Gå til innhold

Hvilken språklæring app bruker du?


tånegla

Anbefalte innlegg

Jeg har satt for meg at jeg skal lære meg et nytt språk. Lastet ned Duolingo og har holdt på med den i litt over en måned. Men jeg er ikke særlig fornøyd, jeg føler at det er litt småteit å måtte lære " Bjørnen drikker en øl" "Skilpadden spiser en edderkopp"  "De leser en meny og spiser ost" 

Jeg føler det er mer naturlig å lære feks "Hvordan har du det?" og dagligtale. Altså hvem snakker med folk i et annet land og sier at bjørnen drikker øl?

Hvilken App bruker du, og er du fornøyd?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du virkelig vil lære deg et nytt språk ambefaler jeg egentlig kun et språkkurs kombinert med lytting og lesing. Senere når du har jobbet deg opp en base, kan du begynne å skrive og holde samtaler. Personlig syns jeg de fleste APPER er bortkastet tid. Du lærer så mye mer av å fordype deg en times tid daglig i språket. Eneste APPENE jeg bruker som er relatert til språk er nyheter, podcaster eller kommunikasjons applikasjoner hvor mam finner tandempartnerer i det språket mam ønsker å lære. 

 

Bare se undervisningen i skolen, sjeldent blir det brukt memory eller duolingo lignende greier. Utenom må du lytte mye til språket, absorbere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får stort ordforråd med duolingo.

Anonymkode: 70754...17f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du får stort ordforråd med duolingo.

Anonymkode: 70754...17f

Enig. Samt at det er lydoppgaver og du hører forskjellige folk snakke så du hører ikke bare en versjon av språket. Liker den appen vedig godt jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest beaglevalp

Har prøvd alle og er ikke noe for meg. Eneste som funket for å holde motivasjonen oppe var Italki med en fast lærer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Måneskinn said:

Enig. Samt at det er lydoppgaver og du hører forskjellige folk snakke så du hører ikke bare en versjon av språket. Liker den appen vedig godt jeg :)

Jepp, også må man snakke selv også :) Har lært myyye spansk av den appen, neste steg for meg blir å dra dit for å praktisere.

Anonymkode: 70754...17f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duolingo og DW Learn German. I tillegg ser jeg på tysk tv og hører tyske podcaster.

Anonymkode: bfc48...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
tånegla skrev (På 20.1.2024 den 18.09):

småteit å måtte lære " Bjørnen drikker en øl"

det er mye rart man skal lærer seg på duolingo - enig. Enkelte setninger planter noen bilder i hodet 🙂

Har nettopp vært igjennom en samtale mellom far og sønn, hvor sønnen har funnet lærkostyme og pisk i farens skap 🙂 oi oi 

.. jeg digger appen faktisk. Har brukt den i over tre år 

Anonymkode: 12748...cd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i liten grad brukt apper, men da jeg var nybegynnere i finsk for en del år siden brukte jeg 50 languages, både app og nettsted. 

Har så vidt vært innom Duolingo, men foreløpig har det ikke vært noe for meg. Mulig jeg ikke har satt meg nok inn i hvordan den fungerer, men det jeg fikk opp virket veldig tilfeldig og lite systematisk. 

Har lært mer av bøker, nettsteder,  podcast og radio/TV. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...