hos mamma). Mannen i kassen bare "den er utgått" og jeg tar fram kortet i stedenfor. Men kortet ble avvist. Hadde veldig dårlig råd på den tiden. Måtte liksom gå ut av køen, med vogn og alt, og ringe mannen så han kunne overføre penger til meg (hadde ikke nettbank på mobilen). HERREGUD, så dum jeg følte meg da. Fikk heldigvis betalt til slutt og kjappet meg ut av butikken. Tok sin tid før jeg handlet der igjen.... Anonymkode: c5f8d...48a 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #22 Skrevet 22. januar 2024 Var på butikken en lørdag formiddag da minste var sånn 5 år. Jeg og mannen drikker nesten aldri alkohol, men vi skulle ha noe godt til middag så jeg kom plutselig på at jeg kanskje skulle overraske han med en god øl til maten. Stod å så på de ulike typene (hadde tenkt å kjøpe en til hver av oss). 5 åringen syntes nok det var kjedelig, og utbrøyt veldig høyt og tydelig i folkemengden «mamma! Ikke mer øl nå! Hver så snill!» Ble ikke noe øl den dagen…. Fort ut av butikken🙄 Anonymkode: 64ac0...040 8
ToneVie Skrevet 22. januar 2024 #23 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.27): I går opplevde jeg noe ganske pinlig, i dag ler jeg egentlig bare av det 😅 Jeg og min sønn på 3 år var på butikken. Sønnen min ser jordbær i kassa, å spør meg «mamma, kan vi kjøpe jordbær?» Jeg svarer «Nei, ikke nå» så ser han på meg på en spørrende måte å sier ganske høyt «Koste mykje penga?» Jeg ble paff og flau å måtte snu meg forsiktig bak, og da står en litt eldre dame bak meg å smiler til meg, haha 😂.. Jeg måtte bare smile på en litt flau måte tilbake.. Har dere noen litt flaue offentlige hendelser fra småbarnstiden? Morsomt å lese andres historier 😁 Anonymkode: d7523...516 Vi skulle innom butikken etter barnehagen, datteren min og jeg. Dette er flere år siden. På vei forbi snacksen så skriker ungen min : «Mamma du må huske å kjøpe øl» Kassadama holdt på å kveles av latter og jeg hadde lyst til å grave meg ned et sted! Må også bare påpeke at jeg aldri hadde kjøpte noe særlig med øl når vi to på butikken. Jeg skulle også innom Vinmonopolet en fredag - jeg skulle på festival og datteren min skulle til faren sin. Vi skulle møtes i byen. Jeg tok henne med inn på Vinmonopolet - når vi gikk igjennom døra sa hun : « Ååååååå må vi hit igjen!?» Jeg hadde aldri tatt henne med dit før! 10
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #24 Skrevet 22. januar 2024 De gangene jeg har blitt flau i butikken var da barna som små la seg ned på gulvet og hylte fordi «det vil ikke». DET var flaut! Jeg fikk mest vondt av barnet som absolutt ikke hadde noe å gjøre i en butikk i den formen/ tilstanden. Selvom jeg vet jeg er en god mor, så kom tvilen i de sekundene andre observerte det hylende barnet på gulvet og frem til vi kom oss ut av butikken. Ofte ble barnet båret ut for raskest mulig å kunne skjerme både barnet og meg selv for en slik ydmykelse. Puh 😮💨 Anonymkode: cccd6...86e 2
Frøkenfryd30 Skrevet 22. januar 2024 #25 Skrevet 22. januar 2024 Jeg stod i kassa på Ark sammen med sønnen min, han var vel ca. 3 år. Sangen til Freddy kalas... Hey ho nissen er tilbake (eller noe slikt) ble spilt mye på radioen på den tiden. Så mens jeg står å betaler sier han plutselig.. Hey Ho.. Tusen takk for at du ikke tok abort 😅 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #26 Skrevet 22. januar 2024 Hvis du vil høre en flau historie, skal du får det 😂 Det var den sommeren sønnen min var 1 år. Det var varmt og jeg gikk i en singlet. Sønnen min bar jeg på hofta fordi han var litt småsur, og han var blid som en sol når han fikk sitte på hofta mi. I det jeg skulle betale i kassen, tok han et sånt tak med hånden hvor han fikk både tak i singletten og bhcuppen min- dro ned, og blenget absolutt hele brystet mitt til den stakkars unggutten som satt i kassa. Jeg vet ikke hvem av oss som ble mest flau, og det hjalp ikke akkurat på at sønnen min satt og smålo. Var fornøyd med seg selv han. Mange folk i kø var det også 😅🤣 Anonymkode: a28e4...4a5 12
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #27 Skrevet 22. januar 2024 On 1/21/2024 at 8:27 PM, AnonymBruker said: I går opplevde jeg noe ganske pinlig, i dag ler jeg egentlig bare av det 😅 Jeg og min sønn på 3 år var på butikken. Sønnen min ser jordbær i kassa, å spør meg «mamma, kan vi kjøpe jordbær?» Jeg svarer «Nei, ikke nå» så ser han på meg på en spørrende måte å sier ganske høyt «Koste mykje penga?» Jeg ble paff og flau å måtte snu meg forsiktig bak, og da står en litt eldre dame bak meg å smiler til meg, haha 😂.. Jeg måtte bare smile på en litt flau måte tilbake.. Har dere noen litt flaue offentlige hendelser fra småbarnstiden? Morsomt å lese andres historier 😁 Anonymkode: d7523...516 Ja. 3-åringens "Mamma, kan jeg få pupp" er ingenting i forhold. Anonymkode: df417...16f
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #28 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.46): Ouch, ja den er flau. Tipper han fikk grei beskjed om at man ikke kan stjele ❤️ Anonymkode: 2000b...c0c AnonymBruker skrev (22 timer siden): Du burde gått tilbake og betalt. Jeg oppdaget at jeg hadde glemt å betale for en liten tannbørste her om dagen, den hadde lurt seg mellom noen andre poser som lå i korga. Jeg gikk rett opp og betalte. Selvfølgelig. Han skjønte vel ikke helt hva det gikk i. Han hadde nettopp fylt 2 år. Så pekefinger var nok rettet mest mot meg som ikke hadde god nok kontroll på guttungen. Han pleide å sitte fremme i vogna når jeg betalte i kassen, men denne gang lot jeg ham gå. Og så forsvant han noen minutt inn i butikken i mens jeg betalte. Måtte legge oppi varene og gå inn å hente ham. Da satt han og kikka uskyldig på bildene på kornblandinger. Viste ingen tegn til tyveraiden før rett før leggetid. Da viste han det frem. Tok praten med ham om hvor galt det var og han fikk selvfølgelig ikke spise tyvegodset slik at han ikke lærte det lønnet deg å forsyne seg i butikken. Heldigvis hadde han nesten ikke smakt sukkertøy før så han visste heller ikke hva han gikk glipp av😆 Men uansett angret jeg meg jo ihjel for at jeg ikke bare gikk tilbake med det og tok med guttungen. Nettopp gjorde et nummer ut av det for å ta lærdom. I stedetfor tok lærdommen en enda kjipere vending. Nå er det erimot 10 år siden. Vi kjenner godt de i butikken og 12 åringen er en ordentlig gutt som omtrent aldri gjør noe galt og som alle liker. Så føler ikke jeg har mislykkes i barneoppdragelsen tross alt☺️ Anonymkode: d55bf...53d 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #29 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.33): Jordbær ER dyrt i januar Anonymkode: 03abf...7f2 Kjøpte jordbær for litt siden uten å se på prisen. Kostet 76kr😳 Anonymkode: 6238f...ac7
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #30 Skrevet 23. januar 2024 Det er jo bare bra at ungen lærer seg å være prisbevisst tidlig. Tror ikke noen ville tenkt negativt om deg for det i det hele tatt, TS! Min 3-åring, derimot, pekte på en veldig mørkhudet mann (vi bor et lite sted hvor de fleste er lys i huden) og ropte: "Se på den mannen, mamma! Han er helt SVART i huden!" Det var artig. 🫣 Anonymkode: 5d0e3...81f 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #31 Skrevet 24. januar 2024 En gang var jeg på Jafs og hadde bestilt burgermeny som jeg skulle ta med hjem. Kunne bare ta en brus i kjøleskapet da det fulgte med Da jeg tok den før jeg skulle gå så var det en liten jente som sa veldig høyt, mamma hun damen stjelte brus! Ble litt flau da ja 😳😂 Men andre skjønte jo at jeg ikke hadde stjålet den 😊 Anonymkode: 98118...f0f
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #32 Skrevet 24. januar 2024 Kan godt si til unga at vi ikke har råd til å kjøpe en Kinder-sjokolade. De får egentlig høre at ting er dyrt og at man ikke bare kan kjøpe alt mulig hele tiden. Penger skal respekteres. Vi har god råd da. Hva andre mener om det, kan jeg ikke begripe at skal være noe å bry seg om. Anonymkode: c4ae9...74c 1
Hippogriff Skrevet 24. januar 2024 #33 Skrevet 24. januar 2024 (endret) En venninne av meg helgehandlet med sin lille sønn og sto i en lang kø for å betale da han sa høyt og tydelig «Ja da skal vi vel på Polet mamma?» Flau mamma, sikkert spesielt fordi det stemte 😂 Ryddet for slettet innlegg. Mvh. Leselusa, mod. Endret 25. januar 2024 av Leselusa 2
jordbær86 Skrevet 24. januar 2024 #34 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): En gang var jeg på Jafs og hadde bestilt burgermeny som jeg skulle ta med hjem. Kunne bare ta en brus i kjøleskapet da det fulgte med Da jeg tok den før jeg skulle gå så var det en liten jente som sa veldig høyt, mamma hun damen stjelte brus! Ble litt flau da ja 😳😂 Men andre skjønte jo at jeg ikke hadde stjålet den 😊 Anonymkode: 98118...f0f 😂
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #35 Skrevet 24. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.27): I går opplevde jeg noe ganske pinlig, i dag ler jeg egentlig bare av det 😅 Jeg og min sønn på 3 år var på butikken. Sønnen min ser jordbær i kassa, å spør meg «mamma, kan vi kjøpe jordbær?» Jeg svarer «Nei, ikke nå» så ser han på meg på en spørrende måte å sier ganske høyt «Koste mykje penga?» Jeg ble paff og flau å måtte snu meg forsiktig bak, og da står en litt eldre dame bak meg å smiler til meg, haha 😂.. Jeg måtte bare smile på en litt flau måte tilbake.. Har dere noen litt flaue offentlige hendelser fra småbarnstiden? Morsomt å lese andres historier 😁 Anonymkode: d7523...516 Har ikke små barn men jeg gikk rundt med en mensflekk på buksa i butikken. Anonymkode: 70a05...2a6
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2024 #36 Skrevet 24. januar 2024 Flaut er når man sliten og trøtt stresser seg fort gjennom butikken med 2 åringen i vogn og først når en kommer hjem oppdager at det sitter et strålende fornøyd barn i vogna innklint i sjokolade. Det var typisk hustrig Bergensvær og kalesjen var oppe og regntrekket på. Jeg trodde hun hadde sovnet i løpet av butikkturen. Den lille luringen hadde snappet til seg en Smil og vært så stille og rolig fordi hun var opptatt av å fortære bevisene for forbrytelsen. Anonymkode: b54f9...ebb 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #37 Skrevet 25. januar 2024 Da sønnen min var liten spurte han ganske høyt i bhg ved henting om vi skulle pante flasker slik at vi fikk handlet. Han hadde fått med deg at vi ofte hadde med flasker som vi pantet da vi var på butikken😅 En annen gang så ropte han høyt i butikken, "og så må vi ha ØL til pappa"1😂 Anonymkode: 9e95e...046
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2024 #38 Skrevet 25. januar 2024 ToneVie skrev (På 22.1.2024 den 22.31): Vi skulle innom butikken etter barnehagen, datteren min og jeg. Dette er flere år siden. På vei forbi snacksen så skriker ungen min : «Mamma du må huske å kjøpe øl» Kassadama holdt på å kveles av latter og jeg hadde lyst til å grave meg ned et sted! Må også bare påpeke at jeg aldri hadde kjøpte noe særlig med øl når vi to på butikken. Jeg skulle også innom Vinmonopolet en fredag - jeg skulle på festival og datteren min skulle til faren sin. Vi skulle møtes i byen. Jeg tok henne med inn på Vinmonopolet - når vi gikk igjennom døra sa hun : « Ååååååå må vi hit igjen!?» Jeg hadde aldri tatt henne med dit før! 😂😂 Anonymkode: 9e95e...046
Leselusa Skrevet 25. januar 2024 #39 Skrevet 25. januar 2024 Tråden er ryddet for avsporing. Mvh. Leselusa, mod.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #40 Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.27): I går opplevde jeg noe ganske pinlig, i dag ler jeg egentlig bare av det 😅 Jeg og min sønn på 3 år var på butikken. Sønnen min ser jordbær i kassa, å spør meg «mamma, kan vi kjøpe jordbær?» Jeg svarer «Nei, ikke nå» så ser han på meg på en spørrende måte å sier ganske høyt «Koste mykje penga?» Jeg ble paff og flau å måtte snu meg forsiktig bak, og da står en litt eldre dame bak meg å smiler til meg, haha 😂.. Jeg måtte bare smile på en litt flau måte tilbake.. Har dere noen litt flaue offentlige hendelser fra småbarnstiden? Morsomt å lese andres historier 😁 Anonymkode: d7523...516 Det var vel ikke flaut?? Bare positivt at det tydeligvis snakkes med barn om at alt koster penger. Viktig å lære! Jeg hadde en nesten-flau opplevelse, men som bare ble veldig morsom, for oss voksne. Datter var ca 4 år, og i fasen der hun var opptatt av det med forskjeller på folk, tror det var tema i bhg også. Hører med alderen. Skulle levere eller hente, uansett sto vi yttergarderoben, da en pappa på naboavdelingen (felles dør) kom inn. De er av afrikansk opprinnelse og veldig mørke. Han kom inn og jenta mi så opp og pekte og startet å snakke "Se mamma! Han er jo kjempe...." og jeg så jo for meg hvor dette skulle gå, begynte å planlegge hva i alle dager jeg skulle svare på utsagnet jeg forventet at kom og hele pakka. Og så kom det "Se mamma! Han er jo kjempe....HØY!" Og jeg bare dånte litt inni meg, ble så rørt og så GLAD inni meg - for at det jeg antok hun skule si, ikke lenger er noe barn tenker over eller reagerer på... og det er så bra!!! Ja, det stemmer, pappaen var skikkelig skikkelig høy, så jeg kunne enkelt si meg enig i at ja, det var en høy mann Han hørte jo alt, han smilte han også Anonymkode: 77a84...d19
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå