Gå til innhold

Iptelefoni


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Nå skal vi endelig gå over til iptelefon. Vil gjerne høre hvilken levandrør dere har og deres erfaringer med der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *gjest*

Aner ikke hvilken leverandør vi har, nextgentel eller noe, men uansett: Det funker fint, helt som vanlig telefon, *bortsett* fra:

- det hender telefonsamtalene blir avbrutt, kuttet av. Bare å ringe opp igjen, men litt irriterende selvfølgelig. Har skjedd svært få ganger (under 10 på to-tre måneder).

- det hender det ikke funker å ringe ut. Da er det bare å prøve igjen med en gang, så funker det som regel. Noen få ganger må vi prøve flere ganger.

- Vi har nå ørten (ok, da, men åtte telefoner eller noe) i huset, da en linje (fire telefoner) er "ut-linja" (det nummeret ingen kan) og "inn-linja" (det nummeret våre venner osv kan). Så vi må velge hvilke telefoner vi bruker med omhu, da, if you get mye sayin' ^^

Og hvis du ikke er dritflink til tele/ledningsstyr, eller har lyst til å betale en dud til å rigge det opp for deg, så kan du se frem til masse slit med å sette alt opp...

Og det koster "ekstra" å ringe utenlands og til mobiler, ikke glem det

gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk IP telefoni fra Telio 11/1 og er kjempefornøyd!

Har ikke hatt noe problem i det hele tatt Jeg var redd det skulle være vanskelig å montere, men det var veldig enkelt. Har nett over kabel og en linje ut. Lyden er flott. Du får også din egen side på nettet hvor du har full oversikt.

Må bare passe på og ikke laste ned store ting mens jeg prater.

Jeg kunne sikkert ha funnet billigere leverandører, men Telio er en av de eldste på markedet og derfor gikk jeg for dem.

Sjekk www.telio.no

Endret av agbre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sånn pakke fra nextgentel med iptelefon og bredbånd, ganske billig og har funka helt bra hittil, har ikke merka noe forskjell fra vanlig telefon...

Men de er ganske trege med levering da, og lang vente tid på kundeservice!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- det hender telefonsamtalene blir avbrutt, kuttet av. Bare å ringe opp igjen, men litt irriterende selvfølgelig. Har skjedd svært få ganger (under 10 på to-tre måneder).

Dette høres ekstremt mye ut i min ører. Med en vanlig fasttelefon har jeg ikke opplevet det på 20 år (eller mer). Det er ikke slikt man vil oppleve om huset brenner eller om man har ventet i telefonkø i x antall minutter.

Generelt føler jeg at IP-telefoni fortsatt lider av endel barnesykdommer. Greit til sitt bruk (lange samtaler til utlandet) men ikke som kommunikasjonsledd som må virke hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ip-telefon gjennom Telenor. Vi har bare hatt det ett par uker, men det har fungert bra så langt! Positivt overrasket, har jo hørt at lyden kan bli litt hakkete, men det er så minimalt at det ikke er noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Vi har bestemt oss å gå for telio.. Er uansett ikke noen krise for oss om telefonen skulle være nede ved strømmbrudd en dag (det er jo isdn også) siden vi begge har mobiltelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt Telio i omtrent et år nå, og er kjempefornøyd med det. I utlandet hadde vi litt problemer med at folk ikke kunne ringe inn til oss, men dette var en sperre som lå i nettverket/modemet til internettleverandøren vår . Nå når vi er tilbake i Norge fungerer alt finfint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger! Vi har bestemt oss å gå for telio.. Er uansett ikke noen krise for oss om telefonen skulle være nede ved strømmbrudd en dag (det er jo isdn også) siden vi begge har mobiltelefon.

Lurt valg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har iptlf, leverandøren heter TeleVoIP(www.televoip.no). Veldig fornøyd. betaler ingen mnd avgift, men betaler pr. tellerskritt. Pris pr tellerskritt er faktisk billigere enn Telenor som jeg hadde før, så jeg sparer en del.

du får ingen regning, men fyller opp en konto på nettet. veldig greit.

det er imidlertid litt vanskeligere å installere enn andre dyrere alternativ, så er du ikke datakyndig må du nok ha litt hjelp. Heldigvis for meg har jeg en datakyndig type :)

abonnementet kan jeg ta med meg når jeg flytter til en annen by enn her jeg nå studerer, kostnadsfritt. det er litt greit. når jeg har flyttet før har det kostet meg 1000 kr hos telenor. Men husk da at du beholder nr du fikk første gang, og når du da evnt skulle ha behov for å ringe politi, brannvesen etc så havner du i byen der du først bodde. så når jeg flytter fra denne byen til en annen, vil jeg ende her jeg er nå hvis jeg ringer nødnumre. Mange som ikke vet dette, så jeg sier det for info sin skyld. Dette gjelder alltid for iptlf. der du beholder nr ved flytting.

uansett bør du ha en god linje. dess bedre linje, dess bedre vil iptlf virke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_anneliane_*

Vi har hatt bredbåndstelefoni fra både telio og telenor. Bare hatt masse trøbbel.!!

Vi har gått tilbake til analog linje, og bare bredband på pc. Endelig en telefon som fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt telio i over et år nå, og er kjempefornøyd. Da jeg hadde en litt dårligere internettforbindelse og flere som delte linje oppdaget jeg at det kunne være problem for folk å ringe inn, men når telefonsamtalen først var i gang var det ikke noe problem. Var heller aldri noe problem for meg å ringe ut. Mannen min var i USA noen måneder for 1,5 år siden og tok med adapteret dit, og det fungerte også helt utmerket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg har iptlf, leverandøren heter TeleVoIP(www.televoip.no). Veldig fornøyd. betaler ingen mnd avgift, men betaler pr. tellerskritt. Pris pr tellerskritt er faktisk billigere enn Telenor som jeg hadde før, så jeg sparer en del.

du får ingen regning, men fyller opp en konto på nettet. veldig greit.

det er imidlertid litt vanskeligere å installere enn andre dyrere alternativ, så er du ikke datakyndig må du nok ha litt hjelp. Heldigvis for meg har jeg en datakyndig type :)

abonnementet kan jeg ta med meg når jeg flytter til en annen by enn her jeg nå studerer, kostnadsfritt. det er litt greit. når jeg har flyttet før har det kostet meg 1000 kr hos telenor. Men husk da at du beholder nr du fikk første gang, og når du da evnt skulle ha behov for å ringe politi, brannvesen etc så havner du i byen der du først bodde. så når jeg flytter fra denne byen til en annen, vil jeg ende her jeg er nå hvis jeg ringer nødnumre. Mange som ikke vet dette, så jeg sier det for info sin skyld.  Dette gjelder alltid for iptlf. der du beholder nr ved flytting.

uansett bør du ha en god linje. dess bedre linje, dess bedre vil iptlf virke :)

Vi har også TelevoIP, og er fornøyde med de. Satte opp alt selv, og det var ikke så vanskelig. Det følger med en veldig god bruksanvisning. Når det gjelder IPtelefon ved flytting, så må man huske å si ifra til leverandøren. Da forandrer de adressen, slik at nødtelefoner blir registrert på riktig adresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jalileh

Vi har ip-telefon i fra Tele2.

Ikke sånn super fornøyd nei. Det hakker litt hvis man bruker tlf og nettet samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har IP telefoni fra One Call, fungerer kjempbra. Det beste er faktisk prisen, vi betaler ca 300.- pr måned og ringer og ringer og ringer og ringer til både fast og mobiltelefon. Det kommer ikke noen form for utgifter i tillegg til dette.

Problemer hadde vi litt av i begynnelsen pga for liten båndbredde fra bredbåndsleverandør, men nå fungerer det knirkefritt. Vet ikke om det er slik at bånd bredden må opp i 4000kbs, men etter at vi fikk dette er det som å skulle ha en helt vanlig hustelefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Njaa, må nok si at TeleVoIp er et vedlig godt alternativ. Har bestillt, og er ventet snart. Som de andre har sagt så er det ingen mnd. avgift. Og man kan bruke det fritt med hvilket som helst bredbåndsleverandør (Telenor, Tele2 osv.)

Ikke er det billigere teleskritt enn Telenor, det ER VELDIG mye billigere!

Telenor har 0,49,-/min (oppstartsavgift 0,89), mens TeleVoIp har 0,09,-/min (oppstartsavgif 0,39,-)

Har gjort en liten regning her:

La oss si vi snakker 100 min i uken, fordelt på 25 samtaler.

9,- betales tilsammen for de min. Mens 25 samtaler (oppstart av samtale) blir da i tilegg kun 9,79. Dette er tilsammen 18,79,- i uka.

18,79,-*4 uker (1mnd) = 75,- i mnd!!

Dette er ikke så ille!

Mens dere andre betaler kanskje 50-150,- kun for abbonoment.

Jeg kan så klart ikke utale meg hvor mange min og samtaler dere har i uka, men dette er en gj. snitt per hustand (sånn cirka...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...