AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #1 Skrevet 19. januar 2024 Får kaffegjester på søndag. Hva er din enkleste oppskrift å servere til kaffegjestene? Anonymkode: b97c8...48f 1
Daisy-love Skrevet 19. januar 2024 #3 Skrevet 19. januar 2024 Siden du nevner oppskrift så er det denne jeg lager: http://www.veganmisjonen.com/2014/07/oppskrift-vegansk-browniekake.html Det er en superenkel brownie, hvor jeg alltid har alle ingrediensene. Den er veldig god, og kan lett jazzes opp med hakkede nøtter, sjokoladebiter, eller annet, men er god som den er også. Kan lages som muffins, og med glutenfri melblanding. Kan serveres alene eller med is eller vaniljesaus. Ellers hadde jeg nok servert kjeks, og frukt, evt potetkaker og frukt. 😊 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #4 Skrevet 19. januar 2024 Gulrotkake er godt og lett å lage Anonymkode: b0e47...98e
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #6 Skrevet 19. januar 2024 Denne er kjempeenkel: https://www.koket.se/kladdkaka-signerad-marie-fe stekes til den er litt jiggly i midten når du rister litt på formen, server med en klatt krem/is. Anonymkode: 9eef3...766
Brunhilde Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 Det aller enkleste er vafler, gjerne med smør, rømme, syltetøy og brunost ved siden av. Ellers går det jo, som andre nevner, kjapt å slenge sammen en brownie. Når jeg vet at jeg får besøk, så pleier jeg å lage gjærbakst av noe slag. Rosinboller, kanelknuter eller kardemommeruller er noe av det som går igjen. Av og til baker jeg en bollefocaccia, den pleier alltid å bli tatt godt i mot. 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Hjemmelaga is uten iskremmaskin. F.eks. Denne: https://matpaabordet.no/2016/05/23/sjokoladeis-med-sjokoladebiter-og-valnotter-uten-iskremmaskin/ eller denne: https://matpaabordet.no/2015/04/21/karamellis-uten-iskremmaskin/ Kan lages dager før og bare tas ut en liten stund før gjestene kommer. Anonymkode: d084e...bf8
Arkana Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 Vafler er enkelt, men det tar lang tid å steke nok til alle så det hadde jeg valgt bort om du vil ha noe som går raskt. Jeg ville heller gått for en enkel kake. Støtter forslaget om enten brownies eller kladdkaka. Ingen av disse krever at noe skal piskes til eggedosis eller annet tidkrevende først, det skal bare røres sammen og settes i ovnen. 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 Himmelsk mislykka eller flytende sjokoladekake er nydelig, serveres med is. Jeg bruker denne oppskriften: https://ingridsmiracles.blogg.no/1250954753_dagens_graps.html Anonymkode: e64aa...feb
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Min enkleste «oppskrift» er å kjøpe en pakke frosne skillingsboller fra baker brun, som jeg varmer opp, men de er ganske vanskelig å finne her jeg bor. Gjerne med litt melisglasur på. Syns skillingsbollene er skikkelig gode, og gjærbakst slår sjeldent feil😊 Ellers er rullekake ganske raskt og enkelt. Gjerne med både krem/vaniljekrem og syltetøy inni. Anonymkode: 7df6d...2de 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Får kaffegjester på søndag. Hva er din enkleste oppskrift å servere til kaffegjestene? Anonymkode: b97c8...48f Hvor kommer de fra og drar de til? Er de langt hjemmefra? Jeg ville servert noe helt annet til naboen eller kompisen nedi gata som stikker innkom på kaffe (en bit sjokolade eller i 9 av 10 tilfeller bare en kopp kaffe), og rundstykker eller scones e.l. med faktisk evne til å gjøre deg mett et par timer dersom besøket må kjøre noen form for avstand. Muligens med en kake til. Men det er ikke nødvendig, mer ekstra oppå rundstykker/quiche e.l. Og jeg ville stilt forberedt på at ingen av gjestene ønsket spise den, og ikke mast. Det er skikkelig skuff å komme på besøk og få «servering» og så er det bare godteri, så ikke lov dem mat og så gi dem kake eller boller. Anonymkode: d6b48...b1e 1
Brunhilde Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor kommer de fra og drar de til? Er de langt hjemmefra? Jeg ville servert noe helt annet til naboen eller kompisen nedi gata som stikker innkom på kaffe (en bit sjokolade eller i 9 av 10 tilfeller bare en kopp kaffe), og rundstykker eller scones e.l. med faktisk evne til å gjøre deg mett et par timer dersom besøket må kjøre noen form for avstand. Muligens med en kake til. Men det er ikke nødvendig, mer ekstra oppå rundstykker/quiche e.l. Og jeg ville stilt forberedt på at ingen av gjestene ønsket spise den, og ikke mast. Det er skikkelig skuff å komme på besøk og få «servering» og så er det bare godteri, så ikke lov dem mat og så gi dem kake eller boller. Anonymkode: d6b48...b1e De færreste forventer mat når de er invitert på kaffebesøk. Da forventer man gjerne kaffe og en eller annen form for bakst. Endret 19. januar 2024 av Brunhilde 3
Sweetheaven Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Rullekake er bakt på null komma niks, og smaker godt om man ikke har for mye sukker, og bruker hjemmerørt syltetøy. Forøvrig er jo vafler også det, men de tar jo litt tid å steke.
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2024 #17 Skrevet 20. januar 2024 Er ikke begeistret for vafler, synes det blir mye kliss og er sjelden gode uten mye søtt oppå. Kladdkake😀 Anonymkode: 19f81...83d
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2024 #18 Skrevet 22. januar 2024 Jeg er glad i eplekake og is, og det er egentlig veldig enkelt å lage en eplekake. Det finnes masse oppskrifter på nett, så bare å velge og vrake. Du kan også lage en smuldrepai med epler, det er enkelt. Vær obs på at den trenger litt tid i ovnen, men du vet jo om besøket ditt, så da planlegger du deretter. Pisk krem, eller bruk helst vaniljeis til. Anonymkode: c92c9...756
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå