Gå til innhold

Flau hendelse på butikken

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går opplevde jeg noe ganske pinlig, i dag ler jeg egentlig bare av det 😅 Jeg og min sønn på 3 år var på butikken. Sønnen min ser jordbær i kassa, å spør meg «mamma, kan vi kjøpe jordbær?» Jeg svarer «Nei, ikke nå» så ser han på meg på en spørrende måte å sier ganske høyt «Koste mykje penga?» Jeg ble paff og flau å måtte snu meg forsiktig bak, og da står en litt eldre dame bak meg å smiler til meg, haha 😂.. Jeg måtte bare smile på en litt flau måte tilbake.. 

Har dere noen litt flaue offentlige hendelser fra småbarnstiden? Morsomt å lese andres historier 😁

Anonymkode: d7523...516

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordbær ER dyrt i januar

Anonymkode: 03abf...7f2

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I går opplevde jeg noe ganske pinlig, i dag ler jeg egentlig bare av det 😅 Jeg og min sønn på 3 år var på butikken. Sønnen min ser jordbær i kassa, å spør meg «mamma, kan vi kjøpe jordbær?» Jeg svarer «Nei, ikke nå» så ser han på meg på en spørrende måte å sier ganske høyt «Koste mykje penga?» Jeg ble paff og flau å måtte snu meg forsiktig bak, og da står en litt eldre dame bak meg å smiler til meg, haha 😂.. Jeg måtte bare smile på en litt flau måte tilbake.. 

Har dere noen litt flaue offentlige hendelser fra småbarnstiden? Morsomt å lese andres historier 😁

Den historien var jo bare søt da. Ingen økonomisk fornuftige folk kjøper 8 jordbær i en liten kurv fra Be»gia som smaker surt vann til 60 kr fordi 3 åringen har lyst på det;)  3 åringer aner jo ikke hva ting koster og greit å lære dem noe av det fra start.

Flause her var da minsten på to år kom hjem med lommene stappfulle av tyvegods (fra smågodt kurvene). Vurderte å gå tilbake med det, legge det i pose og betale. Evt forklare om noen merket seg det. Men orket ikke alt stresset og evt forklaringene. Valgte å svelge den dårlige samvittigheten.

Neste gang vi kom på butikken var det en i butikken som sa til minsten (og meg) ‘‘husk å betale for smågodtet denne gang’»Følte de hadde testet meg. Og at jeg ble stemplet som en simpel tyv som verken hadde passet godt nok på sønnen min butikken eller gjort opp i ettertid. Hadde liksom ikke noe godt svar til det heller. Ble bare flaut🙈 

Anonymkode: d55bf...53d

• Liker 9
  • Hjerte 2
Skrevet

Sure svar du får, da Skjønner deg! Er bare to uker siden jeg var i samme situasjon. Meg og min sønn kjøpte blåbær og da vi lå varer på båndet sa han entusiastisk "hadde vi nok penger til blåbær, mamma?". Det er flaut! 😅

Anonymkode: c074f...b66

• Liker 4
  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Den historien var jo bare søt da. Ingen økonomisk fornuftige folk kjøper 8 jordbær i en liten kurv fra Be»gia som smaker surt vann til 60 kr fordi 3 åringen har lyst på det;)  3 åringer aner jo ikke hva ting koster og greit å lære dem noe av det fra start.

Flause her var da minsten på to år kom hjem med lommene stappfulle av tyvegods (fra smågodt kurvene). Vurderte å gå tilbake med det, legge det i pose og betale. Evt forklare om noen merket seg det. Men orket ikke alt stresset og evt forklaringene. Valgte å svelge den dårlige samvittigheten.

Neste gang vi kom på butikken var det en i butikken som sa til minsten (og meg) ‘‘husk å betale for smågodtet denne gang’»Følte de hadde testet meg. Og at jeg ble stemplet som en simpel tyv som verken hadde passet godt nok på sønnen min butikken eller gjort opp i ettertid. Hadde liksom ikke noe godt svar til det heller. Ble bare flaut🙈 

Ouch, ja den er flau. 

Tipper han fikk grei beskjed om at man ikke kan stjele ❤️ 

Anonymkode: 2000b...c0c

• Liker 1
Skrevet

De aller fleste foreldre forteller barn at man ikke har råd til å kjøpe alt mulig. Jeg hadde da aldri tenkt at du ikke hadde penger, selv om du sa rett ut «det har vi ikke råd til nå!», for sånn sier man jo til barn? 

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Enda en om penger herfra😅 

Datteren min på 4 sier høyt og tydelig når vi betaler: Endelig får vi mat i kjøleskapet igjen😅 Jeg og eldste sønnen ble flau, midterste lo🫣

Hadde hatt en "dugnad" i kjøleskapet det var stappfullt og alt skulle spises før det ble kjøpt mer😂 ingen sultet med andre ord.. 

Anonymkode: 3d39a...464

• Liker 7
  • Hjerte 4
Skrevet

Det er ikke flaut..min 5 åring har lært seg at jeg sier ting er dyrt.og da sier hun.... mamma om den ikke er for dyr..kan vi kjøpe den da he he 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke flaut? 

Jeg sier ofte til barna at vi ikke skal ha fordi det er dyrt. Det gjør jeg foran hvem enn som er tilstede. Vi har penger, men syns jeg varen er for dyr (f.eks billigere andre steder) så kjøper vi ikke. Eller bare fordi vi ikke syns varen er verdt det. Trodde det var normalt? 

Anonymkode: 57fc5...8d7

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Damen tenkte nok bare at her har vi en smart liten prisbevisst kid  😘🫶

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

4 åringene her får også lære hva ting koster så jeg hadde bare smilt og synes det var søtt om jeg hørte andre barn si slikt. Mine har lært at et stort dukkehus koster mye penger, men at det går an å ønske seg en liten ting til bursdag fra venner f.eks. Så om jeg sier noe koster mye penger i butikken, spør de "like mye som et dukkehus mamma?" 

Anonymkode: 60993...87d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hehe morsom den. Det kommer sikkert til å hende meg snart for jeg har hatt noen kommentarer om dyr mat ja. Jordbær er godt men ikke verdt 70 kr. 

Har så mange flaue episoder men ingen jeg tør dele her, for folk på KG blir så sykt fort irritert uten grunn haha.

Hva er det med alle de som blir så provosert av denne tråden? Det er da ikke så dypt!😄

Anonymkode: f62bd...d21

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
NiceOrNothing skrev (1 time siden):

Damen tenkte nok bare at her har vi en smart liten prisbevisst kid  😘🫶

Var det jeg innerst inne håpte på 😅🥰

• Liker 1
Skrevet

Barnet mitt har begynt å si: « Du store kineser»  etter å ha sett på Disney. Passer seg ikke i alle setting, for å si det slik (Vet jo selvsagt ikke hva det betyr, annet enn at det sier det i en skikkelig overrasket tonefall) 🤭

Anonymkode: 28ad8...01b

• Liker 6
Skrevet

Jordbær ER dyrt- både sommer og vinter. Jeg forteller ofte jenta mi at dette tar vi oss ikke råd til når hun spør om ting og tang. Og jeg hvisker det ikke til henne - snakker like høyt om det som andre ting. Samme om jeg og mannen handler og ser som alle andre hvor dyrt alt har blitt- da kan jeg med sjokkartet stemme lire ut av meg: Kjøttdeig til 70 kr!! Og jeg mener det - og om noen hører meg så er jeg sikker på at de er enige! Makan til priser!!  Dessuten- å være prisbevisste - det smitter heldigvis over på barna. En gang på vei til hytta skulle vi kjøpe milkshake. Sønnen min og jeg ler høylydt da vi ser prisen - 75 kr for en milkshake. Stemmer dette spør vi dama på bensinstasjonen - ja det stemte. Da sa vi leende nei takk og gikk. 

Anonymkode: 2067d...5d0

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde bare tenkt at foreldrene er fornuftige som lærer kidden økonomi tidlig. 

Sånt sier jeg og barna mine høyt selv om vi har god råd. Barna må forstå at man ikke får alt man peker på. 

Anonymkode: d1120...d1c

• Liker 4
Skrevet

Søtt og morsomt, Ts! 🥰 Ikke noe å være flau over! Tipper dama smilte fordi det var søtt sagt, litt snusfornuftig.

(Hilsen hun med sønn som ropte "mamma, æ haaate de svartingan!!!" Da jeg plukka lakris i smågodteposen samtidig som det var handle-ettermiddag for beboerene på asylmottaket! 🙉)

Anonymkode: ed80a...a3e

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du burde gått tilbake og betalt. Jeg oppdaget at jeg hadde glemt å betale for en liten tannbørste her om dagen, den hadde lurt seg mellom noen andre poser som lå i korga. Jeg gikk rett opp og betalte. Selvfølgelig. 

Anonymkode: c0ee9...440

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...