Gå til innhold

Hvilken bok er den mest spennende du har lest?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sjanger har ikke noe å si. Hvilken bok slet du med å legge fra deg? Om du kjenner til flere enn en, kom gjerne med anbefalinger. 

Anonymkode: 7132f...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres kanskje litt rart ut, men faktisk Knausgårds Min Kamp.

Anonymkode: 3a122...f6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de jeg har blitt mest overrasket over, og som holdt meg "på" igjennom hele boken var "noen kjenner mitt navn". Jeg slet med å legge den fra meg, men i tillegg så tenkte jeg mye på den både mens jeg leste og i ettertid. Det er en historie som stadig dukker opp i tankene mine, over ett år etter jeg leste den.

https://www.ark.no/produkt/boker/skjonnlitteratur/noen-kjenner-mitt-navn-9788281690394

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raphael

"Hvor er Tassen?" 

Suger deg inn helt fra starten av, og får deg til å virkelig lure på hvor Tassen er blitt av. Historien har også en litt dramatisk mor-barn-dimensjon, siden det er moren til Tassen (og ikke eierne) som leiter etter ham. Det gjør en, som leser, litt ekstra investert i at Tassen må bli funnet. 

Obs! Spoiler alert videre her:

Bak hver eneste side dukker det opp en overraskelse. Som leser tenker du hver gang at "Tassen må jo være der", siden de er alle perfekte steder å gjemme seg. Men nei, hver gang blir du like overrasket over at han ikke er der allikevel. Og så er det alltid en liten plot twist i at det er andre dyr som gjemmer seg der i stedet. Og det får jo fantasien i sving, kan du si. Hva er f.eks. greia med apekatten i klesskapet? Hva er dens historie? 

Til slutt blir Tassen funnet i kurven, og det er en like stor lettelse hver gang - nesten uansett hvor mange ganger du har lest romanen. Du får liksom forløsningen i at akkurat det mysteriet blir oppklart, samtidig som du får en rekke med cliff hangers angående alle de andre dyrene som dukket opp underveis. 

Endret av Raphael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Hunger Games

Anonymkode: 5b0b9...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håndtering av de udøde - John Ajvide Lindqvist 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Svøm med dem som drukner» av Lars Mytting likte jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...