Gå til innhold

Plutselig ekstreme ryggsmerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vet dette ikke er rett sted å poste, da jeg burde få en lege sin mening: men jeg er litt desperat etter svar, og jeg har bestilt kiropraktortime til mandag - og skal til legen hvis det ikke fungerer.

Så: Saken er det at jeg startet å få helt ekstremt vondt i ryggen på høyre side (ca midt i for to dager siden. Våknet med det. Ingen «stråling».

Til nå har det gjort vondt når jeg ligger og sitter og trekker pusten. Det gjør minst vondt når jeg står, og mest vondt når jeg ligger på siden. Alt er sentrert til samme punkt. (Jeg kan heller ikke sove på ryggen selvom det er best, da jeg er gravid og besvimer om jeg gjør det pga presset på pulsåre🥲)  

Det var ekstremt vondt i forigårs, men i går på dagtid ble det litt bedre. Men, når jeg våknet nå var det enda verre, og når jeg reiste meg opp ble det heller ikke bedre. Smertene er hva jeg personlig vil kalle ganske ekstreme.. det eneste som lindrer smertene litt er å ha et varmeteppe på ryggen og sitte helt stille.

Hva i alle dager kan dette være? Jeg er i slutten av tyveårene og har slitt litt med vanlig ryggvondt, men aldri på denne måten. Jeg har en jobb hvor jeg løfter mye tunge ting som svære bilbatterier etc, men jeg har ikke merket at noe har «skjedd» når jeg har jobbet heller.. 

mvh redd

Anonymkode: eedb0...f79

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er gravid så går du til lege før du gjør noe annet.

Anonymkode: 3f823...d0c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud ring 113. Det kan være hjerte. Bedre med en tlf for mye. Ambulanse sjekker ekg på hjerte.

Anonymkode: 97726...111

• Liker 2
Skrevet

Dra på legevakten idag, det kan være hjertet i verste fall.

Anonymkode: 7c818...53b

Skrevet

Lege, NÅ!!

Min ryggvondt var blodpropp, neste stopp lungene. Som gravid har du økt sjanse for blodpropp. Du venter ikke til mandag, du ringer med en eneste gang!!

Anonymkode: 0ad92...e74

• Liker 2
Skrevet

Herregud, ring 113 nå og kom deg på legevakt.

• Liker 1
Skrevet

Hjerte med ryggvondt? Hva i🫣 Nå skremmer dere meg fryktelig, hadde heller tenkt jeg kanskje har fått skiveprolaps eller noe? 

Skrevet

Hjertet sitter jo på venstre side, dette er jo langt fra hjertet?!

Skrevet

Var på sykehuset igår pga lite liv og jeg hadde normalt blodtrykk?! Nevnte ingenting om ryggen fordi det hadde gått over litt som jeg skrev og jeg var mest opptatt av at det ikke skulle være noe galt med babyen  

Skrevet

Prolaps eller myalgi av en form. Strekk, kink osv. 

• Liker 1
Skrevet
BobbySocks skrev (34 minutter siden):

Prolaps eller myalgi av en form. Strekk, kink osv. 

håper virkelig det. Nå fikk de over skremt meg såppass at jeg endte med å ringe legevakten for tips, og nå sitter jeg på legevakta🥹 Fikk beskjed om at symptomene mine faktisk likner det alle over skriver, så de ville ha meg inn asap

• Hjerte 3
Skrevet

Jeg syns det ble veldig mye krisemaksimering rundt ryggvondten her. Jeg våknet for mange år siden og kunne ikke røre meg av smerter i ryggen, viste seg å være prolaps. Det kan også være kink/låsning. Du skriver jo selv at du løfter tungt, og nå er du i tillegg gravid og bærer på ekstra vekt. Så ikke så unaturlig at det skulle ha blitt en overbelastning over tid. 

Anonymkode: 1faaa...fde

• Liker 1
Skrevet

Mannen min hadde akkurat slike smerter og det viste seg å være nyrestein. Godt du kom deg til lege😊 

• Nyttig 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

håper virkelig det. Nå fikk de over skremt meg såppass at jeg endte med å ringe legevakten for tips, og nå sitter jeg på legevakta🥹 Fikk beskjed om at symptomene mine faktisk likner det alle over skriver, så de ville ha meg inn asap

Det kan, men trenger virkelig ikke være så alvorlig som hjertet. Men uansett veldig bra å få det sjekket for å være sikker, så du ikke bruker krefter på å uroe deg. Hos meg var det i hvertfall prolaps, der kom smertene også akutt. Hold oss oppdaterte dag, og lykke til! ❤️ 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan, men trenger virkelig ikke være så alvorlig som hjertet. Men uansett veldig bra å få det sjekket for å være sikker, så du ikke bruker krefter på å uroe deg. Hos meg var det i hvertfall prolaps, der kom smertene også akutt. Hold oss oppdaterte dag, og lykke til! ❤️ 

Tusen takk❤️ Ja, er bok bedre å være føre var.. Har tatt endel prøver nå og venter på å få komme inn til legen

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tusen takk❤️ Ja, er bok bedre å være føre var.. Har tatt endel prøver nå og venter på å få komme inn til legen

Lykke til ❤️ 

Anonymkode: f4f51...999

Skrevet

Jeg er glad du tok svarene på alvor og kontaktet legevakten, ts. Det var det eneste rette å gjøre når du både er gravid og har fått slike smerter. Dette kan være alt fra noe kiropraktoren kan korrigere, eller det kan være helt andre ting som for både din del go babyens del må behandles nå.

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig (sjansene er jo som regel størst for at det ikke er det!).

God bedring ❤️

(og oppdater oss gjerne om du får svar og har overskudd til det)

Anonymkode: 572c5...bf4

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg er glad du tok svarene på alvor og kontaktet legevakten, ts. Det var det eneste rette å gjøre når du både er gravid og har fått slike smerter. Dette kan være alt fra noe kiropraktoren kan korrigere, eller det kan være helt andre ting som for både din del go babyens del må behandles nå.

Krysser fingrene for at det ikke er noe alvorlig (sjansene er jo som regel størst for at det ikke er det!).

God bedring ❤️

(og oppdater oss gjerne om du får svar og har overskudd til det)

Anonymkode: 572c5...bf4

Hun på legevakten mente at det ikke er noen faresignaler som bekymret henne, men at jeg skulle ta kontakt med en gang hvis noe endrer seg eller hvis jeg føler meg verre❤️

hun mente at jeg kanskje har irritert på meg noe i ryggen, og at kroppen min er i såppass stor forandring at det kan komme av en lengre belastning som har «smelt opp». Jeg ble i allefall mer beroliget av å være der, alle prøver som ble tatt var også plettfrie - så skal ta Paracet og se det ann. 

Skal til kiropraktoren imorgen, så da får jeg jo også sett om det hun gjør kanskje kan bedre ting! Hvis ikke ringer jeg legen min👏🏻 Kan jo ikke leve sånn her over tid, våkner jo å griner om natten når jeg skal reise meg opp fordi det er så vondt🤷🏽‍♀️

• Hjerte 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun på legevakten mente at det ikke er noen faresignaler som bekymret henne, men at jeg skulle ta kontakt med en gang hvis noe endrer seg eller hvis jeg føler meg verre❤️

hun mente at jeg kanskje har irritert på meg noe i ryggen, og at kroppen min er i såppass stor forandring at det kan komme av en lengre belastning som har «smelt opp». Jeg ble i allefall mer beroliget av å være der, alle prøver som ble tatt var også plettfrie - så skal ta Paracet og se det ann. 

Skal til kiropraktoren imorgen, så da får jeg jo også sett om det hun gjør kanskje kan bedre ting! Hvis ikke ringer jeg legen min👏🏻 Kan jo ikke leve sånn her over tid, våkner jo å griner om natten når jeg skal reise meg opp fordi det er så vondt🤷🏽‍♀️

Så bra at alt virker å være ok med hjertet! Jeg tror nok også det er muskulært/strekk, så håper kiropraktoren kan hjelpe deg. Jeg har personlig mye bedre erfaring med fysioterapeut, men det er sikkert individuelt :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Så bra at alt virker å være ok med hjertet! Jeg tror nok også det er muskulært/strekk, så håper kiropraktoren kan hjelpe deg. Jeg har personlig mye bedre erfaring med fysioterapeut, men det er sikkert individuelt :)

Jeg har aldri prøvd fysio, så det er kanskje en annen mulighet jeg får prøve ut hvis kiropraktoren ikke får lettet det noe! Tenker jeg kontakter legen min hvis det ikke blir noe lettet etter imorgen, også får han eventuelt bestemme hva som er lurt videre! Men prøver kiropraktoren først, det har pleid å hjelpe på mine «vanlige» vondter før ihvertfall😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...