AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #1 Skrevet 18. januar 2024 Jeg har latt bilen stå siden tirsdag da jeg såvidt kom meg hjem. Nå er den godt nedsnødd og det er greit, kan heldigvis ta hjemmekontor. Ut vinduet ser jeg mange biler som må ha dyttehjelp. Og jeg kan tenke meg at dere alle sitter på noen gode historier fra hvordan snøværet har skremt dere, plaget dere eller opplevd noe spennende/dramatisk. Fortell! Jeg tror også at noe av problemet særlig i Bergen, det Bybanen står og busser sklir på skrå i veibanen, er at det er snømengder og ikke kaldt nok! Snøen er kittete og sklir unna. Om det bare var noe flere minusgrader hadde de fleste biler fått bedre feste. Anonymkode: a5dac...d6f
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #2 Skrevet 18. januar 2024 Jeg kjører lastebil i Bergen, lå bak en gjøk i en Caddy som ikke greide ta i gang i en bakke opp til et lyskryss. Tre grønne lys tok det. Var redd jeg skulle gå på samme smell, men selv med tom bil og piggfritt gikk det fint. Hadde vært så flau om det var meg i den Caddyen. Reklame over hele bilen hadde han og. Så er det bussene som ikke kommer seg ut av Sydnestunnelen og opp på puddefjordsbroen… Der stod det såpass at personbilene snudde. Jeg stod som førstemann med orkesterplass til leddbuss i skikkelig V-stil som tilslutt greide å spinne seg ut. Sendte video til avisen, vet ikke om de publiserte den. Det som egentlig er mest imponerende er de dustete kundene som tror vi skal klare å hale tunge paller gjennom brøytekanter og over ubrøytete stikkveier bilen ikke engang kommer inn på når det er sommer og sol… Anonymkode: 47a65...9b7 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #3 Skrevet 18. januar 2024 Kjørte 10 mil rundt og i Oslo i går, største problemet var white/out på småveiene i Bærum hvor det det var vanskelig å se hvor veien gikk og brøytekantene begynte. Ellers var det veldig glatt overalt, også på motorveiene og lite brøyta på påkjøringsrampene, og farta var ca 45 på de fleste i 90 km sona. Men det gikk skadefritt for seg for min del Anonymkode: a792b...2e5 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #4 Skrevet 18. januar 2024 Helt jævlig i Oslo nå. Skraping og kosting av is og snø på bilen flere dager nå... Anonymkode: 743e9...fdf 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #5 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Helt jævlig i Oslo nå. Skraping og kosting av is og snø på bilen flere dager nå... Anonymkode: 743e9...fdf Er DET dramatisk? Skjør? Anonymkode: 31886...5e4 12 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar 2024 #6 Skrevet 18. januar 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg kjører lastebil i Bergen, lå bak en gjøk i en Caddy som ikke greide ta i gang i en bakke opp til et lyskryss. Tre grønne lys tok det. Var redd jeg skulle gå på samme smell, men selv med tom bil og piggfritt gikk det fint. Hadde vært så flau om det var meg i den Caddyen. Reklame over hele bilen hadde han og. Så er det bussene som ikke kommer seg ut av Sydnestunnelen og opp på puddefjordsbroen… Der stod det såpass at personbilene snudde. Jeg stod som førstemann med orkesterplass til leddbuss i skikkelig V-stil som tilslutt greide å spinne seg ut. Sendte video til avisen, vet ikke om de publiserte den. Det som egentlig er mest imponerende er de dustete kundene som tror vi skal klare å hale tunge paller gjennom brøytekanter og over ubrøytete stikkveier bilen ikke engang kommer inn på når det er sommer og sol… Anonymkode: 47a65...9b7 Man er vel ikke gjøk fordi man har en bil med hjul som ikke funker på glatta? Synes ikke det er noe å være flau over. Sett mange som trenger dyttehjelp, ingenting man skal måtte være flau over eller kalles gjøk for. Anonymkode: a5dac...d6f 6 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #7 Skrevet 19. januar 2024 Ikke "dramatisk" men det var kjipt å vente 40 min på buss ute i snøværet pga forsinkelser i går. Fikk heldigvis hjemmekontor i dag. Anonymkode: 990c8...2a6 1
kaarebjarne Skrevet 19. januar 2024 #8 Skrevet 19. januar 2024 Tydelig at flere burde holde seg hjemme så dårlig de kjører ikke bare i snøvær, men også på brøytet vei i skinnende sol. Latterlige forsinkelser i Oslo i går til tross for strålende vær. Akkurat her forstår jeg nordlendingenes mobbing av oss. Altfor mange som ikke evner å kjøre på snølagt vei. 1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #9 Skrevet 19. januar 2024 Bor landlig, har vanligvis 25 min til jobb hver dag, 80 nesten hele veien. En av dagene så kjørte jeg i maks 50 hele veien, mørkt, lite lys ved veien, snøen blåste i alle retninger, litt og litt væris på ruta og måtte stoppe flere ganger for å ordne med sikt. Jeg brukte nesten 1t til jobb og la merke til 3 biler i grøfta langs veien. I flere av svingene var det så glatt at bilen slapp flere ganger. Dette er ganske vanlig når det snør masse. Hittil har jeg ikke kjørt ut eller kræsjet, 13 år med førerkort og er kjerring. Anonymkode: 80607...712 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #10 Skrevet 19. januar 2024 kaarebjarne skrev (1 time siden): Tydelig at flere burde holde seg hjemme så dårlig de kjører ikke bare i snøvær, men også på brøytet vei i skinnende sol. Latterlige forsinkelser i Oslo i går til tross for strålende vær. Akkurat her forstår jeg nordlendingenes mobbing av oss. Altfor mange som ikke evner å kjøre på snølagt vei. Det er veldig varierende med tanke på hvilke dekk man har og om man har firhjulstrekk osv. Hva er det du mener er så dårlig som folk gjør da på snølagt vei som hadde gjort det bedre for dem? I dag så jeg to store trailere, og de må man anta er de beste sjåførene, slite med å komme seg opp en bakke her i Bergen. De hadde til og med kjetting. Anonymkode: a5dac...d6f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #11 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Bor landlig, har vanligvis 25 min til jobb hver dag, 80 nesten hele veien. En av dagene så kjørte jeg i maks 50 hele veien, mørkt, lite lys ved veien, snøen blåste i alle retninger, litt og litt væris på ruta og måtte stoppe flere ganger for å ordne med sikt. Jeg brukte nesten 1t til jobb og la merke til 3 biler i grøfta langs veien. I flere av svingene var det så glatt at bilen slapp flere ganger. Dette er ganske vanlig når det snør masse. Hittil har jeg ikke kjørt ut eller kræsjet, 13 år med førerkort og er kjerring. Anonymkode: 80607...712 Bra det gikk godt for deg! Kommer til å bli skikkelig hålke nå til helga når mildværet kommer. Men forhåpentligvis blir det ikke så ille på de store veiene siden det er blitt brøytet en del, verre der gående ferdes. Anonymkode: a5dac...d6f
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #12 Skrevet 19. januar 2024 Hadde ikke ull under buksen, ble kald på leggene. And lived to tell. Anonymkode: cf96b...57c 4
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #13 Skrevet 19. januar 2024 Kom meg ikke hjem fra jobb før neste dag Anonymkode: 0972f...3d5 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #14 Skrevet 19. januar 2024 Det mest dramatiske😬 var vel at veien var brøytet for smal til at busser kunne møte motkommende biler, midt i skolerushet. Alle måtte stoppe, rygge og styre. Men det gikk da greit. Så kom enda en buss, samme greia en gang til. Ellers har det gått bra 😂 Anonymkode: 28290...67f 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #15 Skrevet 19. januar 2024 Når du er syk og ser at snøen når taket på bilen og du innser at du er innesnødd. Vel, kan komme meg ut, men tviler på at jeg klarer å komme meg inn igjen. Anonymkode: e6cb8...cc9 1
Margeritt Skrevet 19. januar 2024 #16 Skrevet 19. januar 2024 Så en gående dame bli påkjørt i lyskrysset i dag. Usikker på om hun sklei ut i veibanen, eller ikke så seg for, men hun ramlet over panseret på bilen i hvert fall 😱 Heldigvis reiste hun seg igjen, pratet litt ned sjåføren av bilen og ruslet videre. Var mye kø og 30 sone, så trafikken gikk sakte, heldigvis! 1 5
Tiuren Skrevet 19. januar 2024 #17 Skrevet 19. januar 2024 Mest dramatisk, er vel å måtte ut å måke to ganger hver dag. Har stor gårdsplass og ingen maskin til bråke meg gjennom det. BTW; Gjelder helligdagsfreden, den som gjør at vi ikke kan klippe plenen på søndagen, og for snøfreser?
Gjest Kalsberg92 Skrevet 19. januar 2024 #18 Skrevet 19. januar 2024 AnonymBruker skrev (På 18.1.2024 den 16.51): Jeg har latt bilen stå siden tirsdag da jeg såvidt kom meg hjem. Nå er den godt nedsnødd og det er greit, kan heldigvis ta hjemmekontor. Ut vinduet ser jeg mange biler som må ha dyttehjelp. Og jeg kan tenke meg at dere alle sitter på noen gode historier fra hvordan snøværet har skremt dere, plaget dere eller opplevd noe spennende/dramatisk. Fortell! Jeg tror også at noe av problemet særlig i Bergen, det Bybanen står og busser sklir på skrå i veibanen, er at det er snømengder og ikke kaldt nok! Snøen er kittete og sklir unna. Om det bare var noe flere minusgrader hadde de fleste biler fått bedre feste. Anonymkode: a5dac...d6f Har 4x4 og nye pigg dekk , så mest dramatisk var en som lå midt i veien å nekte meg å kjøre forbi, jeg skal tydeligvis ligge 40 km i 80 sone og holde han med selskap. Må jobbe med meg selv å tenke at det tydeligvis er flere en måte å løse en oppgave på😅
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #19 Skrevet 19. januar 2024 Mein Kampf: Måtte spa ut bilen fra en parkeringsplass som kommunens brøytere hadde forvandlet til et snødeponi. Litt flau over meg selv for å ha glemt snøspaden på hytta og også manglet en liten pose strøsand i bilen for å lettere kunne spinne meg ut. Nabo som lånte meg spaden sin reddet meg. Anonymkode: f4bab...d2a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar 2024 #20 Skrevet 19. januar 2024 Kom kjørende på en vei med en oppoverbakke lenger fremme, hadde en bil foran meg, plutselig ser jeg en lastebil på vei nedover den bakken mot oss, alt for fort og med henger på tvers av veien, har aldri rygget så fort samtidig som hele kroppen min frøs. Bilen foran meg holdt på å rygge i fronten min i panikk, men svingte i siste liten unna, traileren stoppet i bunnen av bakken. Mest letta sjokkerte ansiktet jeg har sett på lenge sammen med mitt og den andre sjåføren sitt, jeg var skjelven resten av dagen. Anonymkode: 4eae3...c68 1 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå