Gå til innhold

Hvis internett ble borte imorra


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

La oss si: hvis internett hadde blitt borte en uke fra og med imorra. Hvordan hadde du takla det? Hadde du tenkt shit happens eller blitt stressa?

Prøv å svar ærlig, blir gøyere da 😊

Anonymkode: 95a54...03e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, jeg ville ikke fått gjort jobben min på en uke, ville jeg fortsatt fått lønn? Kan jo klare meg en uke uten nett, men samfunnet går ikke rundt uten, det påvirker oss alle enten vi vil eller ei. Se serien Blackout der strømmen forsvinner, enda et hakk verre enn "bare" nettet. Tror ikke den er langt unna sannheten om hvor avhengige vi har blitt, og hvor fort ting ville kollapset. 

Anonymkode: bf749...f12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt: ENDELIG! 
Skulle hatt tidenes fest hvis det skjedde.

Anonymkode: d7189...154

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kontanter og mat i fryseren så jeg hadde vel greid meg.

Blitt noe stress med jobbrelaterte ting ser jeg, måtte ta ting på telefonen om den virker uten internett🤔

Ble litt usikker nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde elsket det! Tilbringer 4 uker hver sommer på et sted uten internett. Det er disse ukene jeg lever for og ser frem til. Jeg simpelthen elsker det! De to første dagene kjenner på en liten uro for ikke ikke sjekke mail og slikt, men så går det over og opplever jeg virkelig kobler av og nyter øyeblikket her og og nå. Ingen forstyrrende elementer, ingen stress. Man bare lever uten å forholde seg til resten av verden og befinner seg i en lykkeboble. Det er fantastisk deilig.

Har praktisert dette med mitt reisefølge i mange år, med unntak av en gang. Da kuppet min mor ferien og ville være med oss til dette fantastiske stedet. Men det var som å være hjemme, for hun skulle se nyheter, høre på på P2,  ringe barnebarn, ringe søstra min, snakke med faren min hver eneste kveld.  Jeg var på en måte på ferie fra disse også (vi omgås mye), så det ødela ferieopplevelsen, så aldri igjen. Man reiser jo for å få avkobling fra den trivielle hverdagen hjemme, kjipe nyheter og brunost!

 

 

Anonymkode: 460a2...a74

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ensom  og har blitt så avhengig av internett at det er ikke gøy en gang. Jeg sitter her hele dagen om jeg ikke har noe annet viktig å gjøre. Så for meg ville det vært helt krise, og jeg har backup om det skulle skje, i form av filmer og lydbøker som ikke behøver internett. Men jeg hadde nok syns det var litt godt også, selv om jeg hadde gått på veggen. Hadde vel begynt å faktisk møte folk fysisk for å få noe sosial kontakt. Nå har jo nettet tatt over alt, og jeg orker ikke avtale møter med virkelige mennesker lenger....

Anonymkode: 5966a...51b

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet jeg hadde likt det. Fordi jeg har opplevd det flere ganger, og det er godt å få være i fred. Å ha tid til å roe hjernen, lese bøker, og være mer ute. Snakke med folk, i stedet for å glo på en skjerm.

Så sitter jeg her og leser på KG om natta! Nå skal jeg prøve ligge unna KG til neste helg. Men kommer ikke til å lukke fanen, eller heter det vinduet, for jeg husker ikke passordet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp det å poppe opp masse reklame med fake bimbotryner man nesten spyr av

 

Anonymkode: db0bc...355

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke klart meg særlig bra uten internett, det hadde vært som å miste en arm eller noe annet som er helt essensielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi mista strømmen i flere timer for noen uker siden. Det var midt på dagen så det var lyst, og vi har peis så vi frøs ikke. Det vi merket mest var jo at internett ikke virket. Ikke tv-signal heller. Ungdommene kom plutselig ut fra rommene sine, og vi voksne ble rastløse og visste ikke helt hva vi skulle gjøre. Vi endte opp med at hele familien satt samlet ved peisen og spilte brettspill og hadde det riktig så trivelig. I samme øyeblikk som strømmen og dermed internett kom tilbake, forsvant ungdommene inn i den virituelle verden igjen, mor dukket inn i KG og far måtte bare svare på noen jobbmail.

Uten internett hadde ingen av oss voksne kunnet gjøre jobben vår,  begge har jobber der alt er lagret i skyen. Og barna har jo ikke fysiske skolebøker, alle læreverk er på nett. Regner med at lærere også hadde fått problemer med å gjøre jobben sin, alt av planer og verktøy ligger vel på nett. 

 Jeg skal levere meldekort til nav i dag, men uten nett hadde det jo blitt umulig. Hadde jo heller ikke fått utbetalinger siden banktjenester ikle ville virket heller. 

Sannsynligvis hadde jeg fått en mer fornuftig døgnrytme, for uten KG, youtube eller TV hadde det ikke vært så fristende å sitte oppe om natta.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Slapp det å poppe opp masse reklame med fake bimbotryner man nesten spyr av

 

Anonymkode: db0bc...355

Man får jo reklame etter hva man ser på. Cookies  skjønner du. 

Anonymkode: 5dc36...380

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er ensom  og har blitt så avhengig av internett at det er ikke gøy en gang. Jeg sitter her hele dagen om jeg ikke har noe annet viktig å gjøre. Så for meg ville det vært helt krise, og jeg har backup om det skulle skje, i form av filmer og lydbøker som ikke behøver internett. Men jeg hadde nok syns det var litt godt også, selv om jeg hadde gått på veggen. Hadde vel begynt å faktisk møte folk fysisk for å få noe sosial kontakt. Nå har jo nettet tatt over alt, og jeg orker ikke avtale møter med virkelige mennesker lenger....

Anonymkode: 5966a...51b

Kanskje dette kan være et mål for deg i 2024? Å prøve å være sosial ansikt til ansikt igjen? 

Kjenner meg igjen, så dømmer ikke. Skal finne måter å være mer sosial, det er skummelt men er på tide. Ensomhet er kjipt. 

Anonymkode: 8ea34...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg visste det på forhånd hadde det vært deilig. Jeg studerer og kan fortsatt lese pensum og gå på forelesninger. Men er ikke helt forberedt med det økonomiske. Så skulle gjerne tatt ut litt penger først. Men hadde jo klart meg, vi har jo mat hjemme. 

Anonymkode: 5dc36...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da hadde jeg jobba døgnet rundt den uka har heldigvis en jobb hvor internett ikke er nødvendig 😀 har mobilt bredbånd også 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Kanskje dette kan være et mål for deg i 2024? Å prøve å være sosial ansikt til ansikt igjen? 

Kjenner meg igjen, så dømmer ikke. Skal finne måter å være mer sosial, det er skummelt men er på tide. Ensomhet er kjipt. 

Anonymkode: 8ea34...597

Problemet er at jeg får ikke lyst til det så lenge jeg har internett. Jeg opplever det også som risikosport å ha kontakt med mennesker, for plutselig sier de noe sårende. Jeg vet ikke om jeg orker mer av det.

Anonymkode: 5966a...51b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Problemet er at jeg får ikke lyst til det så lenge jeg har internett. Jeg opplever det også som risikosport å ha kontakt med mennesker, for plutselig sier de noe sårende. Jeg vet ikke om jeg orker mer av det.

Anonymkode: 5966a...51b

Er risikoen å bli såret av noen større enn å leve livet uten å skape minner gjennom din egen kropp side om side med andre, så tar du riktig valg. Om den tanken er trist, er endring lurt. Internett kommer sikkert ikke til å forsvinne, så komforten din er jo trygg. 

Anonymkode: 8ea34...597

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nettet forsvinner nok snart når den verste hypen gir seg.

Det er bare en motegreie. Fra 1996:

 

cjwxg0oq5nsx.jpg?width=1080&crop=smart&a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det digitale går ned for folk så er det bare og si: KRISE. Det meste er jo digitalt i samfunnet og det bremser det meste rundt.

Anonymkode: 3e4c0...90b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke trengt å gå på jobb, så akuratt det er jo positivt. Men jeg hadde nok kjedet meg ekstremt mye den uka.

Anonymkode: c4d1f...4e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...