Gå til innhold

Reise bort i 3 uker.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Husker tilbake til da jeg selv var 7 år og søsteren min var 3 år. Da reiste mamma og pappa til syden i en uke uten oss. Vi var igjen hos verdens beste besteforeldre som tok oss med ut på masse forskjellig hele uken. Husker allikevel at søsteren på 3 år gråt hver dag fordi hun savnet foreldrene våre. Jeg var også endel lei meg den uken. Og det var en uke. Kan ikke forestille meg engang hvordan tre uker hadde blitt..

Anonymkode: df238...859

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De fleste tenker nok som naboen din her. Hadde jeg skulle dratt på en 3 ukers bryllupsreise, ville jeg tatt med barnet mitt. Men dere gjør selvsagt som dere ønsker, selv om det kan bli lang tid for barnet å være borte fra begge foreldrene sine i 3 uker sammenhengende. 

Anonymkode: 68437...f19

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
BBB12345 skrev (58 minutter siden):

Helt riktig!

spent på om alle disse desperate mødrene svarer på disse innleggene som er helt hodeløse.. en tre åring med gode besteforeldre kommer til å kose seg i 3 uker.. joda, litt savn kanskje men det er jo bare positivt! 
hvor mange puter syr man under dagens barn? Har dere strikke-oppskriften?

Hva er det du prater om? Man er hodeløs og syr puter under armene, bare fordi man reagerer på at foreldre er 3 uker borte fra 3-åringen sin? Skjerp deg, dette er dårlig debatteknikk.

Du kan jo for eksempel google litt, for å lese anbefalinger (fra feks barnepsykologer) rundt hvor lenge foreldre kan dra bort fra barna sine, istedenfor å påstå at de som mener 3 uker er lang tid skriver helt hodeløse innlegg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville i tilfelle vært borte maks en uke uten barnet.

Hadde vi bestilt ferie i tre uker, ville barnet blitt med. Kan bli kjempefine opplevelser sammen med barnet, det er jo dere tre  som er en familie. Skjønner godt at naboen kommenterte. Det ville ødelagt ferien fullstendig for meg om jeg hørte barnet mitt gråte og være fortvilt fordi jeg var borte over så lang tid.

Anonymkode: 067ab...a3a

• Liker 5
Skrevet

De aller, aller fleste vil dømme dere for dette og se op dere som fryktelige store egoister. Kos dere på ferie, smilefjes 

Anonymkode: 617c6...1ca

• Liker 4
Skrevet

Ville absolutt ikke reist fra barnet så lenge

Anonymkode: 7d40e...bcc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke reist bort en uke engang. En natt er lenge nok når barna er så små…. 

Høres også sykt slitsomt ut å være barnevakt i 3 uker, hadde ikke hatt samvittighet til å la foreldrene mine passe så lenge. 

Anonymkode: bd4cd...cc0

• Liker 4
Skrevet

For min del har jeg bevisst valgt å backpacke før barn, fordi man må sette barnet først etterpå, man er ikke lenger en 'fri backpacker'. Så det er noe å tenke på for andre som vurderer barn.

Når det er sagt så er det mange muligheter for å ta med barnet til Asia om dere ønsker det - sjekk ut instagramkontoene til langhelghverhelg og familienpaaeventyr, de backpacker (bla. Asia) og har barn på samme alder som dere ts. Hvis dere ikke vil utsette turen, og ikke vil ta med barnet, så tenker jeg siste alternativ er å stå i kommentarene og lukke ørene.

Anonymkode: f33c3...f44

• Liker 2
Skrevet

Aldri i hele verden om jeg hadde klart å være borte fra ungene så lenge. Og de er 11 og 16.

Anonymkode: f898b...196

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hva er det du prater om? Man er hodeløs og syr puter under armene, bare fordi man reagerer på at foreldre er 3 uker borte fra 3-åringen sin? Skjerp deg, dette er dårlig debatteknikk.

Du kan jo for eksempel google litt, for å lese anbefalinger (fra feks barnepsykologer) rundt hvor lenge foreldre kan dra bort fra barna sine, istedenfor å påstå at de som mener 3 uker er lang tid skriver helt hodeløse innlegg. 

Hvordan har vi som foreldre generasjon overlevd? Vi var jo på sommerferier i ukesvis med besteforeldre…? 
hva sier disse psykologene? Du har sikkert googlet?

Anonymkode: 9065a...7d3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen.

Anonymkode: 908a1...3b5

3uker hadde jeg glatt reist fra større barn,MEN liten 3 åring ?? Nope!

1 uke max. 

Anonymkode: 464d2...40d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Aldri i hele verden om jeg hadde klart å være borte fra ungene så lenge. Og de er 11 og 16.

Anonymkode: f898b...196

16 år? Kan ikke være 3 uker borte fra en snart voksen... Hadde fint reist fra min 17 åring 1mnd! Altså hallo,noen drar på hybel i den alderen😅

Anonymkode: 464d2...40d

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror grunnen til at mange reagerer er alderen på barnet deres. Hadde barnet vært noen år eldre ville jeg ikke tenkt så mye på det, men hun er så liten. 3 uker er veldig lenge når du er 3 år, uansett hvor godt hun kjenner besteforeldrene sine. Delt omsorg er vanskelig for så små barn, og da er de vant til det og er fortsatt sammen med én av foreldrene sine. Jeg ville nok tatt med barnet, kortet ned ferien eller utsatt den. Bryllupsreise er ikke så himla viktig. 

Anonymkode: 7393c...8e7

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge dere syns det er greit så. Men syns det er rart at dere ikke syns det er lenge selv må jeg si. Har en på 4 1/2 og uten at jeg føler meg som en overbeskyttende mor som aldri har barna på overnatting, har hun forsatt bare 1 gang sovet borte 2 netter på rad. For min del ville en langhelg på den alderen vært mer enn nok. 

Anonymkode: cdc47...e6e

• Liker 3
Skrevet

Tre uker er lenge borte fra en 3-åring, det tror jeg faktisk ikke at jeg ville gjort.... Spiller ingen rolle hvor trygg hun er på besteforeldre osv...

• Liker 3
Skrevet

Hvor ble det av TS?

Anonymkode: 086d2...d3f

• Liker 2
Skrevet

jeg bruker aldri legge meg opp i hvordan familier løser ting. og jeg har selv reist fra mine barn en uke, første gang når minste var 1 år. Men for meg holder en uke. jeg savner ungene da veldig. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Gifter oss til sommeren og skal ha 3 ukers bryllupsreise. Datteren vår vil akkurat være fylt 3 år og skal være med besteforeldre. I dag nevnte jeg planene våre for en nabo, og hun kommenterte "skjønner ikke at dere klarer å reise bort så lenge, jeg begynner å savne ungene etter bare en helg borte". Føler rett og slett at vi ble dømt, og nå føler jeg meg bare dum og begynner å tvile på hele reisen.

Anonymkode: 908a1...3b5

Jeg er ikke av den hysteriske typen, kona og jeg dro i bryllup i Sverige med to overnattinger da barnet vårt var rett under året. Jeg synes likevel tre uker borte fra et barn på tre år er altfor lenge. Hvordan har det seg at besteforeldrene ikke har reagert på dette? Jeg tenker at en uke egentlig er i overkant, med mindre barnet har et veldig tett og nært forhold til besteforeldrene det skal være hos...

Anonymkode: 6ef11...769

• Liker 4
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Så lenge dere syns det er greit så. Men syns det er rart at dere ikke syns det er lenge selv må jeg si. Har en på 4 1/2 og uten at jeg føler meg som en overbeskyttende mor som aldri har barna på overnatting, har hun forsatt bare 1 gang sovet borte 2 netter på rad. For min del ville en langhelg på den alderen vært mer enn nok. 

Anonymkode: cdc47...e6e

Jeg støtter denne. Man må syns det er greit og finne ut hva som gjelder for ens egen del. Man har ulik terskel, er ulike foreldre, har ulike barn, og takler ting ulikt. Det blir utelukkende basert på egne erfaringer, egen forelderstil, egne følelser og egne barn, man uttaler seg. Jeg trodde alltid vårt barn skulle sove over før 1 år: vi kosepratet masse om det med familien, som vi er tette med, men det skjedde aldri for jeg følte ikke det var riktig tidspunkt. Men nå kunne han vært der en uke uten at jeg hadde tenkt over det, mens andre aldri ville tenkt i den retningen!

Anonymkode: b4604...dd3

Skrevet

3 dager hadde vært ok. 3 UKER? Aldri i verden! Har du ikke tilknytning til barnet ditt, TS? En vanlig 3 åring skjønner ikke klokken og dager - de teller ned til de ser mamma eller pappa med engang du forlater dem i barnehagen. 

Du er redd for å bli dømt som dårlig mor - vel, det er kanskje fordi du ikke virker til å ta hensyn til at du har satt et lite nytt menneske til verden som trenger mamma og pappa. Da er man per definisjon en dårlig forelder, det er fakta og ikke dømming. Egotrippen dere ble satt på pause da dere valgte å få barn - det får du nesten ta konsekvensen av uansett om du skal gifte deg eller hva annet du skal.

Her har jeg vært borte noen ganger med de eldste barna i 4 dager mens minstemor var hjemme med pappa. Hun er 4 år og savner meg veldig hver gang. Hun savner også pappa når han er borte med de eldste barna. Det er bare slik det er, og så får vi ha vår second youth når barna har blitt store og flyttet ut. Skolebarn kan du vurdere å reise fra litt, men ikke tre uker før de er 10 år tenker jeg.

Anonymkode: ef482...312

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...