Gå til innhold

Fetisha

Humas

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes alltid at Fetisha virket som den fornuftige i forhold til eks venninna sophie. Men nå...😱 Det er vulgært....det er det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (1 minutt siden):

Heter hun virkelig Fetisha, eller er det et kunstnernavn? Ekstremt spesielt navn å gi en datter...

Fetisha er ikke ett spesielt uvanlig navn blandt afro-amerikanere.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, moroklompen said:

Fetisha er ikke ett spesielt uvanlig navn blandt afro-amerikanere.

Ok, jeg tenker bare på fetisj, og det passer jo litt bra til imaget hennes, så ville kanskje trodd hun hadde tatt det. Aldri hørt det før.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (På 27.1.2024 den 13.44):

Ja, det får stå på avsenders regning.  Både før og nå. Helt vanvittig at det fortsatt er greit å kalle folk. Samme som å slenge med leppa om legning eller rase.

Er det ikke en viss forskjell på det som er medfødt (legning og rase) og det som er konsekvenser av egen livsførsel (fedme) ?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klossmajor skrev (36 minutter siden):

Er det ikke en viss forskjell på det som er medfødt (legning og rase) og det som er konsekvenser av egen livsførsel (fedme) ?

Har du hørt om spiseforstyrrelser? Eller er det greit å kalle anorektiker ting også? Eller depresjon, lipødem, bipolar osv? 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Har du hørt om spiseforstyrrelser? Eller er det greit å kalle anorektiker ting også? Eller depresjon, lipødem, bipolar osv? 

Hvis det er en medfødt årsak til at man lider av fedme og ikke kan gjøre noe særlig med det, vil jeg si det blir urettferdig omtrent på linje med legning eller rase å motta slengbemerkninger pga det. Så vidt meg bekjent, er det for de aller fleste overvektige ikke det. Det har som regel noe med eget valg av livsførsel å gjøre. Rase og legning kan man ikke gjøre noe som helst med. Å få slengbemerkninger rettet mot seg for noe man ikke kan gjøre noe som helst med, tror jeg de fleste vil anse som et hakk eller to mer alvorlig enn noe man er helt eller delvis skyld i selv.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klossmajor skrev (8 timer siden):

Å få slengbemerkninger rettet mot seg for noe man ikke kan gjøre noe som helst med, tror jeg de fleste vil anse som et hakk eller to mer alvorlig enn noe man er helt eller delvis skyld i selv.

Jeg spør igjen om det er greit å kalle en anorektiker ord som går rett på kroppen? Er det bare å ta seg sammen og spise og slutte å koste samfunnet en formue i behandling? Ikke? For det er visst alltid lettere å ta en som er i andre enden av spiseforstyrrelse-spekteret? Skikkelig low å fatshame. 

• Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (2 timer siden):

Jeg spør igjen om det er greit å kalle en anorektiker ord som går rett på kroppen? Er det bare å ta seg sammen og spise og slutte å koste samfunnet en formue i behandling? Ikke? For det er visst alltid lettere å ta en som er i andre enden av spiseforstyrrelse-spekteret? Skikkelig low å fatshame. 

Jeg stilte deg et spørsmål først som går direkte på ditt utspill, uten at du svarer. Det virker som du forsøker å vri deg unna ved å spore av i en annen retning.

La meg si det sånn...tror ikke du også at Fetisha ville tatt seg langt mer nær av å bli kalt nigger enn å bli kalt feit? Tror du ikke folk flest ville oppfatte det som langt mer urettferdig dersom hun ble kalt førstnevnte enn sistnevnte? Det er en grunn til at førstnevnte anses som så alvorlig at mange velger å ty til en eufemisme som tydeliggjør at de mener at det er så alvorlig at man ikke engang kan ta ordet i sin munn. Det er ingen andre ord i språket vårt som tabuiseres tilsvarende. Det er ingen som omtaler feit som f-ordet.

Nedlatende bemerkninger om folk vil alltid være problematiske, uansett hva det er. Men visse ting er mer alvorlig å si om folk enn andre.

Endret av Klossmajor
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (På 3.11.2023 den 22.11):

var ikke noe nytt at denne dama er rasist mot hvite. hun kommer støtt og stadig med små stikk offentlig

Jeg så en tik tok video hvor hun sa noe sånt som; hva er det med hvite folk som ber meg  om å plukke opp dritten etter hunden min?
Hun fremstår som humørsyk og frekk med disse grimasene hun lager, og jeg kan se at den parodien som Kevin Vågenes spilte i NRK-serien «Parterapi» gjengir personligheten hennes veldig bra. 

Endret av Octo
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som spør om hva som har skjedd med leppene hennes.

Hun har overfylt de. Hun har fylt på mer filler uten å løse opp gammel filler så det har migrert utenfor der leppenes normale kant/grense går. Om personen som gjør inngrepet ikke er flink kan det også få et slikt resultat.

Her er et eksempel på nært hold, på etterbildet er filleren oppløst:

image.png.2d9d655f8004d8d5951d90c941f099f6.png

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Polyester skrev (7 timer siden):

Hun har overfylt de. Hun har fylt på mer filler uten å løse opp gammel filler så det har migrert utenfor der leppenes normale kant/grense går. Om personen som gjør inngrepet ikke er flink kan det også få et slikt resultat.

Ser ut som et stort rumpehull

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (7 timer siden):

Har ikke hun store lepper naturlig da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (2 timer siden):

Har ikke hun store lepper naturlig da?

Jo, de er naturlig store og fine, men hun har fylt på ekstra for å få de enda større.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Korsihalsen skrev (3 timer siden):

Ser ut som et stort rumpehull

Jeg håper ikke rumpehullet ditt stikker ut fra rumpesprekken slik som på det bildet der?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daudaferd skrev (3 timer siden):

Er det slutt på søndagsepisodene med Anine?

Hu nevnte at hu skulle ha ferie en stund, skulle være tilbake en gang denne måneden mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polyester skrev (9 timer siden):

Jeg håper ikke rumpehullet ditt stikker ut fra rumpesprekken slik som på det bildet der?

Med hemoroider 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...