Gå til innhold

Figgjo steintøy panne/kjel

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann! Jeg har to stk kjel og panne i steintøy fra figgjo, design Barcarole. Jeg har leita nettet rundt, men finner ikke svar på spm mitt (som jeg vil tro er ganske enkelt). Bilde av de, lånt fra google.IMG_2614.thumb.jpeg.fc951b9d466e506efe606880b2e173e5.jpegIMG_2613.thumb.jpeg.dab3b505ccae138db98f1fde036b4048.jpeg
Hvordan bruker jeg det? Kan det brukes som vanlig stekepanne typ? Eller må det saaakte varmes opp fra styrke på ovnen og ikke bli for varmt på koketoppen? 
Håper noen sitter på kunnskapen! 

Anonymkode: 7832f...d4b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge Figgjo.com's nettsider:

Oven and microwave

All Figgjo china ware may be safely used in ovens up to 300˚C, but must be given a slow and steady rise and fall in temperature. Gold and platinum decorated china ware must not be used in the microwave.

Altså, ikke varm det opp for raskt og ikke kjøl det ned for raskt. Så istedenfor å skru kokeplata på maks, sett den heller på middels varme og øk så temperaturen. Og når du er ferdig, ikke sett kokekaret ut i kulden. Men for å virkelig være på den sikre siden, så kan du jo ta kontakt med Figgjo og forhøre deg om det er andre ting du bør tenke på. 

Skrevet
Hunter7 skrev (8 minutter siden):

I følge Figgjo.com's nettsider:

Altså, ikke varm det opp for raskt og ikke kjøl det ned for raskt. Så istedenfor å skru kokeplata på maks, sett den heller på middels varme og øk så temperaturen. Og når du er ferdig, ikke sett kokekaret ut i kulden. Men for å virkelig være på den sikre siden, så kan du jo ta kontakt med Figgjo og forhøre deg om det er andre ting du bør tenke på. 

Barcarole-serviset er vel fra sent 60-tall, dvs fra før mikrobølgeovnens tid? Jeg ville ikke stolt på at det som gjelder for Figgjo-serviser produsert i dag også gjelder serviser fra så langt tilbake.

Anonymkode: c3dff...3ca

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...