Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...?

Anonymkode: e6369...965

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du hadde satt deg litt inn i saken, så hadde du visst hvorfor. 

Anonymkode: ec62d...16f

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For hvis de virkelig er synske, så hvorfor kan de ikke fortelle hva de kommende vinnertallene i Eurojackpot blir, slik at man kan vinne en milliard, og få litt praktisk nytte av å kjenne fremtiden ...?

De får dessverre sjeldent velge hva de skal forutse. Og det er sjeldent snakk om detaljer. De kan se om noe godt vil hende eller noe vondt. Og kan få hint om hva det dreier seg om. Men stort sett er det snakk om tolkning av hva de ‘ser’.

Spådamer er en god miks av synske som prøver å tjene penger på det, men det funker sjeldent siden de ikke kan velge hva de skal se og detaljer. Mange tror de kan lære å spå fremtid i stjerner og astronomi. Det er heller tvilsomt. 
Men at noen klarer å se ting andre ikke kan se er det flere bevis på. Og selv om de bommer neon ganger, så treffer de ofte også. Snåsamannen er et godt eksempel.

Anonymkode: a7406...08c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Om du hadde satt deg litt inn i saken, så hadde du visst hvorfor. 

Anonymkode: ec62d...16f

Fortell oss hvorfor da, siden det er en så fornuftig grunn til at de kun kan lene seg på å økonomisk tjene fra de som er sårbare i sorg eller rådvillhet. 

Anonymkode: 971a7...bf4

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De får dessverre sjeldent velge hva de skal forutse. Og det er sjeldent snakk om detaljer. De kan se om noe godt vil hende eller noe vondt. Og kan få hint om hva det dreier seg om. Men stort sett er det snakk om tolkning av hva de ‘ser’.

Spådamer er en god miks av synske som prøver å tjene penger på det, men det funker sjeldent siden de ikke kan velge hva de skal se og detaljer. Mange tror de kan lære å spå fremtid i stjerner og astronomi. Det er heller tvilsomt. 
Men at noen klarer å se ting andre ikke kan se er det flere bevis på. Og selv om de bommer neon ganger, så treffer de ofte også. Snåsamannen er et godt eksempel.

Anonymkode: a7406...08c

Hvor er disse bevisene? Det er vel ikke bevist at Snåsamannen hadde slike evner?

Anonymkode: d8f15...90b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvor er disse bevisene? Det er vel ikke bevist at Snåsamannen hadde slike evner?

Jeg mener at synske evner er en egen type intelligens som i likhet med IQ handler om å se systemer - bare at det handler menneskelig adferd. Vi alle kan ofte se fremtiden basert på fortiden. Da vi mennesker ofte er veldig forutsigbare. Noen er bedre enn andre til å se disse mønstrene, men de ser ikke fremtiden, som for eksempel lottotall, da systemet her har for mange ukjente. Jeg tror for eksempel at kvinnelig intuisjon ikke er mer komplisert enn evnen til å se bitte små røde og grønne flagg. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvordan vil du kunne vinne en milliard hvis noen kunne se vinnertallene? Tror du at du ville vært alene om å ha alle tallene rette da...? 

Skrevet
Helene1982 skrev (38 minutter siden):

Jeg mener at synske evner er en egen type intelligens som i likhet med IQ handler om å se systemer - bare at det handler menneskelig adferd. Vi alle kan ofte se fremtiden basert på fortiden. Da vi mennesker ofte er veldig forutsigbare. Noen er bedre enn andre til å se disse mønstrene, men de ser ikke fremtiden, som for eksempel lottotall, da systemet her har for mange ukjente. Jeg tror for eksempel at kvinnelig intuisjon ikke er mer komplisert enn evnen til å se bitte små røde og grønne flagg. 

Det kan godt hende du har rett i det, men da handler det jo ikke om noe overnaturlig sånn sett :) 

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Fortell oss hvorfor da, siden det er en så fornuftig grunn til at de kun kan lene seg på å økonomisk tjene fra de som er sårbare i sorg eller rådvillhet. 

Anonymkode: 971a7...bf4

Ja, skal man tjene penger på å forutsi fremtiden, er det tydeligvis mer etisk riktig å ta dem fra en uføretrygdet eller en minstepensjonist enn fra premiene i Eurojackpot.

18 minutter siden, Lawyam said:

Hvordan vil du kunne vinne en milliard hvis noen kunne se vinnertallene? Tror du at du ville vært alene om å ha alle tallene rette da...? 

Etter alt å dømme er det ikke så mange "synske" som er i stand til å se disse vinnertallene, uansett hvilke spådomsevner de hevder at de har - ellers hadde premiene, som du påpeker, vært langt lavere.

• Liker 1
Skrevet

No, shit Scherlok. 

Anonymkode: fcc36...830

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det kan godt hende du har rett i det, men da handler det jo ikke om noe overnaturlig sånn sett :) 

Nei, absolutt ikke. Jeg tror det man skal være oppmerksom på er de som bruker sine evner til å lese mennesker på å tjene penger, berømmelse eller hindrer folk i å gå videre i livet sitt. Jeg tror ikke på noe overnaturlig, men mener at alt er matte. 

Skrevet

Jeg er såkalt synsk da tror jeg, har prøvd å bruke det til å vinne penger, funker ikke. Mine evner hjelper bare meg og andre å ta bedre valg og jeg overbringer informasjon som hjelper de i livet. Kjedelig ja 😄🤪

Anonymkode: c2609...bd0

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
12 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi man kan ikke bruke klarsynhet til egen vinning på den måten. 

Anonymkode: b31d2...d44

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Fordi man kan ikke bruke klarsynhet til egen vinning på den måten. 

Anonymkode: b31d2...d44

Så man kan ikke bruke synske evner til å fortelle noen hvordan vedkommende kan vinne en milliard i Eurojackpot, når man vet at vedkommende vil gi pengene til et veldedig formål ...?

Vrøvl.

Forklaringen er simpelthen at de såkalte "synske" har null evner til å faktisk forutsi fremtiden.

Så enkelt er det. Ønsker man å komme med et bevis på det motsatte, så vær så god - jeg lover og forplikter til å gi hele gevinsten jeg får i førstepremien i Eurolotto til mat til sultne barn i Afrika; hva er de korrekte tallene i neste trekning ...?

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg ska prøve å unngå å svare like nedlatende som ts' holdning her...

Vi kan ikke forutse lottotallene fordi det er ikke vår oppgave! Vi er "klarsynt" og får inn beskjeder og varsler. Vi er da virkelig ikke allmektige guder. Vi er mennesker som alle andre, med en litt nærmere kontakt med det som er utenfor oss selv, enn majoriteten. 

En vakker dag så kanskje vi kan forutse lottotallene (som forstovidt er en banal og egostyrt ønske), men ikke før at verden er klar for det. Og det kan ikke vi endre på noe mer enn mennesker som perr i dag ikke har disse egenskapene. 

Jeg så også at Joralf Gjerstad (Snåsakallj'n) ble nevnt her, med ett utsagn om at det ikke finnes noe bevis på at han hadde de evnene. Nuh vekk, nå er det ganske mange som kan dele sine egne personlige vitnesbyrd om hva han har gjort. Bare fordi du ikke har sett bevisene betyr det ikke at det ikke eksisterer. Joralf finne det mange bøker og dokumenter om. Det ligger til og med ute på Netflix. Bare å søke hvis man føler at det er mangel på dokumentasjon på hans evner.

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
Queen_Lilith skrev (3 minutter siden):

Vi kan ikke forutse lottotallene fordi det er ikke vår oppgave! Vi er "klarsynt" og får inn beskjeder og varsler. Vi er da virkelig ikke allmektige guder. Vi er mennesker som alle andre, med en litt nærmere kontakt med det som er utenfor oss selv, enn majoriteten. 

En vakker dag så kanskje vi kan forutse lottotallene (som forstovidt er en banal og egostyrt ønske), men ikke før at verden er klar for det. Og det kan ikke vi endre på noe mer enn mennesker som perr i dag ikke har disse egenskapene. 

Jeg så også at Joralf Gjerstad (Snåsakallj'n) ble nevnt her, med ett utsagn om at det ikke finnes noe bevis på at han hadde de evnene. Nuh vekk, nå er det ganske mange som kan dele sine egne personlige vitnesbyrd om hva han har gjort. Bare fordi du ikke har sett bevisene betyr det ikke at det ikke eksisterer. Joralf finne det mange bøker og dokumenter om. Det ligger til og med ute på Netflix. Bare å søke hvis man føler at det er mangel på dokumentasjon på hans evner.

Du skjønner vel at det du sier gir null mening? Hvorfor skulle spesifikt lottotall, vinnerhester i travløp osv være unntatt fra hva man kan se i framtida? Det logiske vil selvsagt være at man ikke  kan bestemme seg for å se ting, men at man av og til ser noe om framtida - og at en eller annen gang vil det være en som ser vinnerrekka.

Anonymkode: beb2a...236

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du skjønner vel at det du sier gir null mening? Hvorfor skulle spesifikt lottotall, vinnerhester i travløp osv være unntatt fra hva man kan se i framtida? Det logiske vil selvsagt være at man ikke  kan bestemme seg for å se ting, men at man av og til ser noe om framtida - og at en eller annen gang vil det være en som ser vinnerrekka.

Anonymkode: beb2a...236

Å jo da, det gir absolutt mening. Hvis man har grunnleggende forståelse for spiritualiteten. Men det kan absolutt være at det ikke gir mening for deg. Det forteller bare hvor lite du kan om dette.

Ting som lottotall og vinnerhester osv er styrt av vårt ego, og er ekstremt skjeldent at det er meningen at vi skal forutse. Jeg har derimot hørt om enkeltilfeller der det har skjedd. Men da går det mer på hva som er livsoppgaven/ planen for dette livet til vedkommende som mottar dette.

Vi har vært i en tidsalder der jobb, karriere og prestisje har vært hovedfokus for vår utvikling. Nå er vi i ett skifte over til en ny tidsalder, der vi kommer til å få ett helt nytt syn på ting, gammeldags tankesett, styringsformer, religioner/ ideologier vil falle. Vi vil bli mer fokusert på individualisme og fokusere på vårt eget liv i stede for å se på andre å sammenligne oss med de.

Desverre tar dele denne tidsalderen 2100 år, så det tar lang tid. I wish jeg kunne vært her hele tiden disse årene og få med meg alle endringene 🤩

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2024 den 5.44):

Er du 12?

Selvsagt finnes ikke synske mennesker, men noen har sterk intuisjon. Det betyr ikke at de kan spå tall.

Anonymkode: 0cae3...1e4

• Liker 1
Skrevet
Queen_Lilith skrev (23 minutter siden):

Du har tydeligvis sagt dette til deg selv mange nok ganger…

Anonymkode: 0cae3...1e4

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, Queen_Lilith said:

Så lenge man ikke kan komme med et konkret resultat i for eksempel en fotballkamp i neste uke mellom for eksempel Tottenham og Liverpool, kan man spå fremtiden i like stor grad som Ola fra Toten som fyller ut tippekupongen med en B, og satser på at dette holder.

Vitenskapelig sett er dette verdiløst; det er forskjell på å faktisk kunne spå fremtiden, og satse på sannsynlighet - hvis man kommer med spådommen om et kjent person snart vil dø, har man 100% sannsynlighet for at dette vil slå til, da det er svært mange kjente personer som er gamle nok til at de snart vil dø. Før eller senere skjer dette. Kommer man derimot med spådommen om at den og den vil dø halv fire om ettermiddagen på en bestemt dato, og dette skjer, er det noe annet.

Fotballkampen mellom Tottenham og Liverpool 06.11.2022 endte 1-2 etter 0-2 til pause, med mål i det 11. og 40. minutt av Salah, og redusering til 1-2 i det 70. minutt av Harry Kane. Dette er eksakt informasjon som vi vet i ettertid, og en person som hevder å kunne lese fremtiden, bør ha samme evne til å finne denne informasjonen som jeg har.

Å tippe borteseier kan også Ola fra Toten gjøre, og å snakke om hvite og rødkledde skikkelser som løper på en gressmatte og jakter på en ball ville vært enda mer meningsløst.

Dessverre er det på dette nivået fremtidsspådommene ligger; Ola fra Toten kunne ha gjort det bedre, og jeg tviler på at han har paranormale evner selv om han krysser av for borteseier på tippekupongen.

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...