AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #101 Skrevet 22. januar 2024 Dere som skriver at dere var hos besteforeldre i ferien i ukesvis da dere var små, var dere så små som 3 år? Og var foreldrene deres på ferie i Asia i flere uker? Anonymkode: 20b41...eee 2 1
BBB12345 Skrevet 22. januar 2024 #102 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere som skriver at dere var hos besteforeldre i ferien i ukesvis da dere var små, var dere så små som 3 år? Og var foreldrene deres på ferie i Asia i flere uker? Anonymkode: 20b41...eee Har hvor de reiser noe å si? hvor går grensen i så fall? Ved Uralfjellene? Med dagens løsninger kan man jo nås lettere fra Asia - Norge enn Oslo - Bergen for et par år siden.. 1
Aristoteles Skrevet 22. januar 2024 #103 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Dere som skriver at dere var hos besteforeldre i ferien i ukesvis da dere var små, var dere så små som 3 år? Og var foreldrene deres på ferie i Asia i flere uker? Anonymkode: 20b41...eee Jeg var med mine besteforeldre i over tre uker før jeg var tre, ja. Foreldrene mine var ikke i Asia, men på 70-tallet, og med de kommunikasjonsmidlene man hadde da, så kunne det like gjerne vært der. 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #104 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nei, det ville jeg aldri ha klart. Det hadde ikke vært et poeng å reise, for jeg ville kun ha tenkt på barnet. Besteforeldrene passer gjerne her også, men en natt er nok. Er du sikker på at de vet hva de har sagt ja til? 3 uker er lenge! Anonymkode: 5421d...db7 Helt klart. Og hvis det skjer noe med barnet eller en besteforelder så er man på andre siden av kloden. Anonymkode: 8cc2a...264 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #105 Skrevet 22. januar 2024 Har vært borte fra barna tre netter (de er 6 og 11 år) det var nok for min del. Tre uker?! MÅ en bryllupsreise være så lang? Anonymkode: 4c70b...cad
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #106 Skrevet 22. januar 2024 Foreldra mine gjorde dette da jeg var tre år. Var trist den første halvtimen da jeg skjønte de hadde reist, så gav jeg faen og gikk videre med livet mitt. Hadde det helt topp hos besteforeldra mine, og blei nesten litt skuffa da de faktisk kom tilbake. Bare reis, ungen får dere nok tid med seinere. Livet er for kort til å tekkes alle andre! Anonymkode: ff4d5...38e 1
BBB12345 Skrevet 22. januar 2024 #107 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Foreldra mine gjorde dette da jeg var tre år. Var trist den første halvtimen da jeg skjønte de hadde reist, så gav jeg faen og gikk videre med livet mitt. Hadde det helt topp hos besteforeldra mine, og blei nesten litt skuffa da de faktisk kom tilbake. Bare reis, ungen får dere nok tid med seinere. Livet er for kort til å tekkes alle andre! Anonymkode: ff4d5...38e AMEN AMEN AMEN 🙏🙏🙏 2
BBB12345 Skrevet 22. januar 2024 #108 Skrevet 22. januar 2024 (endret) Hvilket land er vi blitt? Er generasjon oljebarna i hue og ræva? at barn kun er trygge med sine foreldre? Det er et hån mot flinke besteforeldre, onkler og tanter osv.. reglen er 1 natt vekke pr år barnet har fylt, hvis ikke er man dårlige foreldre…? greit at dette landet går i feil retning på sikt (dont get me started), men dette er SKREMMENDE lesing. hva du gjør med ditt barn er opp til deg men komme med så mye vås.. 🙃 Endret 22. januar 2024 av BBB12345 3 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #109 Skrevet 22. januar 2024 Oljearbeidere, fiskere, maritim bransje,… mange som ikke bør få barn i dette landet tydeligvis.. eventuelt gå på NAV til barnet er 14 år, da kan man ta et skift på plattform..? Men hva hvis helikopteret ikke får landet? Da et barnet rett i tilknytningsvansker på ungdomsskolen.. farlig! Anonymkode: 9065a...7d3
got2go Skrevet 22. januar 2024 #110 Skrevet 22. januar 2024 Utrolig at jeg klarte meg så bra da, som var på hytta med mormor 6 uker hver sommer da jeg var lita. 4
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #111 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Så du mener at barn med foreldre som jobber offshore sliter med tilknytningsvansker? 8-9 ganger i året har dette barnet da problemer med tilknytning.. Mange som ligger tynt an i din bok. interessant, hvor har du dette fra? Anonymkode: 9065a...7d3 Jeg har vokst opp og bor i Stavanger, så kjenner mange med foreldre som jobbet offshore. Felles for alle var at det ikke var primær omsorgsperson som reiste bort, men sekundær. Anonymkode: 9ecbc...35e 4 1
Al34n0nym1 Skrevet 22. januar 2024 #112 Skrevet 22. januar 2024 Er det mulig?? Snakk om Generasjon persilleblad! 3
strawberry88 Skrevet 22. januar 2024 #113 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dere som skriver at dere var hos besteforeldre i ferien i ukesvis da dere var små, var dere så små som 3 år? Og var foreldrene deres på ferie i Asia i flere uker? Nei, det fantes det ikke penger til. Lavt lønnede foreldre og uten utdannelse. De valgte å jobbe, slik at vi fikk tre uker ferie sammen som en familie, siden besteforeldrene mine hadde mulighet til å passe oss. Husker ikke hvor gammel jeg selv var når vi var der på det lengste, men vet mitt lillesøsken var 3 år. Anonymkode: 20b41...eee
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #114 Skrevet 23. januar 2024 Jeg reagerer på at dere ønsker å reise bort i 3 uker, og la et barn på kun 3 år være igjen hjemme med barnepass. 3 ukers ferie er helt normalt, men det er ikke normalt å forlate et barn på 3 år med barnepasser i 3 uker. 3 uker liksom 😳 når det er snakk om et såpass lite barn. En ting er om barnet er oppi tenårene, men kun 3 år. Det er jo nesten slik at man ikke en gang kan forklare hvor mamma og papp er. Trøste når de blir lei seg, og ikke forstår hva «3 uker» betyr. Det er ganske lenge for et lite barn. Anonymkode: cd5c2...6d9 2
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #115 Skrevet 23. januar 2024 Hadde ikke klart å vært borte fra 10 åringen min så lenge engang 😅 Anonymkode: c82a8...72c 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #116 Skrevet 23. januar 2024 Om dere kjenner at det er ok for dere, så hvorfor ikke? Dere kjenner deres barn og besteforeldre best. Hva med de som har reisejobber? Skal de ikke kunne reise på jobb for å unngå å emosjonelt skade barna sine? Tipper 3-åringen kommer til å kose seg glugg ihjel med besteforeldrene. Mine har vært 3-4 uker på landet hos sine besteforeldre mens de var små mens vi foreldre har vært på jobb. De har bare gode minner og har knyttet verdifulle bånd. Anonymkode: c0d67...d77 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar 2024 #117 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 14.24): Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen. Anonymkode: 908a1...3b5 Jeg vil gjerne fortelle om en liknende opplevelse. Da mitt yngste barn var 3 år dro jeg på reise i 4 uker på andre siden av jorda. Til og begynne med syntes jeg det var deilig, men etter en liten uke begynte jeg å forstå hva jeg hadde gjort og angeren og savnet meldte seg for fullt. Men da var det for sent å gjøre noe med, da en tidligere reise hjem ville bli for dyrt. Jeg så for meg å facetime hjem hver dag, men med tidsforskjellen og de få timene mellom barnehage og leggetid, ble det svært vanskelig å treffe på riktig tidspunkt. Uten tilgang på fast wifi ble løsningen å kjøpe et kontantkort til mobilen (da man ikke kan bruke roaming uten å bli ruinert). Det gikk med ca. 1 kontantkort på 2 videosamtaler hjem. Dyrt med andre ord! Da jeg endelig kom hjem fikk jeg virkelig kjenne på konsekvensene. Barna tok ikke i mot meg som forventet og jeg måtte bruke tid på å bygge opp tillitt og trygghet. Dette er en av disse store tingene i livet som jeg virkelig angrer på i dag. Og jeg føler på skam over hvordan jeg prioriterte behovet for selvrealisering og ikke så hvordan dette ville påvirke barna. I dag vet jeg så mye bedre, og jeg skulle virkelig ønske noen hadde sagt fra til meg den gangen. Anonymkode: f3d26...4b1 3 1 2
BBB12345 Skrevet 23. januar 2024 #118 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Om dere kjenner at det er ok for dere, så hvorfor ikke? Dere kjenner deres barn og besteforeldre best. Hva med de som har reisejobber? Skal de ikke kunne reise på jobb for å unngå å emosjonelt skade barna sine? Tipper 3-åringen kommer til å kose seg glugg ihjel med besteforeldrene. Mine har vært 3-4 uker på landet hos sine besteforeldre mens de var små mens vi foreldre har vært på jobb. De har bare gode minner og har knyttet verdifulle bånd. Anonymkode: c0d67...d77 AMEN🙏🙏🙏🙏
BBB12345 Skrevet 23. januar 2024 #119 Skrevet 23. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde ikke klart å vært borte fra 10 åringen min så lenge engang 😅 Anonymkode: c82a8...72c Helt ærlig sak 👍 mitt poeng er bare at barn som er hos personer de er trygge på har godt av å være uten sine foreldre iblant 1
exictence Skrevet 23. januar 2024 #120 Skrevet 23. januar 2024 Synes det er ok dersom brent har et godt forhold med besteforeldrene 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå