Gå til innhold

Glatt føre mandag - stengte skoler

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

https://www.nrk.no/ostfold/videregaende-skoler-holder-stengt-mandag-1.16724588

Tre fylker stenger videregående skoler pga glatt føre på mandag til uken, men hva med barneskolene og høgskolene.Hvorfor blir ikke de stengt? Like glatt for dem...

Anonymkode: 3db2a...1f3

Barneskoler og ungdomsskoler har stort sett elever fra nærmiljøet. Dvs. at elever kan gå til skolen og trenger ikke være avhengig av buss/kollektivt. Jeg jobber på en videregående skole i Vestfold, og den blir muligens stengt på mandag. Mens barna mine går på en ungdomsskole som er 500m unna huset vårt. De kan lett komme seg til skolen, mens mange av mine elever er avhengig av buss for å komme seg til skolen.

Kan jo hende det ikke blir så ille, misliker Teams/hjemmeskole intenst selv.

Anonymkode: c5f1a...4cc

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Barneskoler og ungdomsskoler har stort sett elever fra nærmiljøet. Dvs. at elever kan gå til skolen og trenger ikke være avhengig av buss/kollektivt. Jeg jobber på en videregående skole i Vestfold, og den blir muligens stengt på mandag. Mens barna mine går på en ungdomsskole som er 500m unna huset vårt. De kan lett komme seg til skolen, mens mange av mine elever er avhengig av buss for å komme seg til skolen.

Kan jo hende det ikke blir så ille, misliker Teams/hjemmeskole intenst selv.

Anonymkode: c5f1a...4cc

Du har nok rett i det. Barne og ungdomskoler ligger som regel nær hjemmet så da kan de gå til skolen. Værre med videregående og høgskoler. Får håpe det ikke blir så ille da 🙂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette på broder på sønnen min på mandag iallefall. Meg og min datter...jeg skal ikke ut å kjøre til mandag 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Blir spennende med alle lærerne som skal komme seg til barne og ungdomsskolene på mandag da. 

Jeg er eneste lærer i nær gangavstand til min skole. Er par til 4-5 km unna. Er litt forberedt på å ta hele skolen alene... 

Anonymkode: 5d582...b7a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hos oss blir alle barne-og ungdomsskoler, samt sfo også stengt. 

Anonymkode: f2a32...331

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mer busselever på barne og ungdomsskole, og regner med at de holder åpent for det har for store konsekvenser for de som ikke kan bli hjemme med barna. 
Jeg lurer selv på å holde barna hjemme, da jeg er usikker på om jeg tør å sette de på buss. Bussen kjører ikke med kjettinger og har tidligere veltet to ganger med barna mine i bussen pga føre. Nå blir det nok verre enn noen gang, for vi har over 1 meter snø og 20 kuldegrader som skal gå over til regn og varmegrader i løpet av 8 timer. 
Støtter fylkene med å at de stenger skolene

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Barna bor jo nærme barneskolene så den er jo grei, men de fleste lærerne på barneskolen bor jo ikke akkurat i nabolaget.. ifølge kriseledelsen i Akershus og beskjeden sjefen videresendte oss ista så ønsker de å holde veiene åpne for nødetatene og det er en del av grunnen til at alle i Akershus fylkeskommune skal ha hjemmekontor/hjemmeskole på mandag. 

Anonymkode: 20aea...a63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hos oss blir alle barne-og ungdomsskoler, samt sfo også stengt. 

Det håper jeg her å....veien her er det barnehagen og skolen..og masse gangoverfelt..men dessverre er det så mange som ikke stopper her..holdt på blitt påkjørt sp mange ganger...og nå skal det bli glatt i tilegg..nop...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel også mange unge sjåfører som er elever på VGS. 

Anonymkode: 6114c...25b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sofakona skrev (1 minutt siden):

Det håper jeg her å....veien her er det barnehagen og skolen..og masse gangoverfelt..men dessverre er det så mange som ikke stopper her..holdt på blitt påkjørt sp mange ganger...og nå skal det bli glatt i tilegg..nop...

Her blir alle busser innstilt, inkludert skoleskyss, og mange er avhengig av det til grunnskolen også selv om flere kan gå enn til vgs. Så de har ikke så mye valg. Vi har i utgangspunktet en vanskelig trafikksituasjon i byen for øyeblikket, så de vil nok holde folk unna veiene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Blir spennende med alle lærerne som skal komme seg til barne og ungdomsskolene på mandag da. 

Jeg er eneste lærer i nær gangavstand til min skole. Er par til 4-5 km unna. Er litt forberedt på å ta hele skolen alene... 

Anonymkode: 5d582...b7a

Det er nok noen som ikke har tenkt på det. Det mest riktige er å stenge alle skoler mener jeg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er nok noen som ikke har tenkt på det. Det mest riktige er å stenge alle skoler mener jeg.

Enig. Steng skoler i områder med orange/gul farevarsel på mandag.

Det kommer til å bli ille: mye regn så veibanen kommer til å være badebasseng i dumper, vannet får ikke rent unna når det er høye brøytekanter og tette sluk med metervis av snø oppå. Og det kommer til å bli speilglatt. 

Om hensikten er «å holde veiene åpne for nødetater» så burde de unngå barneskolebarn som går ute i trafikken, unngå barneskolelærere som må kjøre bil/ta kollektivt til jobb, unngå at folk må ut mtp fall og brudd som vil belaste legevakten. Det pleier å være kaos på legevakten med brudd når det er glatt. 

Anonymkode: a942b...a4a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Altså, vi bor i Norge… vinter er noe vi bør være vant til…

begynner å bli amerikanske tilstander nå. Er det is så kan man ta spark til skolen, opplevelse for livet. 

Anonymkode: de8c7...033

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper kommunen har satt inn beredskap i forkant nå i helgen siden dette er varslet så godt på forhånd:

fjerne snø slik at vann får rent unna veiene, satt på kjetting på kommunale biler som må ut, satt på kjetting på måke/strø biler, og gjort klart sand og salt til strøing slik at de ikke blir «overrasket» på mandag. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper kommunen har satt inn beredskap i forkant nå i helgen siden dette er varslet så godt på forhånd:

fjerne snø slik at vann får rent unna veiene, satt på kjetting på kommunale biler som må ut, satt på kjetting på måke/strø biler, og gjort klart sand og salt til strøing slik at de ikke blir «overrasket» på mandag. 

ikke sett noe antydning til forberedelser her jeg bor hvertfall. Tenkte på det når jeg kjørte t/r jobb i dag at det er rart de ikke prøver å få unna noe snø langs veikanter etc.

Anonymkode: 4002d...f67

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

ikke sett noe antydning til forberedelser her jeg bor hvertfall. Tenkte på det når jeg kjørte t/r jobb i dag at det er rart de ikke prøver å få unna noe snø langs veikanter etc.

Anonymkode: 4002d...f67

Her jeg bor (Lillestrøm kommune) kjører de rundt og skraper is og snø av veiene. Antar det er forberedelse for mandag. 

Anonymkode: 136e7...e75

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal det virkelig være SÅ ille? Kan ikke huske konsekvenser av is og dårlig vær har ført til stengte skoler før? 

Vi må da ha hatt likt vær før og kjørt og gjort ting som vanlig? Hva er så spesielt denne gangen? 

Jeg har tenkt til å kjøre bil på mandag av flere grunner. Jobber i helsevesenet og har ikke mulighet til hjemmekontor.. 

Anonymkode: 15857...0e9

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler ressurser til å gjøre veiene trygge for bilistene. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De hadde gjort om på værmeldingen for Oslo nå så jeg, skal slutte å regne kl 09 - da blir det strålende sol. 

Synes det er på tide å avblåse krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...