Gå til innhold

Hundepasser som maser om pass

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg trodde ikke det fantes folk som passer dyr gratis?

Jeg har ei veninne som trenger pass til katten sin av og til og folk skal ha 2-400 kr dagen for å passe katten.

Det er jo mer arbeid med en hund så det forstår det må betales, men å ta 300,- for å se på at en katt sover 80% dagen når eier står for all mat og sand forstår jeg ikke.

Ts

Anonymkode: 75e6b...934

Joda, jeg har passet katt flere ganger og aldri tatt betalt og ser absolutt ingen grunn for det heller.  Synes det er koselig og ha de her. Hadde katter selv engang. De får kos, matpåfyll,  renset doen hver dag og frese rundt i leiligheten som de vil, kjekt med litt liv. 

Anonymkode: 07079...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg trodde ikke det fantes folk som passer dyr gratis?

Jeg har ei veninne som trenger pass til katten sin av og til og folk skal ha 2-400 kr dagen for å passe katten.

Det er jo mer arbeid med en hund så det forstår det må betales, men å ta 300,- for å se på at en katt sover 80% dagen når eier står for all mat og sand forstår jeg ikke.

Ts

Trusted housesitters er å anbefale dersom du har mulighet til at passer kan bo hos deg. Man betaler et fast beløp per år (ca 1500kr tror jeg), og da kan man bruke tjenesten så mye man vil. Det at det koster litt tror jeg bidrar til at det er seriøse folk som er der. 

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det kun utenlandske turister? Dvs at de bor gratis mot å passe dyret ditt?

Ts

Det er noen norske også, som bare liker å passe dyr. Jeg har kontakt med et par i samme by som meg gjennom TH som ofte passer mine dyr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke han maser spesielt mye. Han vil gjerne ha jobben, og vil gjerne ha avklart om han får jobben. Det er en ærlig sag. 

Anonymkode: 11c39...c4f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes ikke han maser spesielt mye. Han vil gjerne ha jobben, og vil gjerne ha avklart om han får jobben. Det er en ærlig sag. 

Anonymkode: 11c39...c4f

Jo men jeg har skrevet til han at jeg tar kontakt et par dager før det eventuelt blir aktuelt, fordi jeg må avklare om en kollega kan passe.

Jeg liker ikke folk som maser etter at det er laget en avtale om at jeg tar kontakt.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gliffy skrev (2 minutter siden):

Trusted housesitters er å anbefale dersom du har mulighet til at passer kan bo hos deg. Man betaler et fast beløp per år (ca 1500kr tror jeg), og da kan man bruke tjenesten så mye man vil. Det at det koster litt tror jeg bidrar til at det er seriøse folk som er der. 

Det er noen norske også, som bare liker å passe dyr. Jeg har kontakt med et par i samme by som meg gjennom TH som ofte passer mine dyr. 

Hvilken by bor du i?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvilken by bor du i?

Ts

Oslo. 
Mange ønsker å reise hit, så jeg får alltid mange søknader fra flinke folk som vil passe, selv i julen og sånne andre tidspunkt som er litt vanskelige. Så lenge du ikke bor langt ut på landet skal du sikkert finne noen med Trusted housesitters, mange har lyst til å reise til Norge, men overnatting er dyrt her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gliffy skrev (3 minutter siden):

Hvem er det som får de 1500,-?

De som passer dyret eller byrået?

Jeg og min tidligere samboer byttet leilighet med et engelsk par (gjennom et firma jeg ikke husker navnet på) og de passet også tilfeldigvis katten og ga den medisin en liten ukes tid.

Det gikk veldig bra🙂

Den tjenesten er helt gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem er det som får de 1500,-?

De som passer dyret eller byrået?

Jeg og min tidligere samboer byttet leilighet med et engelsk par (gjennom et firma jeg ikke husker navnet på) og de passet også tilfeldigvis katten og ga den medisin en liten ukes tid.

Det gikk veldig bra🙂

Den tjenesten er helt gratis.

Det er byrået, prisen de tar er penger det koster for å drifte tjenesten. De som passer får ingenting for det, de betaler faktisk også for å bruke tjenesten. Det inkluderer også vetrinærtjeneste som de som passer kan ringe hvis de lurer på noe. Og så har de et lignenede system som Air BnB der man legger igjen reviews sånn at man kan se at de som søker helt sikkert har erfaring og positive tilbakemeldinger. 

Kan hende det finnes andre som er gratis som er bra, de har jeg ikke prøvd. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en liten malteser som jeg vurderer pass til da jeg må reise bort 3 uker.

En kollega kan muligens ha henne, men jeg lager en plan b og har sjekket hundepass grupper på fb.

Kom i dialog med en som kunne passe henne det tidsrommet, og som også bor i min bydel og kan gå tur i de samme områdene som hun er vant til.

Jeg skrev at jeg skulle gi beskjed noen dager før hvis det ble aktuelt, og han sa ok.

Noen timer senere begynte han å mase om jeg hadde tatt en avgjørelse og at han også økte ukesprisen pga slitasje på møbler, økt strømregning og div.

Jeg står for mat, hun får med seg leker, fat hun spiser av, børste, seler/bånd og bæsjeposer.

Jeg sa jeg måtte avklare det med kollegaen først men hadde fortsetter å sende minst én sms daglig.

Fyren trenger vel penger og tenker at han må sikre seg langtidspass, siden å passe hund et par dager ikke gir nok penger i kassa.

Har sjekket referanser og de var helt grei.

Er dette normalt av hundepassere?

Jeg hadde ikke satt hunden igjen hos han, det hørtes litt merkelig ut og tror ikke jeg hadde stolt på han. Høres ut som han kun er opptatt av penger og kanskje ikke bryr seg så mye om selve hunden hvis han skulle passet den.

Anonymkode: 6c49b...e78

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde fått en uggen følelse ang den fyren, og hadde droppet han. Når du har sagt at du skal gi beskjed sånn og sånn, så er det ganske spesielt å mase på den måten der. 

Anonymkode: 4f440...1c8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er absolutt mye mer populært i Storbritannia her jeg bor, men det ligger flere ute i Norge på nettsiden.

Jeg hadde pass i tre uker fra et nydelig australsk par som skulle flytte hit. Huset mitt var HELT strøkent da jeg kom hjem, de sendte flere oppdateringer om hunden, gikk visst kjempemye tur ifølge naboen. Og alt var helt gratis. Hundepass i bytte mot overnatting.

Anonymkode: 78543...a63

Søkte på Norge på nettsiden å det står de ikke har tjenesten tilgjengelig enda. Er jeg helt fjern 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde styrt unna masekoppen som virker somnpenger er det viktigstenogvhar en slags slitasje kalkulator.

Du vet aldri hva han finner på at kostet penger. 

Anonymkode: a97e6...6f2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, Anonymbruker*** said:

Søkte på Norge på nettsiden å det står de ikke har tjenesten tilgjengelig enda. Er jeg helt fjern 😅

Så rart.. jeg har brukt det i mange år og det er jo mange andre norske der også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har en liten malteser som jeg vurderer pass til da jeg må reise bort 3 uker.

En kollega kan muligens ha henne, men jeg lager en plan b og har sjekket hundepass grupper på fb.

Kom i dialog med en som kunne passe henne det tidsrommet, og som også bor i min bydel og kan gå tur i de samme områdene som hun er vant til.

Jeg skrev at jeg skulle gi beskjed noen dager før hvis det ble aktuelt, og han sa ok.

Noen timer senere begynte han å mase om jeg hadde tatt en avgjørelse og at han også økte ukesprisen pga slitasje på møbler, økt strømregning og div.

Jeg står for mat, hun får med seg leker, fat hun spiser av, børste, seler/bånd og bæsjeposer.

Jeg sa jeg måtte avklare det med kollegaen først men hadde fortsetter å sende minst én sms daglig.

Fyren trenger vel penger og tenker at han må sikre seg langtidspass, siden å passe hund et par dager ikke gir nok penger i kassa.

Har sjekket referanser og de var helt grei.

Er dette normalt av hundepassere?

Nope, det er det ikke. Høres ikke bra ut, ville ikke latt vedkommende passe hunden

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde reagert på daglige henvendelser om noe du har satt en frist på, slikt gjør at jeg blir ukomfortabel nok til å ikke ønske samarbeid.

Samtidig hadde jeg aldri akseptert avklaring ett par dager før 3 uker med pass av dyr, det er for kort frist for min del, jeg må kunne avklare detaljene for så langt pass minst 1-2 uker i forveien, mer om det er snakk om feks jula.

Jeg har normalt brukt å passe katten til en kompis gratis, da er den her i 2-3 uker.

Hunden til veninna mi har jeg tatt 200kr dagen for om han er her hele dagen eller må overnatte, hun bor nærme så ofte skjer det at jeg lufter hunden hennes fordi hun kanskje har ekstra lang arbeidsdag eller skal noe på kvelden, da tar jeg ikke betalt. 

Anonymkode: a6fe5...c1c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i kontakt med en del forskjellige opp gjennom om dyrepass, og med en gang jeg synes det er noe som er det minste rart med kommunikasjonen eller personen, så skygger jeg unna 😅
Jeg må være 100% komfortabel med de jeg overlater dyrene mine til, om ikke så dropper jeg heller å dra fra dem.

Det sagt, så skjønner jeg litt om han maser på en avklaring. Å få beskjed noen få dager før avreise høres ikke holdbart ut for noen. 

Anonymkode: c2ce0...6bc

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville i hvert fall heller valgt ham enn helt fremmede turister som vet at de antagelig aldri ser verken deg eller hunden igjen, og som man ikke vet hva er for noe.

Selv om han virker innpåsliten, så har han gode referanser fra folk som bor i området, og det er verd noe. Han tenker sikkert at han må holde kontakt jevnlig fordi det kanskje er flere som ønsker jobben. Om dette går fint, vil du ha en fast passer som hunden kjenner, og det er bedre enn stadig nye og fremmede mennesker.

Anonymkode: efc34...0d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo litt forstå at han vil ha et svar, kanskje han vurderer å passe andre hunder dersom du ikke skal ha de ukene.. Kjipt å tape et oppdrag fordi man lover seg halvveis bort.. 

Anonymkode: 0ad60...2d0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...