Gå til innhold

Krinoline har kost seg for mye


Krinoline

Anbefalte innlegg

Min 50-årsgave til meg selv er å gå ned 20 kg! Av helsemessige grunner, først og fremst, men selvsagt også for igjen å få på meg vakre kjoler med stramt liv som ligger gjemt bak i skapet og nedpakket på loftet.

Min plan er å føre kaloridagbok på MyFitnessPal (gratisversjonen) og så har jeg allerede startet en runstreak, som vil si å løpe minst 1,6 km hver dag. Ihvertfall ut januar, så får vi se om runstreaken vedvarer. Jeg var ferdig med dag 7 i dag, så den er i gang, uten plager så langt. Skal trene litt styrke også, innimellom.

Ellers om meg: Jeg blir 50 år senere i år, og er en hjemmekjær, men sosial person som liker det gode liv. Er glad i god mat, vin, godteri, gode kaker, og alt hva livet for øvrig har å by på. Kroppen min takker meg ikke for dette, men har gitt meg overvekt, meget høyt kolesterol og et såpass puffy uttrykk i fjeset at jeg ikke kjenner meg helt igjen lenger.

Heldigvis liker jeg å være aktiv, og jeg er interessert i å leve så sunt og lenge som mulig. Har et digert hus og tomt som også krever sitt av gjøremål, noe som er veldig lystbetont. 

Kommer til å veie meg et par ganger i uken og sjekke innom her, håper jeg klarer å bruke dette som en motivasjon til å klare dette. Har prøvd haugevis av ganger, nok er nok!

Startvekt: 79,7 kg

Mål: 59 kg

Høyde: 163 cm

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Kjenner meg igjen i det du forteller med overvekt, høyt kolesterol og puffy ansikt. Jeg hadde også høyt blodsukker. Er 167 og veide på det meste 83 kg. Vil bare si at dette kan du klare, jeg veier nå 54-55 kg, gikk ned nesten 40 kg over 2 år, og alle prøver er fine. Bare stå på, det føles så mye bedre å kjenne igjen kroppen sin! Og heldigvis er det fortsatt rom for bakst og sjokolade, og smågodt! Lykke til. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Soleil70 skrev (15 minutter siden):

Hei! Kjenner meg igjen i det du forteller med overvekt, høyt kolesterol og puffy ansikt. Jeg hadde også høyt blodsukker. Er 167 og veide på det meste 83 kg. Vil bare si at dette kan du klare, jeg veier nå 54-55 kg, gikk ned nesten 40 kg over 2 år, og alle prøver er fine. Bare stå på, det føles så mye bedre å kjenne igjen kroppen sin! Og heldigvis er det fortsatt rom for bakst og sjokolade, og smågodt! Lykke til. 

Tusen tusen takk, dette var veldig motiverende! Er så imponert over deg, så fantastisk å få til noe så bra! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krinoline skrev (33 minutter siden):

Tusen tusen takk, dette var veldig motiverende! Er så imponert over deg, så fantastisk å få til noe så bra! ❤️

Ja, det skulle jo stå 30 kg da, ikke 40 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hit til dagboksamfunnet :blomst: Her er vi mange som finner motivasjon og vilje bare ved å skrive og dele med andre som er i lignende situasjon. Ønsker deg masse lykke til :duskedame:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vektrapport fra i dag tidlig: 78,7

Dag 10 av runstreaken, som går bra uten noen plager, men jeg løper bare minstelengden ut januar (som er 1 engelsk mile / 1,6 km). Skal øke litt i lengde og variere med intervall fra februar, men fremdeles ha minstelengden inkorportert i daglig løping.

Fremover nå skal jeg være bevisst på å ikke spise potetgull og godteri, og å kun ta liten middagsporsjon, men da kan jeg spise helt vanlig middag med saus og alt. Ellers til måltidene går det i Wasa sport+ med skinke/kylling osv, så dette må jo bli vektnedgang hvis jeg holder det over tid. 🤞🏼

Endret av Krinoline
Skrev feil dag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amatariel skrev (10 minutter siden):

Bra nedgang allerede ☺️ 

Takk!! Tas i mot, og jeg merker det hjelper å rapportere er sted. Skal innom hos dere andre også og bli litt kjent! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia heia! Og gratulerer med dagbok. 😀

Jeg begynte løpingen med å følge løplabbet sitt nybegynnerprogram, som ligger på nettsiden. Nybegynner: 12-ukers program | Löplabbet (loplabbet.no)

Skal begynne på uke 12 nå, og formen har steget mye på disse ukene, selv om jeg kun løper 2 økter i uken.  Kanskje noen av de programmene kan være noe for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...