Gjest feriegjest Skrevet 29. januar 2006 #1 Skrevet 29. januar 2006 Noen som har vært i Krakow? Vurderer dette som reisemål for jentur. Viktig for oss: gode shoppingmuligheter, ok mat, billig! hadde vært fint: SPA-hotell? Noen tips?
Missbumblebee Skrevet 1. februar 2006 #2 Skrevet 1. februar 2006 Jeg har vært der, men det er mange år siden så det er fullt mulig at det er blitt veldig forandret nå... Ikke vet jeg. Det jeg husker derfra, var at det var billig å bo, billig å spise (men noen av restaurantene var litt lugubre), det var veeeldig billig å drikke ute på byen, mens klær, smykker, etc var omtrent like dyrt der som det er her hjemme. Men det er mye pent å se på der. Mener å huske at vi dro innom en saltgruve der (var innom flere byer og land på den turen, ikke så godt å huske alt), og der var det bare helt utrolig vakkert. Vi gikk ned masse trapper og kom ned i selve saltgruven. Der bede var ALT laget av salt, lysekroner, statuer, begger, tak, gulv, ALT. Utrolig opplevelse! Jeg vet ikke om det er noen spa muligheter der, men det er vel godt mulig, det vet sikkert et godt reiseselskap vil jeg tro. Lykke til!
Thomasine Skrevet 2. februar 2006 #3 Skrevet 2. februar 2006 For meg er Krakow den vakreste storbyen og ikke Praha!! Har vært begge steder... Her kan du lese om spa-muligheter og også om de fantastiske gruvene: http://www.portentilpolen.no/index-filer/Page10451.htm Gruvene er en opplevelse uten like og MÅ oppleves!! Her kan du lese om Krakow generelt: http://www.portentilpolen.no/index-filer/krakow.htm
Gjest Olava Skrevet 2. februar 2006 #4 Skrevet 2. februar 2006 Var der i fjor sommer. Nydelig by! Hvis man ikke liker å gå konstant i kø, er det best å unngå å reise dit om sommeren.
Gjest Gjest Skrevet 3. februar 2006 #5 Skrevet 3. februar 2006 Jeg har vært der, men det er mange år siden så det er fullt mulig at det er blitt veldig forandret nå... Ikke vet jeg. Det jeg husker derfra, var at det var billig å bo, billig å spise (men noen av restaurantene var litt lugubre), det var veeeldig billig å drikke ute på byen, mens klær, smykker, etc var omtrent like dyrt der som det er her hjemme. Men det er mye pent å se på der. Mener å huske at vi dro innom en saltgruve der (var innom flere byer og land på den turen, ikke så godt å huske alt), og der var det bare helt utrolig vakkert. Vi gikk ned masse trapper og kom ned i selve saltgruven. Der bede var ALT laget av salt, lysekroner, statuer, begger, tak, gulv, ALT. Utrolig opplevelse! Jeg vet ikke om det er noen spa muligheter der, men det er vel godt mulig, det vet sikkert et godt reiseselskap vil jeg tro. Lykke til! ← Var du der i november 1993??
Missbumblebee Skrevet 6. februar 2006 #6 Skrevet 6. februar 2006 Var du der i november 1993?? ← Nei jeg var der noen år senere
Lillesøster Skrevet 6. februar 2006 #7 Skrevet 6. februar 2006 (endret) Synes det var generelt dyrt for klær i Polen, så dit ville jeg ikke dratt for shopping. Endret 6. februar 2006 av Lillesøster
Gjest Gjest Skrevet 6. februar 2006 #8 Skrevet 6. februar 2006 Jeg var i Krakow i 98, og synes det er en kjempefin, men litt liten by. Det er en by med mye kulturliv, men om sommeren er mye sommerstengt, fordi alle studentene er på ferie... Shopping var ikke spesielt spennende, men mulig jeg ikke lette de rette stedene. Ikke så mye kule "lokale" kleskjeder, og omtrent samme priser som hjemme på importvarer (sånn sett er f eks Spania en helt annen verden, for å nevne noe). De har dog endel varer for særlig interesserte, blant annet en utrolig bra plakatbutikk (polsk plakatkunst er/var enestående), en del håndverksvarer o.l Mye hyggelige barer/kafeer, hele Gamleby-området er koselig. Billig å drikke og spise ute, og jeg følte meg trygg alene både på dag- og kveldstid (reiste sammen med en særing av en einstøing). Kinotilbudet er ok, men mye er dubba. Teater kan være verdt å sjekke ut hvis man er interessert. Saltgruvene har jeg ikke sett, men de ligger like utenfor byen. Vernet av UNESCO. Ellers er jo konsentrasjonsleirene Auschwitz/Birkenau noe en bør ha sett.
Pauline Skrevet 7. februar 2006 #9 Skrevet 7. februar 2006 Var der i september for et par år siden. nydelig by og absolutt egnet for jentetur. synes nå slett ikke at klær var så avskrekkende dyrt, da. Dro videre til Berlin etterpå. Der var det dyrt.
Gjest Gjest Skrevet 10. februar 2006 #10 Skrevet 10. februar 2006 Var der for et halvt år siden...Det er super fint der. Veldig billig synes nå jeg... Shoppet en del klær Vil kjempe mye tilbake! Du burde dra til saltgruvene ja.. det er kjempe fint og se på.=) Og Konsentrasjons leirene en halv time unna, også verdt et besøk =D Kjempe fin jente tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå