Gå til innhold

Transmann i moské.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selv om det er stor sannsynlighet for troll, vi er trossalt på kvinnegudien, så er det likevel en sjans for at innlegget er reelt. Derfor er det ikke bra fraråde noen å konvertere fordi uansett er det bedre å synde men være muslim så godt man klarer. Den største synden er uansett å ikke være muslim, eller ikke følge de 5 søyler. 

Anonymkode: 5375d...fc8

Det er sant, og du har rett. Jeg ser at jeg kommer frem som mer aggressiv enn det jeg prøver å være. For min del var jeg egentlig bare mer nysgjerrig, men it is what it is. Hvis denne personen vil utforske islam får de gjøre det, og gjerne konvertere. 

Anonymkode: 0f852...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være transe er ikke lov i islam, hvorfor vil du konvertere til islam da? Jeg sier dette som en muslim btw, hvorfor velger du en religion som er imot identiteten din? Du kommer ikke til å oppleve homofobi eller krenkelse om du går til moskeen, men du er heller ikke ønsket dersom du har allerede gjort kjønnsbytte. Dersom du ser ut som en biologisk kvinne anbefaler jeg at du går inn i kvinnesiden. 

Men det er lov å være transperson i Norge og islamske lover gjelder heldigvis ikke her i landet, moskeene må forholde seg til og respektere de samme lovene angående diskriminering alle andre.

Jeg håper at det blir enda mer fokus på diskriminering innad i forskjellige religiøse miljøer i Norge.

Hvis enkelte ønsker å leve etter Sharia så finnes flere land de kan flytte til, her i det moderne Norge trenger vi ikke det tullet som hører hjemme 1400 år tilbake i tid.

Anonymkode: a60b6...022

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Å være transe er ikke lov i islam, hvorfor vil du konvertere til islam da? Jeg sier dette som en muslim btw, hvorfor velger du en religion som er imot identiteten din? Du kommer ikke til å oppleve homofobi eller krenkelse om du går til moskeen, men du er heller ikke ønsket dersom du har allerede gjort kjønnsbytte. Dersom du ser ut som en biologisk kvinne anbefaler jeg at du går inn i kvinnesiden. 

Er det verkeleg sant at det ikkje er lov å vere transseksuell i islam? Kva er den religiøse/teologiske begrunninga for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Men det er lov å være transperson i Norge og islamske lover gjelder heldigvis ikke her i landet, moskeene må forholde seg til og respektere de samme lovene angående diskriminering alle andre.

Jeg håper at det blir enda mer fokus på diskriminering innad i forskjellige religiøse miljøer i Norge.

Hvis enkelte ønsker å leve etter Sharia så finnes flere land de kan flytte til, her i det moderne Norge trenger vi ikke det tullet som hører hjemme 1400 år tilbake i tid.

Anonymkode: a60b6...022

Legg merke til at jeg spurte bare hvorfor de ønsket å være muslim. Jeg nevnte aldri at de ikke kan dra til moskeen, bare at det sikkert ikke er ønsket der. Du kan få islam eller meg til å virke ond, men ordene mine kom fra ren nysgjerrighet. Denne personen har FULL MULIGHET til å dra til moskeen, og ingen stopper dem. 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 20.54):

Legg merke til at jeg spurte bare hvorfor de ønsket å være muslim. Jeg nevnte aldri at de ikke kan dra til moskeen, bare at det sikkert ikke er ønsket der. Du kan få islam eller meg til å virke ond, men ordene mine kom fra ren nysgjerrighet. Denne personen har FULL MULIGHET til å dra til moskeen, og ingen stopper dem. 

Hva om vedkommende har følt seg kallet? Altså ikke nødvendigvis ønsker å bli muslim, men føler at «noen» snakker til han og ber han om å vende seg til Allah? 

selv er jeg ikke religiøs, men har venner som bare plutselig har «møtt Jesus» og blitt dypt religiøse, uten at dette var noe de ønsket. 

(personlig anser jeg religion som rent oppspinn for å kontrollere mennesker, men iflg mine venner var dette deres tankegang før de «møtte Jesus» også) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trygdefrue skrev (5 minutter siden):

Hva om vedkommende har følt seg kallet? Altså ikke nødvendigvis ønsker å bli muslim, men føler at «noen» snakker til han og ber han om å vende seg til Allah? 

selv er jeg ikke religiøs, men har venner som bare plutselig har «møtt Jesus» og blitt dypt religiøse, uten at dette var noe de ønsket. 

(personlig anser jeg religion som rent oppspinn for å kontrollere mennesker, men iflg mine venner var dette deres tankegang før de «møtte Jesus» også) 

Kanskje det ja, ligger jo mange grunner i hvorfor noen vil plutselig velge å være religiøs. Jeg spurte som sagt bare ut fra ren nysgjerrighet, og håper de finner hva de leter etter i moskeen eller hvor enn det skal være. Vil også bare legge til at jeg ikke er imot transer, homofile eller noe slikt. Jeg synes det bare er fascinerende at vedkommende er trans og velger islam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 19.54):

Dette er åpenbart ikke en person som vil bli tilgitt for synden? Jeg er bare nysgjerrig, legg merke til at jeg påpekte at personen fortsatt kan dra til moskeen. For meg virker dette bare som en troll, hvis de hadde vært homofile så hadde jeg forstått det, men å være trans er noe helt annet. Vedkommende er mer enn velkommen til å utforske islam, men å gå for en religion som ikke aksepterer å utøve det personen mener er identiteten deres gir jo ikke helt mening. 

Nå er det vel ikke sånn at Islam (eller kristendommen for den saks skyld) aksepterer homofili heller.

Anonymkode: 6851e...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nå er det vel ikke sånn at Islam (eller kristendommen for den saks skyld) aksepterer homofili heller.

Anonymkode: 6851e...36f

Du har rett, men selv om jeg er muslim ser jeg åpenbart at homofili ikke er noe som man kan kontrollere. Jeg har homofile venner selv, og ser jo at de på en måte har hatt disse følelsene så langt de kan huske. Islam ser ikke på at du er homofili som en synd, det handler mer om homofile handlingene man utfører som gjør deg til syndig. Jeg vet det høres urettferdig ut men islam ser på det som en test. Jeg vil ikke være negativ mot homofile for noe de ikke kan kontrollere. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...