AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #1 Skrevet 20. januar 2024 Hei. Jeg begynte på cipralex tidligere denne uken, og merker jeg er super trøtt hele tiden. Det passer veldig dårlig å være så trøtt på kvelden, for jeg har litt å gjøre og jeg verdsetter kvelden pga småbarn etc. Har noen her erfart at trøttheten har gått over etter en stund ? Hvor lenge varte denne bivirkningen for deg ? Anonymkode: 26b32...0ce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #2 Skrevet 20. januar 2024 Forbigående bivirkninger ved oppstart er vanlig og det går som regel over i løpet av et par uker. Anonymkode: ff05a...7cb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #3 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Forbigående bivirkninger ved oppstart er vanlig og det går som regel over i løpet av et par uker. Anonymkode: ff05a...7cb Ja håper jo det , har googlet masse i håp om å finne noen som sier at trøttheten gav seg etter litt,men har foreløpig ikke funnet noe.. Anonymkode: 26b32...0ce
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #4 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ja håper jo det , har googlet masse i håp om å finne noen som sier at trøttheten gav seg etter litt,men har foreløpig ikke funnet noe.. Anonymkode: 26b32...0ce Det gir mening at du ikke finner noe. De færreste tar til nettet for å fortelle at noe gikk over i løpet av kort tid. Det er de som har problemer som har behov for å meddele det. Det finnes ikke noen grunn til å tro at det ikke skal gå over, for å si det slik. Anonymkode: ff05a...7cb
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #5 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det gir mening at du ikke finner noe. De færreste tar til nettet for å fortelle at noe gikk over i løpet av kort tid. Det er de som har problemer som har behov for å meddele det. Det finnes ikke noen grunn til å tro at det ikke skal gå over, for å si det slik. Anonymkode: ff05a...7cb Ja, logisk nok. Derfor tok jeg sjansen på å spørre tilfelle noen her har erfart at det har gått over... 😊 Anonymkode: 26b32...0ce 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #6 Skrevet 20. januar 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ja, logisk nok. Derfor tok jeg sjansen på å spørre tilfelle noen her har erfart at det har gått over... 😊 Anonymkode: 26b32...0ce Det er slik antidepressiva fungerer. Man får forbigående bivirkninger ved oppstart, opptrapping og nedtrapping. Du trenger ikke lure på det. Anonymkode: ff05a...7cb
HemmeligSpion Skrevet 20. januar 2024 #7 Skrevet 20. januar 2024 I tillegg til at "ingen skriver om noe som er et forbigående problem" så reagerer man også ulikt på antidepressiva. Du vil finne mange forskjellige erfaringer. For min del hadde hverken generisk escitalopram eller cipralex noen virkning overhodet, enten det var 5 eller 20mg, så jeg hadde ikke trøttheten overhodet. En "twitterinne" hadde det hele tiden. Det tar nok en to-tre uker for at den circadianske rytmen din kohabiterer innsigelsesfritt med nervesystemet. In other words; dgb.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #8 Skrevet 20. januar 2024 Ja, jeg ble sinnsykt trøtt ved oppstart på antidepressiva 😴Kunne sove og sove, men det varte egentlig bare ca en uke og det har heldigvis ikke vedvart. Jeg fikk for øvrig samme bivirkning ved opptrapping, men som andre skriver så er det vanlig med bivirkninger i begynnelsen 😊 Anonymkode: 8b581...f41
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #9 Skrevet 21. januar 2024 Jeg ble også stuuptrøtt første to ukene, så gikk det seg til. Jeg sammenlignet trøttheten med den jeg hadde som gravid i første trimester - kjentes som fatigue og var veldig tungt! Anonymkode: 11e38...114
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå