AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #81 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): de teller ned til de ser mamma eller pappa med engang du forlater dem i barnehagen. Beklager, men dette er ren og skjær løgn. Anonymkode: 6ef11...769 3
Hjelpestikker Skrevet 22. januar 2024 #82 Skrevet 22. januar 2024 Jeg synes det er lenge, og jeg hadde nok reagert som naboen din, ikke fordi jeg "fordømmer", men bare impulsivt i ren og skjær overraskelse. Barn er ulike, både i sin tilknytning til foreldre og til besteforeldre. Men tommelfingerregelen har vel ofte vært at komfortabelt fravær fra primære omsorgspersoner regnes i antall timer som antall måneder, og antall netter som antall år. Selv om dette kun er en retningslinje og ikke skrevet i stein, så er det jo veldig stor avstand fra tre netter til 21... Dere skal jo også reise veldig langt. Hvis barnet skulle takle dette dårlig, er det lang vei hjem. Det gjelder også motsatt vei. Skulle det skje noe med barnet, ville det heller ikke være sikkert dere kom hjem 'i tide'. Dere er også i en annen tidssone, som kan vanskeliggjøre kontakt når barnet ett. måtte ønske det. Jeg regner også med at turen er kostbar, og det er kjedelig å hive halvparten på båten om dere må. Ekstravagante bryllupsreiser er vel egentlig noe folk først og fremst gjør før de får barn. Får man barn før man gifter seg, tar man gjerne f.eks. en lengre tur i permisjonen. Eller ferie med barna. Dere gjør som dere vil. Men du ba om meninger, og jeg synes dette er lenge for en 3-åring. 5 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #83 Skrevet 22. januar 2024 50 minutter siden, AnonymBruker said: 3 dager hadde vært ok. 3 UKER? Aldri i verden! Har du ikke tilknytning til barnet ditt, TS? En vanlig 3 åring skjønner ikke klokken og dager - de teller ned til de ser mamma eller pappa med engang du forlater dem i barnehagen. Du er redd for å bli dømt som dårlig mor - vel, det er kanskje fordi du ikke virker til å ta hensyn til at du har satt et lite nytt menneske til verden som trenger mamma og pappa. Da er man per definisjon en dårlig forelder, det er fakta og ikke dømming. Egotrippen dere ble satt på pause da dere valgte å få barn - det får du nesten ta konsekvensen av uansett om du skal gifte deg eller hva annet du skal. Her har jeg vært borte noen ganger med de eldste barna i 4 dager mens minstemor var hjemme med pappa. Hun er 4 år og savner meg veldig hver gang. Hun savner også pappa når han er borte med de eldste barna. Det er bare slik det er, og så får vi ha vår second youth når barna har blitt store og flyttet ut. Skolebarn kan du vurdere å reise fra litt, men ikke tre uker før de er 10 år tenker jeg. Anonymkode: ef482...312 Utdyp veldig gjerne hvordan barnet vet hva tid er, særlig klokken og dager, all den tid man sier barn har ikke samme tidsforståelse som voksne.. Anonymkode: b4604...dd3 2
BBB12345 Skrevet 22. januar 2024 #84 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Beklager, men dette er ren og skjær løgn. Anonymkode: 6ef11...769 Enig, dette er bare vås!!
BBB12345 Skrevet 22. januar 2024 #85 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utdyp veldig gjerne hvordan barnet vet hva tid er, særlig klokken og dager, all den tid man sier barn har ikke samme tidsforståelse som voksne.. Anonymkode: b4604...dd3 Ja, dette vil jeg også ha! spennende hvis det er funnet ny forskning som dokumenterer slike påstander
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #86 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Utdyp veldig gjerne hvordan barnet vet hva tid er, særlig klokken og dager, all den tid man sier barn har ikke samme tidsforståelse som voksne.. Anonymkode: b4604...dd3 De skjønner IKKE klokken og dager står det. De kan ikke dette. Du får lese en gang til tror jeg. Anonymkode: ef482...312 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #87 Skrevet 22. januar 2024 2 minutter siden, AnonymBruker said: De skjønner IKKE klokken og dager står det. De kan ikke dette. Du får lese en gang til tror jeg. Anonymkode: ef482...312 Det står de teller ned til de ser mamma og pappa med engang du forlater dem i barnehagen. Såå - hvordan kan de klokka og dagene? Hva teller de med? Anonymkode: b4604...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #88 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står de teller ned til de ser mamma og pappa med engang du forlater dem i barnehagen. Såå - hvordan kan de klokka og dagene? Hva teller de med? Anonymkode: b4604...dd3 Jeg husker selv at jeg gjorde det i bhg. Kunne selvsagt ikke klokka, men ved hjelp av rutinene i bhg visste jeg jo allikevel ca når jeg ble henta og hva jeg måtte gjennom ila dagen Anonymkode: df238...859 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #89 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det står de teller ned til de ser mamma og pappa med engang du forlater dem i barnehagen. Såå - hvordan kan de klokka og dagene? Hva teller de med? Anonymkode: b4604...dd3 Er ganske naivt å tro at barn ikke har noe begrep om tid. Anonymkode: df238...859 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #90 Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Er ganske naivt å tro at barn ikke har noe begrep om tid. Anonymkode: df238...859 Da tror jeg du må lese litt forskning om når barn utvikler en forståelse av tid. Det er først ved 5 år at barn får et begrep om tid. Hvorfor er det ellers så vanskelig å be et barn på 3 år om å vente i 5 minutter? 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg husker selv at jeg gjorde det i bhg. Kunne selvsagt ikke klokka, men ved hjelp av rutinene i bhg visste jeg jo allikevel ca når jeg ble henta og hva jeg måtte gjennom ila dagen Anonymkode: df238...859 Det er jo trist om du hadde det dårlig i barnehagen at du brukte tiden på å telle ned til du blir hentet. For de fleste går tiden veldig fort når man har det gøy, og veldig sakte om man ikke har det gøy. Anonymkode: b4604...dd3 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #91 Skrevet 22. januar 2024 Kjenn på hva dere er komfortable med. Om barnet er vant til å bli passet av besteforeldre over flere dager bør det gå fint tenker jeg. Selv om jeg personlig mener tre uker er leeenge😅 Om barnet ikke er vant til å bli passet av andre over litt tid (flere dager sammenhengende) tenker jeg det er dårlig gjort å gyve løs på tre uker i en sleng. Anonymkode: 086d2...d3f
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #92 Skrevet 22. januar 2024 Tror du bare må venne deg til å få slike reaksjoner hvis dere drar på turen. Det er rimelig spesielt å dra fra en 3 åring i 3 uker. Nesten så jeg tror hele tråden er troll siden ts forsvant. Anonymkode: 8fe1e...6e5 5 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #93 Skrevet 22. januar 2024 1 minutt siden, AnonymBruker said: Tror du bare må venne deg til å få slike reaksjoner hvis dere drar på turen. Det er rimelig spesielt å dra fra en 3 åring i 3 uker. Nesten så jeg tror hele tråden er troll siden ts forsvant. Anonymkode: 8fe1e...6e5 Ts skrev et kort innlegg med en emoji for 5 timer siden og gav livstegn Anonymkode: b4604...dd3
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #94 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo bare fjasete argumentasjon. Fordi du gikk tom for annet? En uke, to uker eller tre uker kan ikke sammenlignes med å være borte fra et barn i to eller tre år. Man kan FaceTime, man kan snakke med barnet, det er ikke så svart-hvitt at man blir borte. Poff. Anonymkode: b4604...dd3 Gikk ikke tom for noe annet, synes bare det er rart å påstå at barn ikke har noe tidsperspektiv, for om det var sant så hadde det jo ikke spilt noen rolle hvor lenge man er borte. Anonymkode: df238...859 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #95 Skrevet 22. januar 2024 Nei, det ville jeg aldri ha klart. Det hadde ikke vært et poeng å reise, for jeg ville kun ha tenkt på barnet. Besteforeldrene passer gjerne her også, men en natt er nok. Er du sikker på at de vet hva de har sagt ja til? 3 uker er lenge! Anonymkode: 5421d...db7 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #96 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 14.32): Dagens småbarnsforeldre i et lite nøtteskall Anonymkode: 0ff98...e0f Dette er ikke representativt i det hele tatt. Anonymkode: 5421d...db7
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #97 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 14.24): Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen. Anonymkode: 908a1...3b5 3 uker er lenge å være uten begge foreldrene når man er 3 år. Alt for lenge! 3 dager er mer passende i den alderen. Anonymkode: f3d26...4b1 1
Stargaze Skrevet 22. januar 2024 #98 Skrevet 22. januar 2024 Føler du selv at det er helt greit å være borte fra barnet i 3 uker? Det er lenge. Det er nok mest foreldres behov som dekkes her, 3 uker er lenge for et barn å være borte fra begge foreldre. Men klart, noen koser seg på ferie uten barn. Hadde ikke klart det. Elsket lange ferier sydpå sammen med 3-åringen min, tilpasset henne selvsagt. Skjønner at naboen reagerte, er nok flere som vil gjøre det 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #99 Skrevet 22. januar 2024 Kan dere ikke heller ta den lange reisen deres om ca 20 år, og heller ta langhelg som bryllupsreise nå? Dere har valgt å få barn, og da bør dere legge bort lange ego-reiser så lenge barnet bor hjemme. Anonymkode: 4c963...200 2
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #100 Skrevet 22. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 21.1.2024 den 17.47): Dere har tenkt gjennom dette før dere bestilte reisen. Hva var fordeler og ulemper? Hva diskuterte dere da? Jeg tenker man må klare å lukke ørene for alle andres meninger generelt sett. Du vil få meninger basert på egne barn, egne preferanser, egne meninger og egne holdninger. Du vil bli dømt uansett hva du gjør: om det var tre dager, en uke, to uker eller en måned. Jeg tenker: Du kjenner barnet ditt. Du kjenner dere. Du kjenner besteforeldrene. Vil barnet ditt ha det bra med dem? Hvor ofte treffes dere ellers? Er de nære omsorgspersoner for barnet? Har de vært mye sammen med barnet over en lenger tid? Så lenge dere føler dere komfortable med det, så tenker jeg: kjør på. Uansett hva jeg eller andre mener eller føler Anonymkode: b4604...dd3 Jeg er enig med denne brukeren. Anonymkode: b016b...05c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå