Gå til innhold

Bella-Belle - the new beginning


Bella-Belle

Anbefalte innlegg

Kjære Dagbok!

NÅ skal det skje!! Det bør da ikke være så vanskelig, eller hva?

Jeg skal slanke meg!

Min store drøm er at jeg til sommeren skal sprade rundt i sommerens moter og føle meg fin!

Jeg vet ikke hvor mye jeg veier, men det er nok rundt 90kg, eller noe sånt. Jeg skal ned 20 kg! Jeg er lei av å ikke kunne kjøpe de klærne jeg vil. Blir deppa hver gang jeg skal ut å handle klær. MEN NÅ!!! Ja, nå skal jeg endelig være en av de som kan fortelle hvor lett det var å gå ned 20 kg. Synes jeg hører slike historier hele tiden. "Begynte å gå 30 min hver dag - gikk ned 30 kg fra jul til sommeren" "Kuttet ut brusen - gikk ned 20 kg på noen mnd" osv. Nå er det min tur!!

Ja, ja. Jeg er realistisk i forhold til dette. Målet mitt er ikke å raaaaase ned i vekt for så å raaaaase opp igjen. Nei nå er det endring av livsstil som gjelder, ikke sultestreik.

Er det noen som blir med? Skal vi sette oss noen mål sammen? Gi hverandre råd og oppmuntring, slik at vi ikke gir opp?

Skriver mer senere, kjære dagbok!

Endret av Bella-Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå har jeg laget ukemeny-skjemaer på data'n som jeg skal bruke de første ukene til jeg kommer inn i vanen.

Jeg synes det er så rart at jeg har klart å være så dum å legge på meg alle disse kiloene. For noen år siden - 5 år - var jeg faktisk ganske så mye slankere enn nå. I tillegg er jeg jo glad i å være ute, jeg er glad i sunn mat, jeg elsker grønnsaker... Hmmm. Noe må ha skjedd på veien. Min store last er sjokolade! Nam.:sikle:

Jeg har kjøpt meg Grete Roedes bøker - "Lett og Mett" og "Lett og Lettvint". Så får jeg finne ut hvilke middager jeg kan skrive på ukemeny-skjemaet mitt. Blir morsomt. Kanskje jeg finner noen nye favorittretter?

En last til er forresten middag. :sikle: Jeg er glad i middag, og har tendens til å spise ganske mye etter endt arbeidsdag. Det må jeg endre på.

MÅL FOR UKE 5:

- Måle meg med målebånd rundt livet, låra, armene og brystet. (Vil ikke veie meg ennå. Tror jeg kan bli skrekkelig deppa av det.)

- Følge ukemenyen min.

- Trene 5 - 6 ganger (For meg betyr det - gå fort minimum 30 minutter, gå på treningsmaskinen min i minimum 30 minutter, trene til treningsvideoene mine (aerolates eller trening med strikk m/Kari Jaquesson)) :enig_anim: :hoppe:

- Ikke sette meg ned i sofa'n etter middag

- Være blid og glad

- Skrive i dagboken hver dag for å følge min egen progresjon.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :blomst:

Så gøy at du har startet dagbok her på KG :hoppe:

Dette her klarer du! Ser ut som du har fine mål!

Hvordan ser kostholdsplanen din ut da? Er så nysgjerrig jeg skjønner du... ;)

Gleder meg til å følge med deg! Skal love deg at du kommer til å synes det er gøy å ha dagbok her inne; selv har jeg også "slankedagbok" her på KG og man blir nesten litt avhengig...

Lykke til!

Hilsen Line! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig velkomst Malina og Litle Lady!!

I dag startet jeg dagen med å trene aerolates. Kjempegøy. Merker jeg er støl både her og der!

I dag har jeg spist:

Usøtet frokostblanding (4-korn) m/ litt banan, lett-syltetøy og skummet melk.

1 stk grovbrød m/salat, agurk, tomat og mager kokt skinke.

To knekkebrød m/makrell i tomat.

Middag: 1 laksefilèt tilberedt a'la Grete Roede - i ovnen m/sitron, 1 ts lettrømme, persille, 100 g potet og masse grønn salat m/sitronsaft over. Nam. Det var godt.

Ellers spiser jeg frukt og grønt og drikker mye vann. Hvis jeg får lyst på noe i kveld tar jeg meg en deilig appelsin og litt te.

Dagen i dag har gått kjempebra. Jeg trives så langt med min nye livsstil.

Måle meg har jeg glemt. Kanskje jeg skal gjøre det i kveld??? JA!

Hvis noen har noen råd, tips og erfaringer ang. livsstilsendring - kom med det. Og hvis du sliter med motivasjonen - La oss hjelpe hverandre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... den treningen har jeg faktisk ikke hørt om før.... :sjenert: Hvordan trener man areolates? :ler: Er det svært tungt og slitsomt el? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen! ;)

Bra mat på deg, det må jeg si ;)

Aerolates; er ikke det en blanding av aerobic og yoga/pilates... :klø:

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, aerolates er en blanding mellom pilates og aerobic. Jeg synes det var morsomt! Har en dvd med pilates også, men det ble litt for "langsomt" for meg.

I går var jeg syk da jeg kom hjem fra jobb, så jeg fikk ikke trent. La meg kjempetidlig! Men jeg spiste sunt. Hadde makaroni-omelett til middag - hentet fra Grete-Roede-boka.

I dag hadde jeg indonesisk gryte. Den var kjempegod.

2 pers:

200 - 250g magert svinekjøtt

1 løk (jeg brukte to store sjalottløker)

1/2 rød paprika

ananas i biter (usøtet)

sjysaus

soyasaus

Sjysausen blir smakt til med soyasaus og litt av ananas-juicen, og helt over de andre ingrediensene som er brunet. Dette står og putrer noen minutter. Serveres med pasta (100g til meg) og grønn salat.

I dag skal jeg trene. Ikke aerolates denne gang, men vurderer en omgang på treningsapparatet mitt (sånn som du går på (nesten sykling/step)og samtidig bruker armene......) Eller kanskje jeg trener til den andre treningsvideoen min... Kanskje begge deler.

I morgen skal jeg på kurs i passe gangavstand fra hjemmet etter jobb. Får kjøre med en kollega dit, og vurderer å gå tilbake. Tror det vil ta mellom 30 - 60 minutter et sted. Gratis trim!

Har ennå ikke fått målt meg. Fant ut at vi bare hadde en tommestokk :ler: , og den var litt vrien å få rundt livet........ Jeg er ikke fullt så firkantet :sjarmor:

Må nok kjøpe meg et målebånd.

Uff, nå gikk mannen min på treningsmaskinen. Da må jo jeg VENTE. Det var dumt!

Får være inne på kg litt til, da.

:vinke:

Endret av Bella-Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag på jobb i dag. Har vært flink med spisinga. Til middag i dag hadde vi kylling m/ en saus av 1 boks hermetiske tomater, sopp, hvitløk, salt og pepper. Jeg hadde grønn salat til. Mannen tok et par brødskiver i tillegg.

Har fremdeles ikke fått målt meg, men det er ikke det som er det viktigste. Det viktigste er at jeg opprettholder den sunne livsstilen. Hittil har det ikke vært noe problem. Har ikke hatt lyst på noe godteri, brus, eller fet middag. Det er bra. I dag var jeg faktisk ikke så sulten når jeg kom hjem fra jobb heller. Har vært flink til å spise regelmessig.

Nå tror jeg at jeg skal ta meg en appelsin. De er så gode for tiden.

I morgen er det fredag. Det blir spennende å se hvordan helgen utarter seg.... Skal ha pasta i morgen og Grete Roede-pizza eller reker på lørdagen. Tror det blir bra! Skal prøve å komme meg på skitur i helga også. Kanskje både på lørdag og søndag!

Hvis det er noen som kommer innom dagboka mi; gi meg gjerne gode middagstips! Det er deilig med variasjon.

:vinke: Trente forresten aerolates i går likevel...

Endret av Bella-Belle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan står det til med deg for tiden?

Jeg skal se om jeg ikke finner noen middagstips jeg kan dele med deg...har bare ikke tid akkurat nå! ;)

Håper du får en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en stund siden jeg har skrevet. Helgen har gått så fort og jeg har hatt så mye å gjøre.

Alt går bra og humøret er på topp. Jeg har siden sist gått 3 x 30 minutter på treningsmaskinen min, og klart å spise sunt i helga. Ble visstnok en liten håndfull potetgull i løpet av helga der vi var på besøk. Der fikk vi også pølser, så jeg spiste 2 stk m/lompe og masse grønn salat. Ellers har vi hatt spaghetti med hjemmelaget saus av hermetiske tomater, tomatpurè, buljongterning, løk, hvitløk, chili, basilikum + div krydder. I sausen hadde vi litt karbonadedeig. Jeg hadde litt parmesan og et par skiver med lettere novegia på toppen.... Det var jo helg!!

Lørdag hadde vi ferske reker! Jeg hadde det på hjemmebakt grovbrød med salat, sitron, paprika og en liten "knert" med majones...

Nå er det tilbake til hverdagen igjen. Jeg startet dagen i dag med å gå 35 minutter på treningsmaskinen min. Frokosten min var i dag to tynne brødskiver (ca 50g) m/ mager leverpostei og tykke skiver agurk, et lite glass skummet melk og noen appelsinbåter. Har også drikke mye vann.

I ettermiddag skal jeg ut å rusle litt i by'n. Er jo litt trening det også ;)

Merker jeg er full av energi for tiden. Jeg har det supert! Håper det går like lett i fremtiden som det har gjort til nå.

Skriver mer senere, for nå må jeg jobbe!!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en fin helg! ;) Og for en utrolig bra start på dagen du hadde! :klappe: Ta godt vare på energien og motivasjonen,så lenge den varer...

Tips: Om du registrer deg på www.vektklubben.no(Grete Roede)-helt gratis,finner du mange gode mattips/oppskrifter++++ De har utrolig mange gode tilbud! Og alt er helt gratis! :)

På www.kylling.no er det også mange gode oppskrifter!

Ha en kjempe fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, Malina. Så koselig at du stikker innom dagboka mi. Takk for gode råd og tips!

Jeg startet dagen i går bra med trening og avsluttet dagen med en 45 minutters skitur i fantastiske løyper. Skiføret var jo perfekt! Deilig å komme seg ut litt.

I går hadde vi kylling og salat i tortillas. I dag har vi hatt fiskesuppe m/gulrot, purre og fiskeboller oppi.

I dag får jeg ikke trent noe særlig, for jeg må sitte å jobbe nesten hele kvelden. Men jeg var veldig aktiv i går, så det skader kanskje ikke med en liten fridag... Kanskje jeg tar noen sit-ups + div. andre øvelser senere i kveld.

Ellers har jeg ikke fått målt hvor mange cm jeg er rundt livet pga at vi fortsatt bare har tommestokk... MEN jeg fant en gammelt belte jeg ikke bruker lenger, og har satt en strek på det. Håper på at strekene forsvinner innover. Gjør de det er det ikke så nøye akkurat hvor mange cm det er snakk om.. Kanskje jeg veier meg og måler meg ordentlig når jeg føler at jeg har gått ned litt.

I dag har det vært første gang jeg har hatt lyst på noe annet til middag. Fikk skikkelig lyst på pizza fra Peppes. Men jeg er stolt over at jeg klarte å la vær. Så fort jeg fikk spist litt av fiskesuppa mi, gikk lysten på pizza bort. Heldigvis!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten.....

MÅL FOR UKE 6:

- trene minimum 5 ganger

- fortsette med ukemenyer

- følge denne middagsmenyen (det meste er hentet fra Grete Roede):

Mandag: kylling og salat i tortillas

Tirsdag: fiskesuppe m/fiskeboller, gulrot og purre

Onsdag: Magre pølser på potetmosseng

Torsdag: Seifilèt m/rotfruktsalat og potet

Fredag: Pasta m/hjemmelaget mager kjøttsaus og salat

Meny for lørdag og søndag bestemmer jeg til fredag. Skal kanskje være bortreist disse dagene, så hvis jeg er det er målet å spise lite og fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik gikk det med målene for forrige uke:

MÅL FOR UKE 5:

- Måle meg med målebånd rundt livet, låra, armene og brystet. (Vil ikke veie meg ennå. Tror jeg kan bli skrekkelig deppa av det.)

- Følge ukemenyen min.

- Trene 5 - 6 ganger (For meg betyr det - gå fort minimum 30 minutter, gå på treningsmaskinen min i minimum 30 minutter, trene til treningsvideoene mine (aerolates eller trening med strikk m/Kari Jaquesson)) :enig_anim:  :hoppe:

- Ikke sette meg ned i sofa'n etter middag

- Være blid og glad

- Skrive i dagboken hver dag for å følge min egen progresjon.

:vinke:

Fikk ikke målt meg skikkelig....

Ukemenyen ble fulgt til punkt og prikke!! :klappe:

Jeg trente 5 ganger :dusje:

Jeg har ikke sitte så mye i sofa'n. Har nesten ikke sett noe på tv. :bukke:

Jeg har vært veldig blid og glad! :danse:

Har skrevet i dagboken med jevne mellomrom (ikke hver dag) :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Madeline

:vinke: Dette virker som en interresant dagbok. Jeg skal også ned en del kilo og vil gjerne følge med på hvordan det går med deg.

Ja, ja. Jeg er realistisk i forhold til dette. Målet mitt er ikke å raaaaase ned i vekt for så å raaaaase opp igjen. Nei nå er det endring av livsstil som gjelder, ikke sultestreik.

Høres veldig fornuftig ut. Jeg holder også på med en livsstilsendring og håper det er det som skal til for å nå målet. Foreløpig går det heldigvis veldig bra.

Ellers har jeg ikke fått målt hvor mange cm jeg er rundt livet pga at vi fortsatt bare har tommestokk... MEN jeg fant en gammelt belte jeg ikke bruker lenger, og har satt en strek på det. Håper på at strekene forsvinner innover. Gjør de det er det ikke så nøye akkurat hvor mange cm det er snakk om..

Det var lurt. Jeg har et gammelt belte jeg kan bruke til det formålet. Tror jammen jeg skal finne det fram i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stakk innom Hannen. La oss stå sammen og hjelpe hverandre til ikke å falle for fristelsen.......

Nå er jeg akkurat ferdig med treningen min i dag. 35 minutter på treningsmaskinen min. Tror jeg må skru opp motstanden litt, for i dag merket jeg ikke så mye. Kunne trent mye lenger. Men jeg har gjort en avtale med meg selv at jeg ikke skal overdrive. Jeg må finne en treningsmengde som for meg er overkommelig og som jeg kan opprettholde. Derfor er en halvtime til en time per gang nok i massevis for meg.

Ellers har vi fulgt ukemenyen i dag også og hatt pølser (go' og mager) på potetmosseng i dag (oppskrift 4 pers):

1 pose potetmos (Lages som vanlig, men kutt ut mesteparten av smøret og bruk lettmelk)

400g magre kjøttpølser

1 løk

4 tomater

100g revet lettere Norvegia

Lages i ildfast form og gratineres i ovnen ved 225 grader i ca 25 minutter. Serveres med en grønn salat.

Helt ok middag!

Nå skal jeg dusje :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madeline
Men jeg har gjort en avtale med meg selv at jeg ikke skal overdrive. Jeg må finne en treningsmengde som for meg er overkommelig og som jeg kan opprettholde. Derfor er en halvtime til en time per gang nok i massevis for meg.

Det høres veldig fornuftig ut. Mange har lett for å overdrive i starten for å få resultater raskt. Problemet er bare at mange går lei etter en stund.

Med fornuftig trening og et sunt kosthold er jeg sikker på at du vil nå målet ditt. Det gjelder bare å være litt tålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...