Anonymbruker*** Skrevet 23. januar 2024 #41 Del Skrevet 23. januar 2024 Jeg ser på synske som en del av alternativmedisinen. Jeg tror ikke på noe av det, og blant synske er det mange svindlere og uetiske personer. Andre tror genuint de har evner, og på ett vis har de kanskje det. Evnen til å være en god menneskekjenner, til å lytte, støtte og berolige de som ikke finner hjelp på mer konvensjonelle måter (terapi, psykolog etc). Men ja, jevnt over sliter jeg litt med å ikke fnyse av det meste som er mer alternativt. Jeg prøver å holde ved tanken om at verden så klart skal romme oss alle, og det hadde vært kjedelig om alle tenkte likt 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2024 #42 Del Skrevet 26. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 6.58): No, shit Scherlok. Anonymkode: fcc36...830 Aldri lest en så kort setning med så mye feil. Anonymkode: c9720...826 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar 2024 #43 Del Skrevet 28. januar 2024 On 1/20/2024 at 6:58 AM, AnonymBruker said: No, shit Scherlok. Anonymkode: fcc36...830 On 1/26/2024 at 6:44 PM, AnonymBruker said: Aldri lest en så kort setning med så mye feil. Anonymkode: c9720...826 🤣 Anonymkode: b31d2...d44 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2024 #44 Del Skrevet 1. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.44): For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...? Anonymkode: e6369...965 👏👏👏👏👏👏👏 Anonymkode: ec64b...4fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vintersolverv Skrevet 5. februar 2024 #45 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.58): Hvor er disse bevisene? Det er vel ikke bevist at Snåsamannen hadde slike evner? Anonymkode: d8f15...90b Snåsamannen fant en person i et snøras en gang, kun over telefon. https://www.nrk.no/nordland/snasamannen-anga-funnstedet-1.7144565 Her er hans siste spådommer: "– De kommer til å ta ham. Trump blir skutt, sier Gjerstad uten å tidfeste hendelsen noe nærmere. – Ja, jeg er skuffet over amerikanerne. Det er et skummelt valg de har gjort, et valg som vil få innvirkning på hele verden, mener Gjerstad som selv har sittet i herredsstyret for Ap i Snåsa. Han er bekymret for demokratiet og er opptatt av at vi i lille Norge må verne om det norske. – Det hjelper ikke hvilket parti som vinner valget til høsten dersom vi ikke verner om det norske demokratiet. Vi kan ikke åpne dørene for utlendinger og gi dem makt til å styre landet. Det er farlig å si det, men det er sant, hevder Gjerstad som er bekymret for samfunnsutviklinga. «Vi får ikke ha det sånn så lenge.» – Vi lever i ei tid som til slutt vil knuse mange, sier Gjerstad med henvisning til at vi bruker for mye penger. Han er bekymret for at folk vil miste husene sine når de har lånt til langt over pipa. – Går renta opp med bare en prosent, er det mange som ikke vil klare det. Renta vil stige, og da vil folk slite, sier han og fortsetter: – Vi går mot ei fattigere tid. Det er ikke de politiske partiene som styrer landet, det er Norges Bank. Når renta stiger, har i realiteten politikerne ingen makt." https://www.nettavisen.no/skraablikk/snasamannen-tror-trump-blir-skutt/s/12-95-3423303367 Jeg tror ikke han mente at innvandrere kom til å styre Norge akkurat, jeg tror han mente at vi lar Norge bli styrt fra Europa, av hvite altså, med mye makt og penger og mange ideer om hvordan Norge skal styres og hvor våre ressurser skal gå. Han har fått rett i nedgangstidene, de fortsetter jo bare. Og jeg tror han får rett med Trump også, så opprørt folk er over den mannen. Og om Trump ryker med, da blir det nok borgerkrig i USA. Jeg tror det er det han mener med at Amerikanerne har gjort et skummelt valg, Trump er skremmende splittende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Maatte_ha_konto Skrevet 5. februar 2024 #46 Del Skrevet 5. februar 2024 Ja det er det. Det er også diskutert masse her tidligere. det er bevist på teoretiske og praktiske felter gang på gang. Om dette faktisk hva mulig vet jeg hva som finnes I område 51! som med religion og tro er jeg helt åpen får dette, men jeg blir ikke vist noe som er gyldig. Forstår at folk både tror på guder og synske da vi mennesker biologisk er avhengig av å se noe vi ikke ser for å beholde håp etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 5. februar 2024 #47 Del Skrevet 5. februar 2024 Queen_Lilith skrev (På 22.1.2024 den 4.26): Jeg ska prøve å unngå å svare like nedlatende som ts' holdning her... Vi kan ikke forutse lottotallene fordi det er ikke vår oppgave! Vi er "klarsynt" og får inn beskjeder og varsler. Vi er da virkelig ikke allmektige guder. Vi er mennesker som alle andre, med en litt nærmere kontakt med det som er utenfor oss selv, enn majoriteten. En vakker dag så kanskje vi kan forutse lottotallene (som forstovidt er en banal og egostyrt ønske), men ikke før at verden er klar for det. Og det kan ikke vi endre på noe mer enn mennesker som perr i dag ikke har disse egenskapene. Jeg så også at Joralf Gjerstad (Snåsakallj'n) ble nevnt her, med ett utsagn om at det ikke finnes noe bevis på at han hadde de evnene. Nuh vekk, nå er det ganske mange som kan dele sine egne personlige vitnesbyrd om hva han har gjort. Bare fordi du ikke har sett bevisene betyr det ikke at det ikke eksisterer. Joralf finne det mange bøker og dokumenter om. Det ligger til og med ute på Netflix. Bare å søke hvis man føler at det er mangel på dokumentasjon på hans evner. Godt sagt. Skeptikerne er noen dåsemikler som er livredde for det som ikke kan forklares. De prøver å finne på den ene merkelige forklaringen etter den andre. Og som du sier, om ting ikke kan bevises, betyr ikke at det ikke eksisterer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #48 Del Skrevet 5. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 23.1.2024 den 22.47): Jeg har truffet på en synsk person. Hun var en eldre reisende kvinne som stoppet meg på gata, dro meg unna den jeg gikk sammen med, for å advare meg om noe som skulle skje. (Hun dro meg unna fordi den jeg gikk sammen var den hun advarte meg i mot). Det skjedde noen år senere, akkurat på den måten hun sa. Det var ikke noe som var så vanlig at det kunne skjedd hvem som helst. Hun ville ikke ha penger eller noe annet fra meg. Anonymkode: 070fc...91f Hva skjedde? Anonymkode: 971a7...bf4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #49 Del Skrevet 5. februar 2024 Maatte_ha_konto skrev (22 minutter siden): Forstår at folk både tror på guder og synske da vi mennesker biologisk er avhengig av å se noe vi ikke ser for å beholde håp etc. Nei det er ikke alltid derfor du. Jeg var ateist frem til jeg var 23, da jeg opplevde ting som gjorde at jeg ikke var det lenger,. Jeg var ikke på noen "søken" og livet mitt har ikke blitt "bedre" med mer trygghet osv etterpå. Det hjelper meg rett og slett ikke at jeg "tror" på Gud og på synske. Og jeg "tror" jo ikke, jeg vet av erfaring at synskhet eksisterer, og jeg vet inni meg at Gud eksisterer. Det gjør bare ikke en dritt forskjell for meg, jeg hadde det ikke verre da jeg var ateist. Ikke har jeg noe trossamfunn heller som jeg kan støtte meg til. Så her er du nok helt på bærtur. Anonymkode: f9352...242 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2024 #50 Del Skrevet 5. februar 2024 Jeg "ser" ting, men jeg har sjeldent kontroll på hva jeg "ser". Det finnes unntak hvor jeg på en måte kan koble meg "på", men det er på helt spesifikke ting. Apropos den eurojackpot-premien, der visste jeg få dager før at en norsk kvinne kom til å vinne toppremien, drømte det om natten. Jeg bruker aldri tippe på eurojackpot. Tenkte faktisk at jeg skulle kjøpe en kupong, men så ble de dagene så travle at jeg glemte det igjen. Var ikke overrasket da jeg hørte en norsk kvinne hadde vunnet toppremien. For få år siden drømte jeg at person som tippet fra en bestemt kiosk kom til å vinne toppremien i lotto, og drømte det eksakte vinnerbeløpet. Hadde planlagt å gå etter jobb for å kjøpe en lottokupong, men så skjedde noe på jobb som gjorde at jeg måtte jobbe over og jeg glemte det. Den uken vant en person som hadde kjøpt lottokupong i den kiosken akkurat det beløpet jeg hadde drømt ville bli toppgevinst (det var da et uvanlig høyt beløp). Akkurat dette er jo ganske meningsløst å få vite når jeg ikke får opp tallene - men det stemmer tydeligvis. Neste gang jeg får et sånt varsel skal jeg følge det opp og i det minste kjøpe en kupong. Jeg "ser" andre tilstander, og de nærmeste som vet om det, de kommer gjerne til meg hvis de opplever noe i den retningen som de vil ha svar på. Jeg aner ikke hvor det kommer fra, men jeg får vite. Felles er at det har vært viktig for de som spør å få vite. Har fått andre varsler gjennom livet som når de kommer alltid stemmer, men der har det aldri vært noe jeg kunne ha gjort for å endre forløpet. Andre ting som jeg "ser" ser jeg bare på som krydder i hverdagen, selv om det er ting som kan virke helt merkelige eller urealistiske, så får jeg alltid bekreftet at det stemmer på en eller annen måte. Men akkurat det er noe som ikke gjør en stor endring for hverken meg eller andre, det er bare at det er en annen dimensjon ved livet også enn det vitenskapen kan forklare foreløpig. Jeg bare aksepterer at dette er en eller annen evne jeg har, men jeg har aldri gjort noe forsøk på å finne ut om jeg kan utvikle det videre. Mest fordi det er så mange useriøse der ute, at jeg er skeptisk til ulike kurs o.l. Jeg er forøvrig godt forankret utdanningsmessig med høy utdanning innen en retning hvor vitenskapelig forskning er viktig. Anonymkode: 0717a...000 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2024 #51 Del Skrevet 6. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.44): For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...? Anonymkode: e6369...965 Kanskje noen av vinnerne er synske? Hvis de vet vinnertallene bør de jo absolutt ikke si dem til noen, for da minsker jo gevinsten med antall vinnere. Hadde jeg visst hva Lotto-tallene var hadde jeg jo aldri i verden fortalt noen om dem. Det er jo helt ulogisk. Jeg hadde bare tippet Lotto og vunnet i Lotto, og latet som om jeg ble overrasket. Anonymkode: 8baa3...fb0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #52 Del Skrevet 9. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.44): For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...? Anonymkode: e6369...965 Hva vet vel du om flere av de som har vunnet lotto? Kanskje flere av de er synske for alt du vet😄 Når det gjelder klarsynte så er det en misforståelse blant flere hva det egentlig innebærer, skjønner jeg. Og skal derfor prøve og forklare litt kort. Det er svært få som klarer å se detaljerte saker, men det som derimot er tilfelle er at man får opp bruddstykker. Se for deg at du får et puslespill som noen har begynt på. Det er puslet såpass mye at du kan se deler av det, men ikke hele bildet. Andre igjen har bare god intuisjon og sterk magefølelse av noe, det har vi egentlig alle sammen hvis vi lærer å koble ut litt og lytte til vårt indre. Ikke noe overnaturlig med noe av dette i det hele tatt. Anbefaler å prøve meditasjon for de som ønsker å bli litt mer åpne. Anonymkode: 6ba42...918 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #53 Del Skrevet 9. februar 2024 Anonymbruker*** skrev (På 23.1.2024 den 22.48): Jeg ser på synske som en del av alternativmedisinen. Jeg tror ikke på noe av det, og blant synske er det mange svindlere og uetiske personer. Andre tror genuint de har evner, og på ett vis har de kanskje det. Evnen til å være en god menneskekjenner, til å lytte, støtte og berolige de som ikke finner hjelp på mer konvensjonelle måter (terapi, psykolog etc). Men ja, jevnt over sliter jeg litt med å ikke fnyse av det meste som er mer alternativt. Jeg prøver å holde ved tanken om at verden så klart skal romme oss alle, og det hadde vært kjedelig om alle tenkte likt 😅 Enig i at det er mange useriøse som kun driver med dette for å lure og tjene penger. Og det er jo disse som dessverre ødelegger det hele. Anonymkode: 6ba42...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #54 Del Skrevet 9. februar 2024 Jeg er "en slik", OG skeptiker. Hvilket innebærer at jeg vet ting jeg liksom ikke skulle kunne vite, men jeg prøver å finne logiske årsaker til dette. Som at min ubevisste del av hjernen er utrolig flink til å fange opp signaler min bevisste del av hjernen ikke klarer å forklare rasjonelt. Fordi det er ikke den delen av hjernen som fanger opp slikt. Likevel må jeg jo vedkjenne at det er ting jeg har visst som blir fryktelig vanskelig å forklare slik. Det innebærer isåfall at den ubevisste delen av min hjerne er eksepsjonell på å konkludere og vite ting jeg ikke skjønner hvordan. Oftest klarer jeg likevel å tenke at jeg må ha fanget opp signaler og informasjon jeg bare ikke er klar over at hvordan jeg fanget det opp, fordi den ubevisste delen av hjernen trossalt jobber "undercover" og ubevisst. At jeg har slike evner er det også bare noen få nære som vet. Fordi de har opplevd at jeg vet ting jeg ikke skulle/kunne vite. Å bli omtalt som synsk har jeg aldri ønsket. Det imaget vil jeg ikke ha, og jeg er ytterst skeptisk til folk som kaller seg synske. Jeg tror noen har veldig gode evner til å sanse og fange opp ting, og jeg tenker at healing er at det er helende med kroppskontakt og at det finnes noen som utstråler mer energi enn andre fysisk på en måte. Så går jeg også litt vill i mine rasjonelle og logiske forklaringer innimellom, for jeg klarer ikke helt å forklare alt logisk. Jeg tror jeg ikke skjønner hele forklaringen, men at det er en logisk forklaring egentlig. Noe vi ikke helt har forstått, eller kanskje glemt. Mye kunnskap om slike ting er jo gått tapt på grunn av kultur og religion. Anonymkode: 82097...625 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Påkrevd Skrevet 9. februar 2024 #55 Del Skrevet 9. februar 2024 Gjest vintersolverv skrev (På 5.2.2024 den 23.39): Snåsamannen fant en person i et snøras en gang, kun over telefon. https://www.nrk.no/nordland/snasamannen-anga-funnstedet-1.7144565 Her er hans siste spådommer: "– De kommer til å ta ham. Trump blir skutt, sier Gjerstad uten å tidfeste hendelsen noe nærmere. – Ja, jeg er skuffet over amerikanerne. Det er et skummelt valg de har gjort, et valg som vil få innvirkning på hele verden, mener Gjerstad som selv har sittet i herredsstyret for Ap i Snåsa. Han er bekymret for demokratiet og er opptatt av at vi i lille Norge må verne om det norske. – Det hjelper ikke hvilket parti som vinner valget til høsten dersom vi ikke verner om det norske demokratiet. Vi kan ikke åpne dørene for utlendinger og gi dem makt til å styre landet. Det er farlig å si det, men det er sant, hevder Gjerstad som er bekymret for samfunnsutviklinga. «Vi får ikke ha det sånn så lenge.» – Vi lever i ei tid som til slutt vil knuse mange, sier Gjerstad med henvisning til at vi bruker for mye penger. Han er bekymret for at folk vil miste husene sine når de har lånt til langt over pipa. – Går renta opp med bare en prosent, er det mange som ikke vil klare det. Renta vil stige, og da vil folk slite, sier han og fortsetter: – Vi går mot ei fattigere tid. Det er ikke de politiske partiene som styrer landet, det er Norges Bank. Når renta stiger, har i realiteten politikerne ingen makt." https://www.nettavisen.no/skraablikk/snasamannen-tror-trump-blir-skutt/s/12-95-3423303367 Jeg tror ikke han mente at innvandrere kom til å styre Norge akkurat, jeg tror han mente at vi lar Norge bli styrt fra Europa, av hvite altså, med mye makt og penger og mange ideer om hvordan Norge skal styres og hvor våre ressurser skal gå. Han har fått rett i nedgangstidene, de fortsetter jo bare. Og jeg tror han får rett med Trump også, så opprørt folk er over den mannen. Og om Trump ryker med, da blir det nok borgerkrig i USA. Jeg tror det er det han mener med at Amerikanerne har gjort et skummelt valg, Trump er skremmende splittende. For det første, du nevner en rekke meninger om økonomi/politikk som ikke minst alle politikere, men også de fleste av oss andre har. -Vi har hatt en unormal og eksepsjonelt lav rente lenge, samtidig med en høy belåningsgrad. Ingen har vel trodd at denne renta skulle holde seg i all evighet, eller at det ikke skulle få konsekvenser når den stiger. Det er ikke behov for å være synsk for å komme med en sånn uttalelse. -Større makt fra utlandet = mindre makt for oss. No-brainer. -Trump, vel, han er/var en kontroversiell politiker på høyt nivå. Kontroversielle politikere på høyt nivå er ofte mål for folk med skumle hensikter. Mange Mange av dem er skutt/drept, og enda flere er forsøkt skutt/drept, så det er jo en viss sjanse for at noe sånt faktisk skjer, men da fordi sannsynligheten er der, ikke sannsynskligheten😄 Det er kalkulert gjetning, hverken mer eller mindre. Og Trump lever forøvrig fortsatt i beste velgående. -Kalkulert beregning snakker vi nok også om da han "så" hvor denne personen i snøskredet lå....neeeh, vet ikke helt det. De hadde allerede funnet en person rett i nærheten, så dette området Snåsamannen pekte ut, hadde allerede blitt pekt ut av letemannskapene selv. I tillegg hadde søkehunder markert omkring der. Altså var det helt åpenbart at de skulle lete akkurat der. Da er det ganske enkelt å si "Jeg tror hun ligger der", og så "hva var det jeg sa?" når det blir gjort funn. Sannsynligheten er stor for at noen som har gått sammen og blitt tatt av skred ender opp på omtrent samme plass. Hun hadde garantert blitt funnet uten "hjelp" fra Snåsa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2024 #56 Del Skrevet 9. februar 2024 Anonymkode: 3dbfa...9db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #57 Del Skrevet 27. februar 2024 Anonymkode: 8249b...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 27. februar 2024 #58 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 8.03): Jeg er såkalt synsk da tror jeg, har prøvd å bruke det til å vinne penger, funker ikke. Mine evner hjelper bare meg og andre å ta bedre valg og jeg overbringer informasjon som hjelper de i livet. Kjedelig ja 😄🤪 Anonymkode: c2609...bd0 Som en god kompis som gir gode velmenende råd da tenker du? Sånn type - sunn fornuft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2024 #59 Del Skrevet 27. februar 2024 AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.44): For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...? Anonymkode: e6369...965 I min disiplin er å bruke evnene til å tippe lottotal, absolutt ikkje lov. Anonymkode: 5e5fe...e50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. februar 2024 #60 Del Skrevet 27. februar 2024 Har en bekjent som er synsk han kunne fortelle masse om meg som han ikke kunne ha visst 😉 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå