AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 17-åringen vår er alvorlig psykisk syk, og i det siste har hun beg å sette mannen min opp mot meg og motsatt. Psykologen hennes tar tidvis side med henne når hun snakker ned mannen min. Hun har opplevd alvorlig mobbing på skolen. Vi har strukket oss veldig langt i å hjelpe og støtte henne (døgnet rundt). Forstår hun har det vondt, men føler tidvis at jeg utsletter meg selv. Ingenting er bra nok el nok for henne. Hva gjør vi? Anonymkode: 326ab...975 4
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Ville hørt med psykologen om dere kan møte denne uten 17 åringen. Der må jo være rammer og krav til ungdommen uansett hvor mye mobbingen denne er blitt utsatt for. Anonymkode: afaa2...7f5 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 Be om foreldrerådgivning av kommunens barne-og familietjeneste. Det er vanskelig å vite hvordan være forelder for syke barn. Anonymkode: 14b4b...b31 2
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 Kommer an på hva slags psykisk sykdom hun har. Psykose for eksempel må man forholde seg til på en annen måte enn spiseforstyrrelse eller alvorlig depresjon. Måten hun ser virkeligheten på kan være en del av sykdommen. Anonymkode: 34de4...796
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Psykologen hennes tar tidvis side med henne når hun snakker ned mannen min. Anonymkode: 326ab...975 Når psykologen holder med henne, så må det være en god grunn til det (altså noe du ikke forteller, eller at du ikke har selvinnsikt til å forstå hvorfor). Kanskje så møter dere ikke henne slik hun trenger? Vanligvis pleier terapeuter å være nøytrale, fordi de ikke vet den andre siden av saken. De tar ikke side om det ikke er en god grunn til det. Ja, de skal støtte sin pasient - men de skal også få pasienten til å reflektere. Jeg har i hvertfall erfaring med det. Anonymkode: 72129...63d 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): 17-åringen vår er alvorlig psykisk syk, og i det siste har hun beg å sette mannen min opp mot meg og motsatt. Psykologen hennes tar tidvis side med henne når hun snakker ned mannen min. Hun har opplevd alvorlig mobbing på skolen. Vi har strukket oss veldig langt i å hjelpe og støtte henne (døgnet rundt). Forstår hun har det vondt, men føler tidvis at jeg utsletter meg selv. Ingenting er bra nok el nok for henne. Hva gjør vi? Anonymkode: 326ab...975 vitner jo bare om at du og mannen ikke deler alle synspunktene. Anonymkode: 60db5...7f1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #7 Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ville hørt med psykologen om dere kan møte denne uten 17 åringen. Der må jo være rammer og krav til ungdommen uansett hvor mye mobbingen denne er blitt utsatt for. Anonymkode: afaa2...7f5 Dette kan både psykologen og datteren nekte. Hun er over 16 år og har rett til å bestemme over egen helse. Anonymkode: c3653...787 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #8 Skrevet 21. januar 2024 Mobbere er råtne mennesker. Anonymkode: cc882...473
Amy Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Mobbing er helt forferdelig. Jeg sliter psykisk pga. Årevis med mobbing i skoleårene.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #10 Skrevet 21. januar 2024 Hva mener du med alvorlig psykisk syk? Hva er diagnosen/ symptomene? Mannen din- er det hennes far? Hvordan vet du at psykologen hennes holder med henne? Hennes opplevelse av dere som foreldre kan være annerledes enn deres opplevelse. Din opplevelse er at hun setter dere opp mot hverandre, henne opplevelse er kanskje at hun ikke blir hørt av dere e.l mobbing gjør noe med en tenåring, og det er nok mye inni henne som er vanskelig. hva psykologen tenker om mannen din er ikke viktig. Det som er viktig er at din datter klarer å åpne seg til psykologen og at de jobber godt sammen Anonymkode: 74b99...34a
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #11 Skrevet 21. januar 2024 Kanskje pårørendesamtale/tilbud kan være ett alternativ? Anonymkode: 0b02c...692
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #12 Skrevet 21. januar 2024 Hei. Så fint hun får hjelp. Kanskje litt flere timer med psykologen alene kan være bra? Og at dere parallelt har samarbeidsmøte med psykolog utenom. Har dere blitt forklart hennes sykdomsbilde? Det at hun setter dere opp mot hverandre kan være en del av hennes sykdomsbilde / måte og de det på? Etterlys informasjon om diagnose hvis dere ikke allerede har fått det. Få råd om hvordan dere kan/ bør svare og hjelpe henne i ulike settinger. Har dere blitt tilbudt pårørendesamtale eller oppfølging ved feks pårørendesenteret? Hvis deres område har et ambulant akutteam knyttet til en dps vil jeg varmt anbefale å ringe dem. De hjelper mennesker i kriser, og man definerer selv hva som er krisen... Det høres tøft ut å stå i det dere står i. Håper dere og datteren din får den hjelpen dere trenger Anonymkode: bc141...ead 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #13 Skrevet 21. januar 2024 Jeg ville heller prøvd å invitere hun med til en familiepsykolog enn å prøve å få time med psykologen hun allerede har bygget ett forhold og tillit til. Som mobbeoffer har hun nok følt mye på utrygghet så det er viktig at hun kan føle trygghet når hun prater med psykologen. Anonymkode: 2b33e...bb6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå