Gå til innhold

"Synske" personer er en stor bløff

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I min disiplin er å bruke evnene til å tippe lottotal, absolutt ikkje lov. 

Anonymkode: 5e5fe...e50

Hvorfor ikke?

Anonymkode: a91d3...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Største beviset for at det bare er bløff er at absolutt ingen har klart å bevise sine "evner"

Anonymkode: 8e37c...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.44):

For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...?

Anonymkode: e6369...965

Nå er vel den største økningen i sykdommer i norge innen det psykiske.......og det er nk også en av grunnene til at litt for mange i dette landet tror på synske, håndspåleggere og det at det finnes spøkelser. Feilen sitter nok dessverre mellom ørene på folk.

Anonymkode: ea356...ca8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes to typer "synske" personer.

De som driver med svindel og vet det selv.
De som faktisk tror på at det selv har disse evnene.

Den siste kategorien er vert fall bare "skyldig" i kognitive mangler. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (2 minutter siden):

Mistenker at førstnevnte gruppe er i stort overtall 

Anonymkode: 8e37c...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gregarious skrev (16 minutter siden):

Det er mange svindlere der ute ja, men det tar ikke bort det at noen faktisk har disse evnene.

Skal fortelle om en litt spesiell hendelse jeg hadde sent i ungdomsårene. Jeg var på en sammenkomst hos en venn av noen venner som bodde i en annen by. Moren til vedkommende var klarsynt. Plutselig kommer hun bort til meg og sa at hun så at jeg slet med noe, og lurte på om hun kunne spå meg med tarot. Jeg svarte da ja.

På denne tiden hadde jeg nylig vært sammen med en mann det var slutt med, og jeg var på denne tiden forelsket i en annen. Lurte derfor på om hun kunne se hvordan det kom til å gå rundt denne nye mannen. Hun begynte å legge kortene og viste de til meg underveis. Kortene viste fysisk nærhet, men så kommer det et kort med bilde av en fisk, og hun forteller da at her kommer det en fisk i mellom som kommer til å ødelegge.

Noen uker senere så var jeg på fest med denne mannen, og min eks var også der. Mannen jeg var forelsket i og jeg havnet i samme seng og hadde sex. Men plutselig midt i så braser min eks plutselig inn og stopper det hele og lager skikkelig bråk. Han er fisk av stjernetegn. 

Etter dette har jeg trodd på tarot. Denne damen visste ingenting om stjernetegnet til min eks eller kjente til noen da hun var fra en helt annen by 2 timer unna. Hun tok heller ikke betalt for spåingen. På denne sammenkomsten var første og siste gangen jeg så henne, og har tenkt mye på det i ettertid. Det gjorde inntrykk.

Anonymkode: 6ba42...918

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/20/2024 at 5:44 AM, AnonymBruker said:

For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...?

Anonymkode: e6369...965

Jeg ser at du kommer til å få mye "pepper" fra de "synske" på dette innlegget. 

Kg er full av "digitale" synske også. Folk som kan "se" ting uten å vite hvem personen er. Helt fantastisk. Magien er sterk her inne. 

Anonymkode: 229db...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Det er mange svindlere der ute ja, men det tar ikke bort det at noen faktisk har disse evnene.

Skal fortelle om en litt spesiell hendelse jeg hadde sent i ungdomsårene. Jeg var på en sammenkomst hos en venn av noen venner som bodde i en annen by. Moren til vedkommende var klarsynt. Plutselig kommer hun bort til meg og sa at hun så at jeg slet med noe, og lurte på om hun kunne spå meg med tarot. Jeg svarte da ja.

På denne tiden hadde jeg nylig vært sammen med en mann det var slutt med, og jeg var på denne tiden forelsket i en annen. Lurte derfor på om hun kunne se hvordan det kom til å gå rundt denne nye mannen. Hun begynte å legge kortene og viste de til meg underveis. Kortene viste fysisk nærhet, men så kommer det et kort med bilde av en fisk, og hun forteller da at her kommer det en fisk i mellom som kommer til å ødelegge.

Noen uker senere så var jeg på fest med denne mannen, og min eks var også der. Mannen jeg var forelsket i og jeg havnet i samme seng og hadde sex. Men plutselig midt i så braser min eks plutselig inn og stopper det hele og lager skikkelig bråk. Han er fisk av stjernetegn. 

Etter dette har jeg trodd på tarot. Denne damen visste ingenting om stjernetegnet til min eks eller kjente til noen da hun var fra en helt annen by 2 timer unna. Hun tok heller ikke betalt for spåingen. På denne sammenkomsten var første og siste gangen jeg så henne, og har tenkt mye på det i ettertid. Det gjorde inntrykk.

Dette er jo typisk, en tar en tilfeldighet til fordel av noe overnaturlig.

Dette er en logisk feilslutning, ser for deg at du bruker like lite kritisk tanke rundt andre valg i din hverdag.  

Men folk ønsker å tro, derfor er det enda folk som tror de har arvet 10 millioner fra en Prins i Nigeria bare de overfører noen tusen først. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gregarious skrev (Akkurat nå):

Dette er en logisk feilslutning, ser for deg at du bruker like lite kritisk tanke rundt andre valg i din hverdag.  

Men folk ønsker å tro, derfor er det enda folk som tror de har arvet 10 millioner fra en Prins i Nigeria bare de overfører noen tusen først. 

Ønsket bare og fortelle deg om min hendelse, men du derimot kan jo bare velge og ønske og ikke tro på det her. Det er ikke mitt problem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gregarious said:

Jeg vant akkurat 10millioner i et amerikansk lotteri jeg aldri har hørt om. Måtte bare overføre 25000 penger siden de egentlig ikke sender premier ut av landet. 😛 gleder meg til jeg får premien inn på kontoen.  Noen synske som kan se når premien er inne? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vant akkurat 10millioner i et amerikansk lotteri jeg aldri har hørt om. Måtte bare overføre 25000 penger siden de egentlig ikke sender premier ut av landet. 😛 gleder meg til jeg får premien inn på kontoen.  Noen synske som kan se når premien er inne? 

Aldri!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Morsom du😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke?

Fordi evnene skal brukes til gode ting, ikke til grådighet og egoisme. Takk forresten, for spørsmålet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Fordi evnene skal brukes til gode ting, ikke til grådighet og egoisme. Takk forresten, for spørsmålet. :)

Ok, skjønner. Ble bare litt nysgjerrig på ditt perspektiv 😊 Takk for at du tok deg tid til å svare!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.2.2024 den 21.36):

Så du mener at synske - OM de hadde trosset (tro? reglement? etikk?) - så KUNNE de ha kikket i kula og sett de kommende vinnertallene i Eurojackpot?

Hvis ja - Da foreslår jeg at Synsk Synskensen gjør nettopp dette, vinner 1mrd kroner og donerer pengene til Leger uten Grenser, Unicef eller tilsvarende så blir det hverken grådig eller egoistisk. Herr Synskesen kan beholde 10.000,- som lønn for strevet.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
On 2/27/2024 at 7:46 PM, Gregarious said:

Dessverre trur jeg den første kategorien er den aller mest vanlige.

Anonymkode: 24151...dc2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Queen_Lilith skrev (På 22.1.2024 den 4.26):

Jeg ska prøve å unngå å svare like nedlatende som ts' holdning her...

Vi kan ikke forutse lottotallene fordi det er ikke vår oppgave! Vi er "klarsynt" og får inn beskjeder og varsler. Vi er da virkelig ikke allmektige guder. Vi er mennesker som alle andre, med en litt nærmere kontakt med det som er utenfor oss selv, enn majoriteten. 

En vakker dag så kanskje vi kan forutse lottotallene (som forstovidt er en banal og egostyrt ønske), men ikke før at verden er klar for det. Og det kan ikke vi endre på noe mer enn mennesker som perr i dag ikke har disse egenskapene. 

Jeg så også at Joralf Gjerstad (Snåsakallj'n) ble nevnt her, med ett utsagn om at det ikke finnes noe bevis på at han hadde de evnene. Nuh vekk, nå er det ganske mange som kan dele sine egne personlige vitnesbyrd om hva han har gjort. Bare fordi du ikke har sett bevisene betyr det ikke at det ikke eksisterer. Joralf finne det mange bøker og dokumenter om. Det ligger til og med ute på Netflix. Bare å søke hvis man føler at det er mangel på dokumentasjon på hans evner.

Enig i dette. Syns det er spennende å høre. Sist nå hørte jeg på Hanne Kristin Rohde fortalte litt om hennes erfaring med Joralf i paradigmepodden.

Anonymkode: ec62d...16f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig i dette. Syns det er spennende å høre. Sist nå hørte jeg på Hanne Kristin Rohde fortalte litt om hennes erfaring med Joralf i paradigmepodden.

Oi, er det hun polititoppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 8.3.2024 den 9.24):

Oi, er det hun polititoppen?

Ja, det er henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...