Gå til innhold

Hente og levere bil utenfor bilverkstedets åpningstider

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om dette er noe "alle" bilverksted tilbyr. Bilen min skal ha et lite "opphold" en hel arbeidsdag. Jeg skulle gjerne heller levert bilen på kvelden før, og så hentet den kvelden etter. Men er dette praktisk gjennomførbart, har alle verksted slik nøkkelboks? 

Anonymkode: 7acf6...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei, jeg lurer på om dette er noe "alle" bilverksted tilbyr. Bilen min skal ha et lite "opphold" en hel arbeidsdag. Jeg skulle gjerne heller levert bilen på kvelden før, og så hentet den kvelden etter. Men er dette praktisk gjennomførbart, har alle verksted slik nøkkelboks? 

Aldri opplevd verksted uten nøkkel drop. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorma skrev (9 minutter siden):

Aldri opplevd verksted uten nøkkel drop. 

Takk for svar. Eneste problemet er betalingen da. Jeg er usikker på om de tar faktura. Kanskje jeg kan avtale dette med de? Jeg er trygg og sikker betaler, kan betale fakturaen før jeg henter bilen liksom. 

Hvordan fungerer forresten en slik nøkkeldrop? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare å bruke reservenøkkel da? Levere den i åpningstida og sette bilen der etter jobb. Evt legge nøkkel på bakhjulet. 

Anonymkode: edcf2...8bd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkelte verksteder har nøkkelboks for både inn og utlevering, den er da utstyrt med kortautomat slik at du får betalt. 

Men disse boksene er kostbare, så det er ikke alle som tar seg råd til det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring verkstedet ditt og spør.

Er jo umulig for noen her å vite hvordan praksis de har rundt dette.

Anonymkode: c8ca7...0cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nøkkeldrop ved levering er vanlig. Ved henting er det ikke like vanlig, da verkstedet må ha penger inn på konto før du får tilbake bilen. Kan du ikke levere kvelden før og hente bilen rett før de stenger?

Anonymkode: 875cc...1ff

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leverer min på kvelden, slenger nøkkelen i drop boksen og henter etter stengetid og da ligger nøkkelen i nøkkelboks. Regningen får jeg i posten.

Anonymkode: 809b9...70e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt verksted kan sende vippskrav og legger ut nøkkel på avtalt sted. Ved levering har de en brevsprekk man kan dytte den inn i. 

Merkeverkstedet har en automat man betaler på, så kommer nøkkelen ramlende ned i en skuff. 

Anonymkode: 35f7d...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri opplevd å måtte betale før man får tilbake bilen. Vår erfaing er at de heller ønsker å sende faktura enn å la oss betale når vi henter bilen. 

Vi leverer nesten alltid kvelden før og legger nøkkelen i dropboksen. Som oftest har vi hentet bilen før stengetid, men en gang vi ikke rakk det så la de nøkkelen på et dekk etter avtale.

Hvilke rutiner verkstedet du skal bruke har, må du nesten spørre de om. 

Anonymkode: 6fb62...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis verkstedet ditt har nøkkelinnkast, kan du levere bilen når som helst på døgnet, låse den og sende nøkkelen inn i et hull i veggen. Det er nok også vanlig at du må merke nøkkelen med navn og bilnummer før du legger den igjen.

Henting utenfor åpningstiden kommer an på om verkstedet tilbyr faktura, eller om du må betale før du får bilen tilbake. Dette må du snakke med verkstedet om på forhånd. Trolig vil de gjøre en kredittsjekk av deg før du eventuelt blir fakturakunde. Enkelte verkstededer har dager med lengre åpningstid. Hvis forretningen også har bilsalg, kan det hende salgsavdelingen har lenger åpent enn verkstedet, og at du kan få ordnet deg på den måten.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle verksteder jeg har vært borti tilbyr å levere utenfor åpningstid. Henting er mer variert etter min erfaring. 

Fancy nøkkelboks der man bruker kode for å få tilbake nøkkelen. 

Det gamle ordningen med å legge nøkkelen et avtalt sted. Noen gjør det, andre har en klar policy om å ikke gjøre det. 

Henting av nøkkelen i bilbutikken hvsi det er en kombinert bedrift. 

Så hvis man har to nøkler, så kan man få vente med å hente nøkkel til når det passer. 

Sånn omtrent har jeg opplevd opp gjennom årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...