Gå til innhold

Andre som har problemer med egen lukt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det noen andre som opplever at de begynner å lukte vondt når man er rundt fremmede? Det lukter som avføring, men jeg har ikke prompa. Av og til er denne lukta i kombinasjon med vondt i magen og høye rumlelyder, men som oftest kommer lukta snikende og helt uforventet. Merker selv denne lukta bare når jeg er rundt andre, men jeg kjenner igjen lukta; den kommer fra meg.

Har hatt dette problemet en stund nå. Jeg var hos legen, men det var ikke noe form for allergi eller intoleranse.

Hvis jeg ville ha gjettet, så er det noe gale med lukkemekanismen. Har også innvendige hemoroider, hvis det kan ha noe å si.

Noen som har opplevd det samme som har en løsning?

Anonymkode: 644f7...781

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket om du har bakteriell vaginose?

Anonymkode: 9ee6e...485

Skrevet

Bakterielk vaginose?

Anonymkode: 88b3d...e0c

Skrevet

Det er ikke baktriell vaginose, men kanskje jeg burde kontakte legespesialist. 

Skrevet

Er du sikker på at lukta kommer fra anus? 

Anonymkode: b85ec...a45

Skrevet

Jeg sliter med at jeg ofte kan lukte urin. 
Jeg dusjer og skifter undertøy. Men det virker som jeg lekker litt. 
Så jeg kan lukte litt urin av meg selv når jeg sprer bena. Mitt barn kommenterte det en gang. Mamma du lukter tiss

Anonymkode: fbd26...8bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Er du sikker på at lukta kommer fra anus? 

Anonymkode: b85ec...a45

Lukta kjennes som avføring/promp 

Skrevet

Du skriver ikke noe om kjønn så vidt jeg klarer å se, andre spør om baktriell vaginose. Det lukter jo mer fisk.

Men har du en vagina? Jeg spør for det er mulig at det kan oppstå gynekologiske fistler, der luft og også avføring alt etter størrelse kan komme fra endetarmen og inn i vagina. Og da bokstavlig talt «lekker man» for vagina har ikke en lukkemuskel som stenger igjen.

Finnes jo også andre ting som kan føre til lukt som medisiner, diabetes, leversykdom. Men vil jo tro at om du har vært hos legen så burde alle disse da ha blitt utelukket.

Anonymkode: 223c5...703

• Nyttig 1
Skrevet

Du har ikke bare bedriten ånde, da? Har kjent at noen lukter bokstavelig talt dritt fra munnen 🤢

Anonymkode: 6ff73...5ac

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger. 

Matas, mod. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.1.2024 den 18.39):

Er det noen andre som opplever at de begynner å lukte vondt når man er rundt fremmede? Det lukter som avføring, men jeg har ikke prompa. Av og til er denne lukta i kombinasjon med vondt i magen og høye rumlelyder, men som oftest kommer lukta snikende og helt uforventet. Merker selv denne lukta bare når jeg er rundt andre, men jeg kjenner igjen lukta; den kommer fra meg.

Har hatt dette problemet en stund nå. Jeg var hos legen, men det var ikke noe form for allergi eller intoleranse.

Hvis jeg ville ha gjettet, så er det noe gale med lukkemekanismen. Har også innvendige hemoroider, hvis det kan ha noe å si.

Noen som har opplevd det samme som har en løsning?

De fleste mennesker lukter vondt når de har problemer med forsdøyelsen, og slike problemer er som oftest enten forverret av stress eller forårsaket av stress.

Vi lukter også vondt når vi er syke - man kan tydelig kjenne at en venn eller slektning er syk på kroppslukten deres. Noen ganger kan du også kjenne det på fremmede. En gang hadde jeg en kollega det luktet vondt av i ukesvis før vedkommende ble sykemeldt med utbrenthet. 

Din egen kroppslukt vil også variere med form, stressnivå, sykdom, kosthold etc. Vi bør derfor alle holde et øye (eller en nese) med egen lukt. Merker du at den forverres over tid og du ikke har en logisk årsak til det? Oppsøk lege. Jeg ville - rent spesifikt - bedt om at alvorlig sykdom som kreft utelukkes. For lukt skyldes ikke «allergi» (og intoleranse kan ikke måles på noen form for prøver, så hva slags kvakksalver du har oppsøkt er meg uklart)

Lag en dagbok over hva du spiser og noter hvordan du lukter i 1-2 uker etter «hva enn» du spiser. Før eller siden finner du nok årsaken om det skyldes mat. Det kan også skyldes stress, mental sykdom, utbrenthet, feil valg av livsstil, kosmetikk, materialvalg i klær etc, etc, etc.

Anonymkode: 03b11...d6d

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De fleste mennesker lukter vondt når de har problemer med forsdøyelsen, og slike problemer er som oftest enten forverret av stress eller forårsaket av stress.

Vi lukter også vondt når vi er syke - man kan tydelig kjenne at en venn eller slektning er syk på kroppslukten deres. Noen ganger kan du også kjenne det på fremmede. En gang hadde jeg en kollega det luktet vondt av i ukesvis før vedkommende ble sykemeldt med utbrenthet. 

Din egen kroppslukt vil også variere med form, stressnivå, sykdom, kosthold etc. Vi bør derfor alle holde et øye (eller en nese) med egen lukt. Merker du at den forverres over tid og du ikke har en logisk årsak til det? Oppsøk lege. Jeg ville - rent spesifikt - bedt om at alvorlig sykdom som kreft utelukkes. For lukt skyldes ikke «allergi» (og intoleranse kan ikke måles på noen form for prøver, så hva slags kvakksalver du har oppsøkt er meg uklart)

Lag en dagbok over hva du spiser og noter hvordan du lukter i 1-2 uker etter «hva enn» du spiser. Før eller siden finner du nok årsaken om det skyldes mat. Det kan også skyldes stress, mental sykdom, utbrenthet, feil valg av livsstil, kosmetikk, materialvalg i klær etc, etc, etc.

Anonymkode: 03b11...d6d

Tok blodprøver som skjekket om jeg hadde cøliaki og mangel på vitaminer/mineraler.

"Mistenker legen at du kan ha cøliaki, vil det bli tatt en blodprøve for å sjekke om kroppen reagerer på gluten" https://www.helsenorge.no/sykdom/matallergi/coliaki/

Skrevet

Jeg får en ekkel lukt av stress, er bare meg som kjenner den visstnok for jeg har spurt andre om de kjenner den.

Anonymkode: 6a750...0e3

Skrevet

Promper du uten at du merker det? 

Anonymkode: 1fcae...2c2

Skrevet

Troll. 

Anonymkode: 1db63...027

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...