Gå til innhold

Blir dr martens vintersko veldig klamme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en jobb der jeg noen dager er innendørs hele dagen og noen dager er jeg ute. Trenger da vintersko som holder meg varm og god når jeg er ute som jeg også kan bruke inne. Tror dere dr martens vintersko er egnet, eller blir det veldig klamt?

Anonymkode: 3b419...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

For en person med normalt blodomløp i føttene finnes det ikke en eneste sko i verden som er gode og varme til utebruk, men samtidig bekvemme og ikke for varme til å bruke innendørs en hel dag. 

Hvis du er ute bare i korte perioder og få ganger om dagen: velg "høstsko", eller skinnsko med tynt for/uten for. Da kan du regulere med hvor tykke sokker du bruker. 

Hvis du er lenge ute, og det atpåtil er ordentlig kaldt der du befinner deg: skift mellom ute- og innesko. 

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Skrevet

Jeg syns ikke de blir spesielt klamme å gå med inne. Men de er tunge.

vær også obs på at de funker fint på snø, men er ubrukelige på is/glatta. Glatteste skoene jeg eier. Egner seg bedre som vår/høstsko i mine øyne

Anonymkode: dfc8c...e74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg syns ikke de blir spesielt klamme å gå med inne. Men de er tunge.

vær også obs på at de funker fint på snø, men er ubrukelige på is/glatta. Glatteste skoene jeg eier. Egner seg bedre som vår/høstsko i mine øyne

Anonymkode: dfc8c...e74

Hvis vinterforede Dr. Martens har samme såle som klassikeren er jeg helt enig. Verste skoene jeg har prøvd på vinterføre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har en jobb der jeg noen dager er innendørs hele dagen og noen dager er jeg ute. Trenger da vintersko som holder meg varm og god når jeg er ute som jeg også kan bruke inne. Tror dere dr martens vintersko er egnet, eller blir det veldig klamt?

Jeg tenker det kommer an på om de er av skinn eller «vegansk skinn». Sistnevnte vil gjøre deg kaldere når det er kaldt, og svett når det er varmt. 

Skrevet
SaltLakris skrev (På 21.1.2024 den 14.30):

Jeg tenker det kommer an på om de er av skinn eller «vegansk skinn». Sistnevnte vil gjøre deg kaldere når det er kaldt, og svett når det er varmt. 

De er laget av ekte skinn 

Skrevet

Dr.Martens blir klamme, og skriver under på at doc's er griseglatte på is/snø, og spesielt snø! De er laget med rå-gummi, og skal være gode på isføre (ifølge dem selv), og har faktisk gått overraskende bra på blank is, men på blank snø/snø/is med snø/hvit is er de helt håpløse! Er så håpløse at å investere i brodder er lurt! 

Dette er ikke det du spør om, men kan joggesko/fjellsko funke bedre? 
Der er det hvert fall en form for pusteevne, og en kan styre varmen med sokkene en bruker. Kan ta litt tid/arbeid før en faktisk finner, men om estetikk er viktig for deg finnes det lekre helsvarte modeller der ute (Merell, Nike, Hoka, Skechers, feks)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...