AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #41 Del Skrevet 21. januar 2024 Bare tullball, jeg trodde det var en skjult grunn for trussel om skoleskyting eller lignende. Stenge skoler på grunn av meldt vær? Det kan fort ende opp som latterlig, hvilken meterolog stoler disse så hundre prosent på? Anonymkode: 2993b...aa9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #42 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette må være et nytt fenomen. Har vokst opp med holke, og hyppige temeperatursvingninger/underkjøling, stort sett hele vinteren på kysten, aldri opplevd at det blir unntakstilstand på grunn av det. Anonymkode: 8c928...4f1 Det har jeg også, men jeg har ikke vokst opp med holke og hyppige temperatursvingninger/underkjøling på toppen av uvanlig kuldeperiode og alle avløp stengt på grunn av unormal snømengde (og manglende snørydding) Anonymkode: ab1a5...e7b 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #43 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, det er noe annerledes fra tidligere. For det første, farevarselet viser potensiell fare, hva som kan komme, ikke hva som vil komme. For det andre, det er ikke regnet som er det potensielle problemet, men: 1: veldig rask temperaturstigning. Bakketemperaturen følger ikke lufttemperaturen, det vil fremdeles være minusgrader i bakken når regnet kommer, og regnet fryser til is. 2: regnet har ikke avløp, og vil legge seg på allerede islagt bakke før det fryser. Når det kommer vann på is hjelper ikke salt eller strøing med sand, det blir vasket bort umiddelbart. Anonymkode: 6bbfe...3c6 Jeg skjønner. Men samtidig ikke. Jeg har da kjørt på speilglatte veier før men vann på. Uten at det har vært farevarsel. Speilglatt is for ikke vært mer glatt enn det er, så ser ikke problemet. Men mulig jeg forstår i morgen. Anonymkode: 15857...0e9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #44 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner. Men samtidig ikke. Jeg har da kjørt på speilglatte veier før men vann på. Uten at det har vært farevarsel. Speilglatt is for ikke vært mer glatt enn det er, så ser ikke problemet. Men mulig jeg forstår i morgen. Anonymkode: 15857...0e9 Jeg håper ikke det. Jeg håper dette er et tilfelle av "vær forberedt på det verste, men håp på det beste", for hvis den potensielle faren slår til vil det bli problematisk! Jeg har opplevd helt normal speilblank holke og vannbelagt is før (uten farevarsel), og det var mer enn problematisk nok. Når de sender ut farevarsel sier de at det potensielt kan bli verre enn normalen, og da har jeg rett og slett ikke forestillingsevne nok til å forutse problemene som kan komme, men jeg er sikker på at de ikke varsler om potensiell fare uten grunn. Men selv om jeg vet at et farevarsel varsler om mulig fare, og ikke er 100% sikker, er jeg delt. På den ene siden håper jeg at farevarselet skal slå til, slik at vi ikke får følelsen av at de varsler om fare uten grunn. Samtidig håper jeg de tar feil, slik at de fleste i morgen ettermiddag kan si "det var da ikke så ille, jeg skjønner ikke hvorfor de laget så stor ståhei ut av noe vi opplever hver vinter". Anonymkode: 6bbfe...3c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #45 Del Skrevet 21. januar 2024 Jeg synes det er problematisk at man ikke lenger kan stole på kollektivtrafikken. Det er alltid tekniske feil og problemer som gjør at det er innstillinger eller at bussen/toget kommer 90 minutter for sent om den i det hele tatt kommer. Det er lett å bare avlyse og beklage, men for oss som faktisk er avhengige av kollektivtibudet så er det et kjempeproblem når man ikke vet om man risikerer å ikke kunne følge opp jobb eller rekke fly i forbindelse med jobb fordi de har tekniske problemer eller busser som ikke takler kaldt vær eller glatt føre. Anonymkode: 580de...94e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #46 Del Skrevet 21. januar 2024 Her, i Vestfold, er det forståelse for at ungdomsskoleelevene ikke kommer seg på skolen og det føres ikke fravær. Like vel holdes skoler og barnehager åpne, men kollektivtrafikken står sannsynligvis hele dagen. Hvordan mener de at man skal komme seg på jobb om selv ikke yrkessjåfører bør ut å kjøre?! Jeg har lang vei til jobben men vil ikke risikere livet for å kjøre når selv ikke yrkessjåfører ser på det som for utfordrende å kjøre. Veldig spent på morgendagen. Anonymkode: 47fe3...899 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 21. januar 2024 #47 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare tullball, jeg trodde det var en skjult grunn for trussel om skoleskyting eller lignende. Stenge skoler på grunn av meldt vær? Det kan fort ende opp som latterlig, hvilken meterolog stoler disse så hundre prosent på? Anonymkode: 2993b...aa9 Her vi bor er der glatt alt..nå regner der masse og mer kommer mer imorgen...og det er stengt pga is og farlig å kjøre. Flere steder har tannleger booket om timer pga det kommer til å bli mye knall og fall imorgen. Sykehuset og legevakt har byttet om for å kunne ta inn flere mennesker imorgen. Så der er nok ikke bare litt dårlig vær imorgen. Du kommer nok til å lese om mye kollisjoner etc imorgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. januar 2024 #48 Del Skrevet 21. januar 2024 Anononyma skrev (20 timer siden): De hadde gjort om på værmeldingen for Oslo nå så jeg, skal slutte å regne kl 09 - da blir det strålende sol. Synes det er på tide å avblåse krise. Link? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. januar 2024 #49 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nå er det gult farevarsel for is i Oslo,altså det samme farevarselet som det er i Ålesund. Og der stenges hverken skoler eller barnehager eller resten av samfunnet ned. Anonymkode: 8c540...749 Feil, det oransje for Oslo: https://www.yr.no/nb/værvarsel/timetabell/1-72837/Noreg/Oslo/Oslo/Oslo?i=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 21. januar 2024 #50 Del Skrevet 21. januar 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Bare tullball, jeg trodde det var en skjult grunn for trussel om skoleskyting eller lignende. Stenge skoler på grunn av meldt vær? Det kan fort ende opp som latterlig, hvilken meterolog stoler disse så hundre prosent på? Anonymkode: 2993b...aa9 Herregud. Hvorfor skal folk alltid kverulere og være bedrevitere? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #51 Del Skrevet 21. januar 2024 jabx skrev (14 minutter siden): Link? Fra 00:00-06:00 8,3-19,2. Fra 06:00-12:00 1,5-8,1. Kilde: yr.no. Så lett kunne du faktisk ha funnet det selv! Anonymkode: 08c57...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2024 #52 Del Skrevet 21. januar 2024 Det som alltid skaper problemer her ved snø, regn osv er de j…. trailerne med elendige dekk som setter seg fast, sklir ut osv og stenger veibanen. Ja, det har vært holke her også, men -20 til plussgrader og sååå store snømengder like før alt regnet det har jeg aldri opplevd. Anonymkode: 3e92d...0b7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå